Anmärk på min körning 2

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Då var det dags igen, fast på bulten med en annan motorcykel.

[YOUTUBE-ID]FHk0gGIFDZk[/YOUTUBE-ID]

Anmärk på vad som är bra/dåligt. :tummenupp

Vafan försöker du spara pengar på körlektioner och låter folk här anmärka istället eller? :tungan

Ser ju bättre ut än förra videon, men tycker du svänger in väldigt tidigt, får lite bättre sikt och spår om man svänger in senare än vad du gör, och tänk på att om du ligger i en vänstersväng nära mittlinjen kan hojen luta in på motsatt körbana även om du har hjulen på din sida, så kanske visa lite mer respekt åt mötande lastbilar när det inte finns nån anledning att köra onödigt nära (kanske ser närmare ut på film än vad det var)

"edit: dessutom kan det dyka upp en rallykalle från andra hållet som får för sig att bränna om en lastbil utan att bromsa, kan vara en bil eller mc vilket fall som helst ser du det inte så ännu en liten anledning att hålla avstånd till just lastbilar, personbilar ser man ju oftast "igenom"

Last edited:
Allvarligt? Denna tråden måste vara en av de menlösaste som finns på sporthoj... och då jävlar är den menlös.

Allvarligt? Denna tråden måste vara en av de menlösaste som finns på sporthoj... och då jävlar är den menlös.

haha, jaja, det var mest för att någon bad om det i den förra tråden, filmen vart jävligt dålig pga dålig infästning plus mkt vind. :)

Lägg på någon "häftig-bombar-musik" istället när micken bara uppfattat dån och väsen.

Enda tipset jag kan komma på just nu. ;)

Om du är den jag tror du är så låg jag bakom dig en bra stund. Körningen såg väl bra ut så vitt jag kunnat avgöra. Sen blev jag lite irriterad när du gasade helvete på rakan där jag försökte köra om ... ;)

Om du är den jag tror du är så låg jag bakom dig en bra stund. Körningen såg väl bra ut så vitt jag kunnat avgöra. Sen blev jag lite irriterad när du gasade helvete på rakan där jag försökte köra om ... ;)

Mmmmm.... att själv vara snabb i kurvorna och fastna bakom ngn som inte är det för att sen inte komma om på rakorna för att den som ligger före brassar järnet är lite drygt.

Haha, my bad märkte inte att ni låg så nära bakom. :D

Hur fort går det? Alla kan väl köra perfekt när det går sakta :arsele

~100-150 km/h.
(Ring polisen :jisses) :D

Mmmmm.... att själv vara snabb i kurvorna och fastna bakom ngn som inte är det för att sen inte komma om på rakorna för att den som ligger före brassar järnet är lite drygt.

Behöver inte ens vara supersnabb för att det ska va irriterande.. låg och i princip krypkörde bakom en Hayabusa en gång på bana.. sen på rakan när jag äntligen skulle förbi så drog han ur den där jäveln och trots att jag satt på en R1:a så var det helt omöjligt att komma förbi..

slutar alltid med att man gör nån halvful omkörning i en kurva istället i ren frustration..

Behöver inte ens vara supersnabb för att det ska va irriterande.. låg och i princip krypkörde bakom en Hayabusa en gång på bana.. sen på rakan när jag äntligen skulle förbi så drog han ur den där jäveln och trots att jag satt på en R1:a så var det helt omöjligt att komma förbi..

slutar alltid med att man gör nån halvful omkörning i en kurva istället i ren frustration..
Jag har ett extremexempel på det sen förra gången jag var på Knutstorp och körde.

Blir omkörd av två sportisar i utgången på rakan, dom brassar på som fi fan, jag kör motard så det är ju lite skillnad på rakan.. Sen bromsar dom ungefär lika tidigt som en gammal tant på en HD med trumbromsar hade gjort, så då kom man förbi igen. Detta upprepade sig en två-tre varv. Undra vad folk tänker med... :näsblod:

Åk till en bana och kör där folk ser dig live om du vill bli bedömd, där finns alla skitduktiga och dessutom finns det instruktörer som kan vis dig lite bra saker.

Sluta filma nu innan du kör av vägen. :)

För slö hoj, skaffa dig en s1000rr så har du rekordet inom räckhåll.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back