KTM 690 Smc 2008

Får du tar i KTM 690 Enduro hjul så passar de mer eller mindre rakt av på 690 smc.
Bak passar utan något klydder.

Fram får du sätta en distansbricka på axeln,ca 3-4 mm tjock om jag inte minns fel.Sen får du sätta ut bromsskivan 2-3 mm genom att lägga brickor mellan så oket inte tar emot ekrorna.

Själv haft det monterat på min smc och kan lova att det är skitkul.
Efter att fått på offroad hjul så var det svårt att vilja återgå till motardfälgar.
Hojen gick minst lika bra att köra på med offroad fälgar även på asfalt beroende på val av däck.Det finns ju endel kompromisser.

Med lite ånger i efterhand sålde jag fälgarna men gjorde mig en bra extra hacka på dom,där av.

Så jaga ifatt orginal hjul till 690 enduro så blir det enklast.

Konverteringen finns bra beskriven här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=214031 Ett org framhjul kostar 7200:- och bak 6100:- så någon krona kan man nog spara på ett hjul som passar på flera hojar (större marknad). Men som sagt jag kommer inte ihåg om det var fram eller bak.
 
Fick svar från verkstaden i dag! liten spricka i skarven på kylaren+ att frambromsen var skev! inget gick på garantin :confused: någon som varit med om detta?. Har inte kört hojen hårdare än andra!! har aldrig varit i backen. Tycker detta é ett solklart garanti fel!! iaf kylaren som tydligen vibbrerat sönder..

Kylarn måste väl ändå gå på garantin. Vad ska man ha garantin till egentligen?
Man har ju lurat lite på om man ska förlänga garantin men nej, slänger pengarna på nåt roligt istället. :)
 
Fick svar från verkstaden i dag! liten spricka i skarven på kylaren+ att frambromsen var skev! inget gick på garantin :confused: någon som varit med om detta?. Har inte kört hojen hårdare än andra!! har aldrig varit i backen. Tycker detta é ett solklart garanti fel!! iaf kylaren som tydligen vibbrerat sönder..

Stämmer det du säger borde du även kontakta KTM. Hur kan detta inte gå på garantin?
Berätta vad dom säger..
 
Är det nån som har bytt packboxen som sitter bakom framdrevet på en 690 motor? Går det att ta den utifrån eller måste man klyva motorn?

Tacksam för svar!
 
kan man få tag på ändstycket till akrat? (kolfiberbiten) råkade backa in i en stolpe så den sprack. Någon som varit med om att kylaren spruckit nere i hörnan? min gjorde det idag mkt rolig dag!!

kylaren är ett känt sorgebarn på 690 , har min på svetsning nu efter marksyning så släppte en av blindniten i övre hörnen många släpper skruven i kylarskyddet och kåpornas nedre och drar klena buntband för att slippa såna läckor iaf
 
Efter ha hört om dyra service:ar så var jag lite beredd när jag lämnade in den för 100-mila idag. 1302:- hos MC-Kompaniet i Väring, mycket positivt överraskad:tummenupp. Visserligen var det en ny arbetskraft som gjorde jobbet med lite glykoldroppar kvar på sadeln och svarta tumavtryck på bakskärmen men det borde visa att han i alla fall kollade kylvätskan. Till Väring kommer jag återvända!
 
1302:- är halva priset mot tex Din MC i Stockholm som tar ca 2600:-. Vet inte riktigt vad det är dom gör då olja och material bara går på ca 500:-
 
Köpte min av Holmberg på MC-kompaniet, har bara gott att säga! Till skillnad mot Sthlmsaffärerna fattar de vad kundvård är. Synd att det är 35 mil dit ... :(
 
nån som har kört med 15w50 olja i sin 690 ?
om jag funkar de utan missljud ex?
hittar fan inte större än 4 L 10w60 och tänkte börja vårda motorn lite bättre och byta olja va 100 mil hittar 20 L 15W60 men inte 10W60 :-(
 
nån som har kört med 15w50 olja i sin 690 ?
om jag funkar de utan missljud ex?
hittar fan inte större än 4 L 10w60 och tänkte börja vårda motorn lite bättre och byta olja va 100 mil hittar 20 L 15W60 men inte 10W60 :-(

Jag kör med motorex 10w50 utan minsta problem.
Det står i mekhandboken från KTM att det ska gå finfint med 10w50 eller 10w60.
Hur det är med 15w50 låter jag vara osagt.

Men varför byta varje 100mil?
 
vill vara extra snäll med motorn då den går rätt mycke och jag vill ha kvar den länge gått en bit över 1500 mil nu sen 4 juni 09
va 10W50 jag menade skrev fel
 
jag går efter motot better safe then sorry
men vill du chansa och byta var 500mil Christoper så gör så
 
Ventiljustering

Något som gjort eller har/hittat en utförlig manual på ventiljustering?

Det borde inte vara en omöjlighet att göra själv och spara de hutlösa tusenlapparna verkstaden ska ha för detta.Troligen är det inget avancerat ingrepp.
Garantitiden finns inte mer så detta behöver man heller inte bry sig om.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top