Triumph Speed Triple-tråden

Någon som mappat med hjälp av TuneECU?

Verkar vara en riktigt kapabel mjukvara som dessutom är helt fri. Det ända som krävs är en ODB2 kabel med FTDI-chipset. En sån kabel kan man få på Ebay under $10 ju.

Så...nu har jag beslutsångest.

Mivv GP eller Mivv X-cone? Vad tycker ni?
(GP'en är den i kolfiber)

Bifogat

• Screen shot 2011-05-30 at 16.01.41.png
    Screen shot 2011-05-30 at 16.01.41.png
    114.7 KB · Visningar: 75
  • Screen shot 2011-05-30 at 16.01.21.jpg
    Screen shot 2011-05-30 at 16.01.21.jpg
    20.5 KB · Visningar: 77
Så...nu har jag beslutsångest.

Mivv GP eller Mivv X-cone? Vad tycker ni?
(GP'en är den i kolfiber)

7928_01.jpg

Den där e rätt snygg billig också tror jag

Någon som mappat med hjälp av TuneECU?

Verkar vara en riktigt kapabel mjukvara som dessutom är helt fri. Det ända som krävs är en ODB2 kabel med FTDI-chipset. En sån kabel kan man få på Ebay under $10 ju.

Ja, fungerar utan problem. Du kan importera PC mappar om din bänkoperatör är van att arbeta med PC. Utgift för hårdvaran ligger på en hundring eller två ink frakt.

Är det Leo Vince? Tror jag såg det på Ebay (Tyskland) för endast 275€.

Yes leo vince pröva även sök på leovince ihopskrivet tror jag det var. Men är osäker om den går rakt på en 2005a utan modifikation. Det är ju den där sensorn som ställer till det.

Ja, fungerar utan problem. Du kan importera PC mappar om din bänkoperatör är van att arbeta med PC. Utgift för hårdvaran ligger på en hundring eller två ink frakt.

Kanon, ska börja med att lägga in någon "grundmapp" efter att originalblosset blivit bytt (Ladda ner en från deras hemsida). Finjustering får det bli vid ett annat tillfälle. Tänker samtidigt sänka temperaturen när fläkten går igång med.

Yes leo vince pröva även sök på leovince ihopskrivet tror jag det var. Men är osäker om den går rakt på en 2005a utan modifikation. Det är ju den där sensorn som ställer till det.

Japps, du har nog rätt där. Hittar endast till 07-09.

Last edited:
Vill plocka bort original dubbelpipor och i samma veva rensa upp häcken. Skulle kunna tänka mig en liten "trumpet-ala-tysk stil" på sidan.

Med det menar jag en kort dämpare pekande snett uppåt som slutar en senast runt navet på bakhjulet (eller precis efter).

Ska gärna vare ett bolt-on. Vad finns det att välja på, pris är viktigt som alltid, men inget Kina-skit.

Lite detta stuket alltså:

Zard har jag på min, Jätte nöjd. Följer med DB killer som sitter på plats på en minut ( har besiktigat med den åxå ). Riktigt nyggt och bra passform. ( Inte min hoj på bild men skulle vilja ha en baby blå.....)

Bifogat

• Zard.jpg
    Zard.jpg
    37.8 KB · Visningar: 108
Pawel, annars kan du komma förbi en dag innan NDR eller efter ;) Jag är hemma på torsdag förmiddag och lite på eftermiddagen också, då kan du ju hämta din seat cowl också.

Last edited:
Pawel, annars kan du komma förbi en dag innan NDR eller efter ;) Jag är hemma på torsdag förmiddag och lite på eftermiddagen också.

Vi får ta det efter NDR, jag får tillbaks körkortet på söndag nämligen så det första jag ska göra är att köra NDR på måndag :tummenupp

Då äger även jag en Speed Triple!
Dock inte lika nya som era. En av årsmodell 1997 blev det.
Det jag undrar nu är om någon i Gävle-området har verktyg (sån där med kabel) som kan ta bort begränsningen som finns för en slant? Under övriga upplysningar på reg-beviset så står det:
"Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt. Ursprunglig effekt 79 kw sänkt genom begränsning i insprutningssystem"

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025