Mjölktetrans flärp?

Flärp av eller på?

• Antal röstningar
    0

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Hamnade i en diskution ang flärpens vara eller icke varande på mjölktetrorna.
Jag river upp men låter flärpen sitta kvar. Detta har mött totalt oförstående från den andra parten som hävdar sin linje vilket innebär att den ska bort.
Så,Frågan e ju då:
Ska flärpen sitta kvar eller ska den rivas bort?
(Vikttetror är undantagna denna omröstning)

Klart den ska bort, hur skulle världen annars kunna fungera?.... :dummer

Nu antar jag att du menar att du inte menar det riktiga tetraederformade mjölkpaket.

121512796_1.jpg

Vilket jag inte har hanterat sedan jag var liten slyngel.

697px-Tetra_pak_1965.jpg

Utan det mer moderna Tetra Brik.

mjolk-tetra.jpg

Det finns en anledning till att låta den sitta kvar.
Man kan hjälpligt återförsluta förpackningen, genom att fälla tillbaka hällpipen
och låsa den mha flärpen, vilket torde gynna hållbarheten och även minska spill
vid omkullknuffande.

brik.jpg

Last edited:
Säpo granskar sopor och alla hushåll som slänger mjölktetror med flärpen kvar kommer flaggas som misstänkta kommunistjihadister och granskar nogrannare. Till alla flärpälskare:
- Bli inte förvånade om ni nekas vissa jobb eller med jämna mellanrum ser mörka bilar med tonade rutor smyga utanför eller skugga er!!

Skulle inte förvåna mig om ni flärpälskare är sådana vedervärdiga typer som låter "folien" i Bregott(och motsvarande)-paketen sitta kvar trots att det blivit skrynkligt och nedsmörat och vidrigt.

En vän har en annan, lite mer ovanlig, vana med bregottet. Hon skär två parallella spår från kortsidans mitt och 3-4cm in. Denna "lucka" viker hon sen upp för att sätta ner smörkniven i när paketet står i kylen. Oklart dock om hon är en flärpsparare.

Bort med flärpen! Du är väl stark nog för att orka få bort den.

Flärpen ska givetvis bort. Sedan slänger man den direkt på golvet, så har katten någonting att göra i nån timme (hon är nämligen helt galen i dessa flärpar och kommer springades direkt hon hör mig öppna ett mjölkpaket).

En vän har en annan, lite mer ovanlig, vana med bregottet. Hon skär två parallella spår från kortsidans mitt och 3-4cm in. Denna "lucka" viker hon sen upp för att sätta ner smörkniven i när paketet står i kylen. Oklart dock om hon är en flärpsparare.

Inget konstigt, så gör jag med. Mindre disk.

Och kladdar ner? Nope, det är bara för amatörer.

Överskottet på kniven skrapas av på paketets insida och ger nästa smörgåsätare en spännande överraskning för man vet aldrig vad för smarrigt man kan hitta i avskrapet. Kanske ett dinkelfrö eller lite knäckesmul..

Mindre kladd ovanpå och roligare inuti!

Överskottet på kniven skrapas av på paketets insida och ger nästa smörgåsätare en spännande överraskning för man vet aldrig vad för smarrigt man kan hitta i avskrapet. Kanske ett dinkelfrö eller lite knäckesmul..

Mindre kladd ovanpå och roligare inuti!

Tussar av färsk fralla är alltid ett välkommet inslag i smörpaketet. Blir bättre efter något dygn i kall, fuktig luft. :tummenupp

Skulle min bättre hälft låta flärpen sitta kvar så åker hon ut med huvudet först :mad:
Spöstraff på att lämna flärpar kvar på mjölken samt folien kvar i smörpaketet eller lämna smörkniven ovanpå på paketet.

Som tur är så finns det nu skruvkork på paketeten istället, bara 20-30 år för sent.

Tussar av färsk fralla är alltid ett välkommet inslag i smörpaketet. Blir bättre efter något dygn i kall, fuktig luft. :tummenupp

Plus att det mättar mer än om det nya grävandet i paketet endast skulle resultera i blott bordsmargarin på kniven.

OnT: Flerpen ska bort direckkt!!!11!!

OffT: Ska ut i garaget o skruva dit nya förgasaren nu..

*/ ?>
Back