Ny bil Ford Focus 06-> ?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sitter och letar ny bil och funderar på en Focus :näsblod

Finns ju lite olika utrustningspaket men hittar inte riktigt hur stegen går.
Ghia, Titanuim, Platinum och allt vad de heter.

Har ni några åsikter, motoralternativ, årmodeller man bör välja?

Nån annan bil med samma ekonomi i?

2008 kom lite trevligare inredning och den enda Dieseln värd namnet.

2008 kom lite trevligare inredning och den enda Dieseln värd namnet.

Ja jag är nästan mest sugen på en 09ans 109hk diesel.
Känns som FFVn kan kännas lite väl slö när man hakar på släpet o drar iväg till endurospåret.

Skulle inte du ha en pickis?:7peta

Skulle inte du ha en pickis?:7peta

Får ju inte plats i garaget nu när jag flyttar har jag ju sagt :gnissla

Men jag har fortfarande en flik med blocket o pickuper öppet hela tiden och kollar varje dag, så dyker det upp nåt fint så blir det en sån också :D

Lite osäker på årsmodellen på tjejens kompis Focus men jag har för mig att det är en 06:a.
Hon är inte nöjd med sin, end of story.
Jag vet inte när de ryckte upp sig ur träsket där Focus har simmat sen de anlände, men jag tror bestämt att du får leta nyare modell än 06.

Jag hade en 07:ans Focus som hyrbil när firmabilen var kaputt, jag bytte efter en dags körning till en S40 istället :näsblod
Jobbigt när man hör att det skvalpar från tanken när man bromsar in vid rödljuset :D

Lite osäker på årsmodellen på tjejens kompis Focus men jag har för mig att det är en 06:a.
Hon är inte nöjd med sin, end of story.
Jag vet inte när de ryckte upp sig ur träsket där Focus har simmat sen de anlände, men jag tror bestämt att du får leta nyare modell än 06.

Jag hade en 07:ans Focus som hyrbil när firmabilen var kaputt, jag bytte efter en dags körning till en S40 istället :näsblod
Jobbigt när man hör att det skvalpar från tanken när man bromsar in vid rödljuset :D

Gissar på att de var nån med lite lägre utrustningsnivå, som jag förstått så skiljer det en hel del i ljudisolering o sånt på lägsta vs högsta utrustningen.

Men ja, jag är jävligt tveksam till en Focus jag med :D
Men hyffsat inköpspris o låg skatt har ju gjort att man är lite intresserad ändå :huvet
Fast det borde ju vara en varning för köp bara det :D

Fast ur ett ägarperspektiv hade jag hellre köpt en focus. V40 är samma bottenplatta och ungefär lika pissig kvalite, dyrare försäkring och service, dyrare inköp osv. Den extra premiumkänslan i lite bättre inredning och ljudisolering är knappast värt pengarna...

Jag har en -07a ffv ghia som vi snart kört 10k mil med och den har funkat kanonbra ingen penis förlängare precis,har även dragit husvagn med den men det va väl så där,något skvalpande från tanken har jag aldrig upplevt. Så vill du ha en billig bil o skiter i resten så slå till!

Han bytte bil för att det skvalpade från tanken?! Eh.

Aja, har en -08 Titanium kombi, FlexiFuel, (som det visserligen inte skvalpar från tanken på) helt nöjd hittills. :)

Fast ur ett ägarperspektiv hade jag hellre köpt en focus. V40 är samma bottenplatta och ungefär lika pissig kvalite, dyrare försäkring och service, dyrare inköp osv. Den extra premiumkänslan i lite bättre inredning och ljudisolering är knappast värt pengarna...

Jag tror folk har svårt att ta bilråd från någon som köper en cab som vinterbil... i norrland :D

Grattis fresten

Han bytte bil för att det skvalpade från tanken?! Eh.

Aja, har en -08 Titanium kombi, FlexiFuel, (som det visserligen inte skvalpar från tanken på) helt nöjd hittills. :)

Njae, det var nog inte tanken som fick mig att byta direkt utan mer att hyrbilsfirman ringde och sa att de hade fått in en annan bil och de visste att jag absolut inte ville köra en Ford :D
Snart därefter bytte vi hyrbilsfirma till MABI hyrbilar, lite roligare att få åka BMW, Merca, Lexus osv som hyrbil än en sketen Ford, Volvo eller Opel som OkQ8 försåg oss med. Ännu bättre att jag hade en Golf som firmabil just då så den var ju mer på verkstad än ute på vägen så jag körde hyrbil mest hela tiden :D

Njae, det var nog inte tanken som fick mig att byta direkt utan mer att hyrbilsfirman ringde och sa att de hade fått in en annan bil och de visste att jag absolut inte ville köra en Ford :D
Snart därefter bytte vi hyrbilsfirma till MABI hyrbilar, lite roligare att få åka BMW, Merca, Lexus osv som hyrbil än en sketen Ford, Volvo eller Opel som OkQ8 försåg oss med. Ännu bättre att jag hade en Golf som firmabil just då så den var ju mer på verkstad än ute på vägen så jag körde hyrbil mest hela tiden :D

Hehe, ok. Tjejen har lyckats fixa en parkeringsskada, så vi ska få en v70 undertiden. Ska bli skoj att jämföra.

Nej, Ford får nog sikta in sig på en målgrupp som inte har upplevt deras 80 och 90tals bilar...

Jag är övertygad om att Ford i dag är bättre, att Alfa rostar något mindre nu och att Rover har nästintill fungerande elsystem, men jag lär aldrig våga köpa någon ändå...

Franska bilar däremot kommer jag aldrig att få förtroende för.

Nån som har koll på hur stegen för utrustningspaketen går?
Är Platinum bättre än Titanium tex?

Nån som har koll på hur stegen för utrustningspaketen går?
Är Platinum bättre än Titanium tex?

Titanium är högre än Platinum, Ghia och Titanium är ganska likvärdigt men med Ghia fick man fejkträ i plast på instrumentbrädan och med Titanium får du fejkaluminium istället. :)

Titanium är högre än Platinum, Ghia och Titanium är ganska likvärdigt men med Ghia fick man fejkträ i plast på instrumentbrädan och med Titanium får du fejkaluminium istället. :)

Okey, sportstolarna, är det ytterligare tillval eller ingår det i nåt av paketen?

Fan jag har googlat som en tok och hittar ingen vettig info om utrustning alls :gnissla

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år