SGM
BTG 8:20
Ser faktiskt ut som att Butter tappar lite av kontrollen precis strax före Simocelli kommer invikandes. Kanske lite för hög fart, lite för mycket broms, hojen börjar protestera.
Helt klart inte b a r a krullspaggens fel.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser faktiskt ut som att Butter tappar lite av kontrollen precis strax före Simocelli kommer invikandes. Kanske lite för hög fart, lite för mycket broms, hojen börjar protestera.
Helt klart inte b a r a krullspaggens fel.
UFC är grejor de!! Inga jävla spanjaker som gråter i tv =) Där fightas man med armar som är trasiga![]()
Och det är bra därför att.... ?![]()
Jag behöver inte en massa upprörda känslor och ilska på banan och i depån för att njuta av racing. Vill jag se sådant slår jag på Big Brother eller liknande lågkvalitativ underhållning (vilket iofs aldrig sker)
Jag kommer nog aldrig att förstå underhållningsvärdet i andra människors upprörda känslor. Att det finns där har jag förstått, men inte varför människor så gärna vill se det.
Hej !
Ursäkta om jag låter sarkastisk eller så, Men det verkar som du saknar lite känslor, Att döma av ditt uttalande.
Känslorna i depån vi har nu i GP återspeglas på banan genom tokkörning och vilda satsningar. Sånt som jag gillar iaf. Blir mkt högre intensitet i körningen helt enkelt.
Schack och biljard t ex, Där finns det inga känslor och en jävla massa taktik och strategi. Kanske passar dig bättre än Motogp 2011.
Hade det varit tillåtet med bitch-slapping i schack hade jag kollat på det. Jag lovar.
mvh
Kanske som omväxling till allt puttinuttit tillrättalagt skit vi matas med från alla håll?Jag kommer nog aldrig att förstå underhållningsvärdet i andra människors upprörda känslor. Att det finns där har jag förstått, men inte varför människor så gärna vill se det.
Jaså, det säger du?Schack och biljard t ex, Där finns det inga känslor...
Det finns en väsentlig skillnad mellan UFC/MMA och roadracing. I bägge fallen är man medveten om riskerna men i UFC är det en del av förutsättningen att din motståndare försöker besegra din med alla till buds stående medel (nästan). Detta görs under kontrollerade former där du har domare som bryter om det blir farligt och ett händelseförlopp som visst är våldsamt men hyfsat kontrollerat.Hej igen !
Finns risk du tror jag hackar på dig särskilt nu, Men det är helt fel.
Vi vädrar ju bara synpunkter åt olika håll.
Det sista stycket du skriver tycker jag suger ordentligt och det uttalas från depån mest från en liten skara, Mest Spanjorer,(JLo, Barbera, Elias, Puig m fl) och några andra, som är rädda för att Simoncelli börjar bli elakt snabb. Man kan ju tydligt se att det är den gamla 250 bataljen som fortsätter här i GP nu. Härligt !!!
När Rossi och vissa andra meriterade förare beklagar sig försiktigt över Simoncellis manöver, köper jag inte det riktigt. De har alla gjort samma grejor själva. Spel för galleriet helt enkelt.
Slutligen angående attityd till farlighet och skita i konsekvenserna,
UFC är världens snabbast växande sport och börjar bli en gigantiskt världsomspännande sport med otroligt hårt tränande atleter. Jag älskar det själv.
Det är ungefär som med RR. Det är inte ofarligt, till och med skitfarligt ibland. Men ändå står tusentals och åter tusentals på kö och vill in.
Och hundratals miljoner vill se det live och på TV.
Säger det ej er säkerhets ivrare inte ngt alls ?
Dax att kliva ur tingvall-bubblan och inse hur folk fungerar i verkligheten !
Tack och hej tills vidare !
