har en polare som jag varit och skjutsat till ett ställe (givetvis utan att ta något som helst betalt) som när han kliver ur bilen lyckas göra en repa på bilen lika stor som en fingernagel med en metalgrej på en ryggsäck. en djup repa som inte går att varken polera bort på ett ställe som är väldigt synligt på bilen. detta kommer att börja rosta om jag inte gör något åt det.
har en äldre bil med väldigt litet miltal som är fin i lacken och inte är direkt vanlig. den är dessutom snart veteranare och det är rätt vanligt att folk kommer fram och frågar om dom får köpa bilen. (nej den är inte till salu... )
vad gör man? jag sa till polaren att han kan ju räkna med att betala en burk med bättringsfärg för ca 200 - 300 kr så jag kan fixa det. färg har utgått ur sortimentet hos bilhandlare, mekonomen etc. har verkligen ringt runt idag och försökt hitta igen färgen men det enda jag kommit fram till är att det bara är att fara till nån som kan bryta rätt färg. Det blir inte exakt rätt färg men det är nog det bästa jag kan åstadkomma. Jag vet att jag kan få den hyfsat lik orginalet.
då har jag inte sagt att jag vill ha betalt för grundfärg, slippapper, spackel, maskeringstejp, annan färg att grunda med så det blir rätt nyans och dessutom inte dom timmar jag kommer att få stå och putsa och hålla på, detta beräknar jag ta en heldag. Denna repa ska bort helt enkelt.
är detta rimligt av mig? kan jag ta betalt för den ynka jävla sprejburken med färg? jag känner att det är en person som inte bryr sig ett dugg om andras grejor...
åsikter? är jag småsint som tar betalt för att han har repat min bil(kan ju bara påpeka här att jag får betala minst lika mycket själv om detta ska bli snyggt så det knappt syns.)?
vad hade ni gjort om en polare repat eran bil/hoj? och gör jag rätt som låter han som repade bilen betala färgen. (värt att nämna är att jag är student med obefintlig inkomst just nu också...

btw är det nån som vet av nåra som är bra på färg i umeå regionen så får dom gärna pm:a. all hjälp är uppskattad.