Garagestatus för tvåtaktarna

Vad fin den blev, ganska lik min egen, hejja tyga! =)
Var har du satt behållaren till bakdämparn? eller du kanske har en sån där fräsig utan behållare? Snygga fälgar också, vad är det?

Här e min (fast rgv, men de e ju typ samma)

Ja dom är väldigt lika i kåporna :) Behållaren sitter gömd på höger sida under kutsen, strx framför/under sadeln - trångt som fan att få plats med allt... Fälgarna är orginal aprilia, har bara lackat dom i samma vita färg som kåporna.


tack!
 
Last edited:
Då gjorde man shakedown på F2/250Gp hojen i helgen. Cirka 80 varv i lugnt och fint tempo på Sviestad visade att den tryckte ur sig transmissionsolja efter en liten stund.

Byte av packbox till vattenpumpen verkade lösa det problemet, även att kylvätska har försvunnit lite :gnissla

Men lite senare så blev det något friläge mellan 4an och 5ans växel, och när jag försökte få i friläge så blev det nog 5an eller 6an. Och den växeln ligger fortfarande i, så något har gått fel. Hoppas man hinner riva isär och hitta felet innan det ska bli avfärd mot Anderstorp för race.

Tz250 som gick dåligt i höstas revs isär, och ett stift visade sig sakna sidoelektrod. Bättre begagnade stift skickades i och sedan provstart men det bara pys och puffade lite utan att den ville gå igång. Mer mekande...

Går nog på spriten snart istället :yoparty


Till det positiva är att höstens laborerande med nålhöjder gav resultat, nu kunde man i de flesta kurvor välja mellan 2 växlar efter humör och motorn tog sig direkt och accade bra ändå.
 
Hej:)

Va roligt Rolle 80 varv själv blev det 7 varv.Inget funkade för mig
i helgen,YPVS:en funkar inte:confused:den drar vatten+allmänt
dåligt drag i bitarna rentutsagt skitkast gick den!!!!!!
Åtgärder i morgon ska en kamrat o jag mäta upp outputt strömmen
kolla kondingen mm.Motor ska plockas ner i bitar o leta läcka,inget
synligt på utsidan.
Jag stod lite flaggvakt i stället.
Nä nu ska jag sova:)
 
Du har ingen tur du TNK...


Idag ska jag försöka starta hojen och sedan lacka det sista på kåporna..
 

Bifogat

  • rött.jpg
    rött.jpg
    239.5 KB · Visningar: 125
Du har ingen tur du TNK...


Idag ska jag försöka starta hojen och sedan lacka det sista på kåporna..
Otur eller klantighet,jag vet inte men YPVS:n funkar nu.
Det var lite kontaktfel till CDI boxen.
Men vattnet har letat in sig i veven,det som jag blir förvånad över
är att cylinderfots packningen ser ut att vara upplöst av Vpower 99
bensinen,packningen blir liksom degig:confused:
Eller har jag inte dragit bulltarna ordentligt.
 
Vahetere, finns det ingen tråd om tävlingen i helgen här på forumet!?

Det blir ju den grymmaste helgen på år och dar känns det som.
Jag menar, kolla den här startlistan, 223 startande:
http://www.mchk-racing.org/Startlista A-torp 2011.htm


I dessa sammanhang är det FÅ startande, närmare 300 är många startande. :)


Ja, började riva isär lådan för att se hur illa det var. Växelspaken kunde man rycka i uppåt men ingenting hände, gick inte att trycka ner. Och den var låst på någon växel.

För att komma in till lådan måste man ta bort förgasarna och slidlocken, när jag tar bort slidlocket undrar jag varför det ser ut att ha massa jack i sig.
Svaret kommer snart, en slid har mer eller mindre gått på långlunch och spruckit isär. Nåväl, nya slider finns och locket är räddningsbart utan mycket arbete så ingen katastrof.

När locket för växellådan kommer bort får jag snabbt svaret på vad som inte är bra, en skiftgaffel är i 2 delar när de ska vara i endast 1 del. Med resterna borta så börjar växelspaken fungera igen, och jag kan hitta alla lägena.
Nya skiftgafflar (även de 2 andra) plockas fram ur reservdelsförrådet.
Tänker att det är lika bra att plocka ur dreven också och kolla hur de ser ut, och det kändes ungefär :död

Nåväl, får väl slå isär den andra bottendelen som står på arbetsbänken och sno växellådan ifrån den så ska jag kunna få esw klar för Anderstorp.

Och tz250 har jag inte orkat bry mig om än, får bli morgondagens problem...

En hoj av 2 snart ihop är ju bättre än ingen ihop :banana
 
Jag kommer köra långsamt så alla hinner se lacken. Jag är en hyvens kille!

1d208b6c.jpg

23691932.jpg

239d900f.jpg

bf972960.jpg
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top