Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
så bara för att man tar ut bilen ska man skylla sig själv antar jag? är ju lika absurt som den här diskussionen om att gå lättklädd/våldtäkt nästan....
Jag kan ju bara tala för mig själv och skulle jag ha varit i din sits så skulle jag rycka på axlarna och se det som en olyckshändelse och jag skulle uppskatta om han erbjöd sig att betala för det men jag skulle inte kräva det då det bara är en bil. Visst, vore det en ovärderlig veteranare eller ferrari där det skulle påverka försäljningspriset markant så är det väl en annan femma.
Skulle jag däremot lyckas åstadkomma något liknande på en polares bil så skulle jag skämmas rejält om jag inte erbjöd mig att ersätta det fullt ut för att återställa det hela.
Det har jag inte sagt. Men tar man ut en bil i trafiken och låter andra människor sitta i den och öppna och stänga dörrar då händer det något förr eller senare. Det skulle rent av kunna hända att trådskaparen öppnar förardörren och vinden tar tag i den så att den flyger in i bilen bredvid. I slutet av dagen är det bara en materiell sak och det går att laga den. Kan bara säga att jag skulle ha oerhört svårt att kräva en vän på pengar för att laga en liten repa även om det vore en exklusiv bil.
Det har jag inte sagt. Men tar man ut en bil i trafiken och låter andra människor sitta i den och öppna och stänga dörrar då händer det något förr eller senare. Det skulle rent av kunna hända att trådskaparen öppnar förardörren och vinden tar tag i den så att den flyger in i bilen bredvid. I slutet av dagen är det bara en materiell sak och det går att laga den. Kan bara säga att jag skulle ha oerhört svårt att kräva en vän på pengar för att laga en liten repa även om det vore en exklusiv bil.
Skillnad på att skada bilen för ca 8k än att ge bilen lite personlighet. De som tycker kompisen borde betala är det som skulle kräva en ny växellåda om den skulle rasa med fathållaren i 90kmhJag råkade skada en kompis bil när jag lånade den. Skulle inte bli helt billigt att laga, ca 7-8k.
Han hade bilen på annons, och på grund av det erbjöd jag mig köpa bilen istället, annars hade den nog blivit reparerad på min bekostnad.
Vi kom överrens om ca 10% lägre än "blocketpriset".
Jag skadade bilen - mitt ansvar.
Min poäng är, jag anser att din kompis bör ta sitt ansvar och betala åtminstone allt material som går åt för att reparera skadan.
Edit... jag har faktiskt fortfarande kvar den bilen, still going strong efter reparationen.
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |