Drivpaket Aprilia RS

Jaja efter lite googlande så ska tydligen RK vara ganska känt. Så nu är de beställt :) blivit lite klokare på kedjor iallafall :P

Hade hojen på besiktning men fick underkänt på sliten kedja för mycke glapp mellan kuggen :P lite pinsamt att inte ha koll på sin kedja, men till mitt försvar var hojen inne på service för typ en månad sen och då missa dom de helt :S Besiktningsmannen sa att bakdrevet såg bra ut, men byter hela paketet..

Tack för länk o tips

Som ni säger så prata vi inte om några super krafter :P men har en vän som kör en del cross och har haft 125a men nu 250. Han tyckte att 125an slet mycke på kedjan, teorin va att det kanske sliter mer på 2-takt för att den går så omjukt=rycker mer i kedjan ?

Menade att Biltemas kedja duger utmärkt. Inga extrema krafter på en 125:a.

Blev faktiskt förvånad över hur svårt det var att kapa en biltema kedja, håller nog skitbra, sen vet jag inte dock om den rullar bättre eller sämre än någon annan kedja :)

Som ni säger så prata vi inte om några super krafter :P men har en vän som kör en del cross och har haft 125a men nu 250. Han tyckte att 125an slet mycke på kedjan, teorin va att det kanske sliter mer på 2-takt för att den går så omjukt=rycker mer i kedjan ?

Har ingen aning om hur det är i praktiken, men i min teori är det tvärtom.
En 4t tänder bara hälften så många gånger, men ger mer kraft varje slag. Därför blir det mer hamrande.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back