Ktm 660

Måste jag lufta systemet när jag bytt olja och filter?

Genom att starta och låte pluggen i ramen vara ute för att sedan sätta dit den när de börjar rinna ut olja?

Måste och måste......

Det gör att man får smörjning till toppen betydligt snabbare
 
Måste och måste......

Det gör att man får smörjning till toppen betydligt snabbare


OK,
då är de la bäst att görat.

är ju inte direkt mycket jobb, men har skruvat ihop de.
Tänkte bara att de stod inget om de i service manualen hara bara läst de här någonstans.

Men om jag inte gört så kommer de autoluftas men långsammare?

typ låt de gå varm innan man drar ut och plågar?
 
Trevligt värre. Är det ett officiellt KTM arrangemang med personal från KTM? Tänkte mest om jag skulle anmäla mig för att hjälpa LC4 folket med tips/trix och fjädring...

Torsdagen är ju KTM´s officiella dag.
Men kvällen och fredagen är det klubben som drar.

Alltid bra med tips å trix, du sitter ju på en hel del sådant har jag märkt :tummenupp
 
Någon som vet om akrapovic helsystem till 640 supermoto 2006 passar på 660 -05??

Har hittat ett system som jag ivll ha men vet ej om de passar?

Alltså akra helsystem som sitter på en 640 06

Passar detta på en 660 05???



Samt vad är vettigt att pröjjsa för ett sådant beg ?
MVH B

Har hittat svar och tror de passar.
 
Last edited:
Någon som vet om akrapovic helsystem till 640 supermoto 2006 passar på 660 -05??

Har hittat ett system som jag ivll ha men vet ej om de passar?

Alltså akra helsystem som sitter på en 640 06

Passar detta på en 660 05???


Samt vad är vettigt att pröjjsa för ett sådant beg ?
MVH B

Har hittat svar och tror de passar.

Det borde passa!
Pris ska jag inte spekulera i dock...
 
någon som vet om det är något speciellt moment på bulten (muttrarna) som sitter under clipsen på styret. Sitter gummibussningar där emellan men undrar bara om de ska dras så hårt de kan dvs tills de säger stopp eller om de ska va lite lösare?
 
Då är man nybliven ägare av en 660 smc -04 :tummenupp

Vart köper man reservdelar till sin 660 billigast?
 
Jag tänkte rent generellt. Drivpaket och oljefilter först och främst:)

Tack för länken.

Oljefilter handlar du av närmsta HIFLO återförsäljare eller så beställer du dem i 10pack från England. Jag beställer Mahle kvalitetsfilter i storpack. Made in Germany känns bättre än de nya KTM originalfiltren som är made in Thailand. Tidigare var även originalfiltren made in Germany men någon ekonominisse hittade ett sätt att tjäna en femma....

Drivpaket har jag hemma i de vanligaste utväxlingarna till bra pris.
 
Är det inte annan dragning på det då 660´n inte har startmotor och batteri :va:va:va:va

Åtminstone på tidiga cyklar så finns där speciella system för de utan startmotor. Bla Sebring fanns bara för cyklar utan startmotor på den tiden. 06 är det ju dubbelsystem och då vill jag minnas att de bara har ett system oavsett utförande. Har dock aldrig kollat i praktiken...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top