Kawasaki Z750/Z1000-tråden

haha vilket liv det blev för en snabbt ställd fråga. Någon hade vist en dålig dag :) Kan skylla på att jag satt på en Smartphone och där har man inte tålarmodet att kolla upp massa inlägg.

Jo, därför att jag gav ett svar på en fråga om en z750, sen blir man som vanligt på SH idiotförklarad av andra som tror sej veta utan att igentligen ha en aning om ämnet.

Om man ställer en fråga om en typ av hoj vill man väl inte ha svar om andra typer av hojar?

Läs gärna citatet som jag svarade på så ser du varför min attityd.

Detta är tyvärr anledningen till att jag helt slutat med att ge hjälp och svar på forumet, gjorde ett litet undantag nu och blir direkt påmind om varför..

mm om du kollar en extra gång på mitt svar ser du att det var en fråga inte en form av rättelse:D Jag har kollat lite efter den där temperaturmäteren på min hoj men har inte hittat den därav frågan.

Tänkte sen i efterhand att hm det kanske var en Z750. Satt o surfade på min Samsung och det är igen höjdare att leka runt här på forumet med den.

Tycker du nog ska ta ett chill pill och surfa vidare för om du har det humöret så kommer du nog få en hjärtattack när ett riktigt korkat svar kommer på ett av dinna inlägg :brinnerup
 
Last edited:
Hmmm, ber om ursäkt till alla inblandade i ovanstående inlägg, hade ett gäng ruskigt dåliga dagar i slutet av veckan.
Ser nu när jag sitter och läser att mina senaste inlägg är väldigt provocerande och onödiga. Tillför ingenting till tråden, blir bara tråkig stämning. :rodnar

Sorry.

Mvh//Peter
 
Jag lämnar er nu. jag och tjejen har sålt våra hojar (Z1000 - 2009 och Er6-n 2009) och köpt oss vars en KTM 990 SMT - 2011.

Tack för denna tiden.

Mvh/Peter
 
jag lämnade in min hoj på örby mc i västberga för att min FI lampa blinkade,det visade sig att servomotorn till spjällen i orginal piporna hade fastnat,nu är det fixat och så "pluggade" dom avgassystemet....nu går hojen riktigt bra och låter bättre....övrigt så undrar jag om nån har köpt bellypan från motoaction och har nån bild att bjuda på så man får se hur den ser ut monterad på hojen?

mvh
 
Skall hämta mitt Mivv Suono Carbon på dhl idag. Vad tänker man på? Vajrarna, ta bort eller ha kvar? Hur gör man för att undvika att fellampan tänds?
 
Skall hämta mitt Mivv Suono Carbon på dhl idag. Vad tänker man på? Vajrarna, ta bort eller ha kvar? Hur gör man för att undvika att fellampan tänds?


häng av vajrar, tar väl 1 minut, går lätt att hänga tillbaka om det vore så, lägg dom i Mivv lådan.

undvika fellampa ingen aning:P min tändes aldrig. Det är "meningen" att den ska tändas om man byter rör enligt johans mc, eftersom ja, kablaget är avhängt.. men min lyser inte ändå:P vet inte vad det är..
 
Skall hämta mitt Mivv Suono Carbon på dhl idag. Vad tänker man på? Vajrarna, ta bort eller ha kvar? Hur gör man för att undvika att fellampan tänds?

Till Z1000 -10, går det i alla fall att skaffa en ServoBuddy (http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html) om man vill få bort den lysande lampan samt få lite extra utrymme i skuffen på köpet.

Om det är lika på Z750n som på Z1K så bör det även gå att spänna vajrarna (med skruvgrejjerna halvvägs på vajern) så pass att det slutar lysa, med lite tur. :)
 
Akra carbon

Tjena grabbar & tjejer, Har en fråga till er lite mer erfarna z750 ägare,

Jag har ganska nyligen köpt mig en och det är min första hojj för övrigt. Köpte till akra carbon slip-on men säljaren sa att dem inte var street legal. sket jag såklart fullständigt i för måste ha carbon te min grön-svarta:D

frågan är, Trodde akra bara gjorde legal saker? är det bara pga z750 modellen som gör den illegal? dvs högre db osv?

mvh
 
Tjena grabbar & tjejer, Har en fråga till er lite mer erfarna z750 ägare,

Jag har ganska nyligen köpt mig en och det är min första hojj för övrigt. Köpte till akra carbon slip-on men säljaren sa att dem inte var street legal. sket jag såklart fullständigt i för måste ha carbon te min grön-svarta:D

frågan är, Trodde akra bara gjorde legal saker? är det bara pga z750 modellen som gör den illegal? dvs högre db osv?

mvh

Carbon finns bara i "open" version, inge katalysator, finns street legal, och "open" version av titan,

är väl så att kolfibret blir för varmt för kat'en så dom gjorde bara ett öppet rör.
DB kan vara så att de öppna rören har kanske 2-3 mer..
 
jag lämnade in min hoj på örby mc i västberga för att min FI lampa blinkade,det visade sig att servomotorn till spjällen i orginal piporna hade fastnat,nu är det fixat och så "pluggade" dom avgassystemet....nu går hojen riktigt bra och låter bättre....övrigt så undrar jag om nån har köpt bellypan från motoaction och har nån bild att bjuda på så man får se hur den ser ut monterad på hojen?

mvh

Kolla mitt garage.. där ligger några kassa bilder.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top