Mitt nya xenonljus

Jag kan svara på detta eftersom det är jag som har monterat satsen.

Det kostar 1400kr i butik.
 
Vilken butik? Svårt att montera?

www.humanhabit.se


Men jag har mycket av deras produkter hemma liggandes (helt nya) eftersom jag vann en tävling tidigare, då fick jag en hel del i vinst som jag nu säljer billigare... inkl garanti ;)

Och kvaliteten är mycket hög på dessa xenonkit...

Och angående monteringen, så är det lite pill för att hitta bra platser för ballasterna men det år bättre om man har en hoj med kåpor :)

Men på denna Triumph så blev det riktigt bra.
 
Last edited:
www.humanhabit.se

Men jag har mycket av deras produkter hemma liggandes (helt nya) eftersom jag vann en tävling tidigare, då fick jag en hel del i vinst som jag nu säljer billigare... inkl garanti ;)

Och angående monteringen, så är det lite pill för att hitta bra platser för ballasterna men det år bättre om man har en hoj med kåpor :)

Men på denna Triumph så blev det riktigt bra.

Ok har du som passar på en XT 660 x? :)
 
Om du menar triumph hojen så, är halvljuset på ett ljus och vid helljus så är bägge tända med dubbla trådar.





 
precis. så var min också när jag köpte den men det funkade inte så jag kopplade om det så nu lyser båda med halvljus o båda blir helljus :D
 
Det va riktigt snyggt! :tummenupp

Har varit lite småsugen själv på xeon i hojen men aldrig kommit längre än till tanken.
 
Man får det man betalar för...

H4 bi-xenon med den nya modellen med xenonlampa med dubbla xenonlampor (halv och helljus) i samma lampglas!

Ny modell och uppdaterad h4 special xenonlampa med 3 kablar som även är kompatibel med ballast med 4 kablar.
Lämplig till alla typer av fordon, dvs bilar, MC, ATV, snöskoter etc.

Fördelen är uppenbar, då den funktionsmässigt är jämförbar med en H4 halogenlampa som har dubbla glödtrådar.
Små mått bakom lampan innebär en enkel och smidig montering!
Idealiskt för motorcykel, snöskoter, ATV etc!
Inget mera trassel med passning som man kan få med dom större standard H4 bi-xenonlamporna.
Inga rörliga delar såsom på standard brännfokus H4 bi-xenonlampor.

En 35W xenonlampa ger minst 3x mera ljusstyrka jämfört med 55W halogenlampa.

Tillverkaren har gjort en elegant löstning då samma ballast driver både halv och helljus!
Korrekt ljusbild! Ljusbilden mellan hel och halvljus är kraftigt förbättrat jämförelse med standard brännfokus h4 bi-xenonlampor!
Keramisk lampsockel ger en mycket bra värmeavledning.

Specifikation 35 Watt slim ballast

* Anslutningsspänning: 9-32 Volt, dvs passar både 12 och 24 volt system
* Effekt : 35 Watt
* Temperaturintervall : -40-105 C
* Storlek : 102 x 62 x 17 mm
* AMP kontakter för anslutning av xenonlampa
* Separat tändmodul
* Fukt och vibrationssäker konstruktion
* Certifieringar : ISO9001:2000, RoHS, CE, E-Mark, TUV
 
Har en sån sats på min VTR som visas här ovanför. Är det meningen att det ska dra ström fast allt är avstängt? Mäter jag på pluskabeln så drar det 0.06A konstant. Drar ur batteriet på några dagar.. Kopplade nu ett relä på pluskabeln för att få bort bekymmret. Ursäkta trådkapet förresten:)
 
Har en sån sats på min VTR som visas här ovanför. Är det meningen att det ska dra ström fast allt är avstängt? Mäter jag på pluskabeln så drar det 0.06A konstant. Drar ur batteriet på några dagar.. Kopplade nu ett relä på pluskabeln för att få bort bekymmret. Ursäkta trådkapet förresten:)

Nej så ska det ju inte vara. Kontakta företaget som du köpte grejerna ifrån, jag fick oxå montera en switch på plus kabeln på denna triumph som vi monterade det på. Så han måste slå på den "knappen" för att få halvljuset att fungera.

Idiotiskt må tyckas, eftersom det funkar ju så bra på bilarna...
 
Nej så ska det ju inte vara. Kontakta företaget som du köpte grejerna ifrån, jag fick oxå montera en switch på plus kabeln på denna triumph som vi monterade det på. Så han måste slå på den "knappen" för att få halvljuset att fungera.

Idiotiskt må tyckas, eftersom det funkar ju så bra på bilarna...

Köpte 2 satser obetydligt begagnade, så jag har inget kvitto.. Gav iofs bara 500:- för bägge. Så kan väl åka med ett relä så länge skiten håller:)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top