Det finns en väsentlig skillnad mellan UFC/MMA och roadracing. I bägge fallen är man medveten om riskerna men i UFC är det en del av förutsättningen att din motståndare försöker besegra din med alla till buds stående medel (nästan). Detta görs under kontrollerade former där du har domare som bryter om det blir farligt och ett händelseförlopp som visst är våldsamt men hyfsat kontrollerat.
Så fort du kraschar i Roadracing finns det inga, i varje fall extremt små, chanser att vara mer än en passagerare som utsätts för betydligt större krafter än i en MMA -ring. Har du kraschat finns det ingen som kan kliva in och stoppa det hela.
Därför krävs det en annan typ av respekt för vad som är OK att utsätta sina medtävlare för. Alla vet om att krascher är en del av sporten men det måste göras med respekt för varandra och de risker som finns.
Har inget med någon "Tingvallbubbla" att göra.
Jamen då måste det ju vara okej!...det var en race incident. Såna här saker har jag varit med om på bana.
Det är inte nödvändigtvis en medveten handling i meningen att han tänker "jag SKA köra på honom". Jag menar att han iom sin position och sitt spårval allvarligt neglirerar de risker som finns för att de ska krocka. Eftersom han är på utsidan är det också han som kan påverka hur det hela förlöper genom sitt agerande. Pedrosa har inte de möjligheterna eftersom han inte kan köra tightare elelr bromsa mer än han gör - Simoncelli kan däremot påverka sin position betydligt mer.Detta håller jag med om. Men jag håller inte med om att det var med meningen att han skulle köra in i honom, som jag anser att han inte gjorde. Jag skulle verkligen vilja se en helikopterbild! Om det skulle vara så att jag har fel så ändrar jag min uppfattning, men än sålänge tycker jag inte att Simoncelli gjorde nåt fel utan att det var en race incident. Såna här saker har jag varit med om på bana.
Kanske som omväxling till allt puttinuttit tillrättalagt skit vi matas med från alla håll?
Här vet man att det är äkta känslor och smärta, inte som när italienska fjollor rullar runt i rosa tröjor på en gräsmatta så fort någon nyser på dem.
Jaså, det säger du?
Det finns en väsentlig skillnad mellan UFC/MMA och roadracing. I bägge fallen är man medveten om riskerna men i UFC är det en del av förutsättningen att din motståndare försöker besegra din med alla till buds stående medel (nästan). Detta görs under kontrollerade former där du har domare som bryter om det blir farligt och ett händelseförlopp som visst är våldsamt men hyfsat kontrollerat.
Så fort du kraschar i Roadracing finns det inga, i varje fall extremt små, chanser att vara mer än en passagerare som utsätts för betydligt större krafter än i en MMA -ring. Har du kraschat finns det ingen som kan kliva in och stoppa det hela.
Därför krävs det en annan typ av respekt för vad som är OK att utsätta sina medtävlare för. Alla vet om att krascher är en del av sporten men det måste göras med respekt för varandra och de risker som finns.
Har inget med någon "Tingvallbubbla" att göra.
vidare är det verkligen inte bara "grinande spanjorer" som anser att Simoncellis agerande inte var ok. Stenhårda raceveteraner som Gardner tyckte han klev över gränsen för vad som är ok. Det har betydligt större vikt än från internetkrigare som själva inte kör eller har kört på den nivån.
Gardner var för övrigt känd som en gnäll kärring på sin tid. Finns väl dokumenterat i flertal böcker och intervjuer av hans samtida kombattanter. En dåtidens Lorenzo kan man nog säga.
Så länge det gick hans väg så var allt ok....
Du är inte helt snett ute.Jag tror schackspelare är otäcka människor. De sitter i tiotals timmar och stressar men visar oftast noll känslor. Efter att de fått spö så skakar de artigt hand och går skilda vägar. Skulle vilja veta hur de hanterar sin underliggande stress och frustration. Någon stackars prostituerad eller flaskan på hotellrummet som får ta skiten ? eller både och ?
Alla som hävdar att Simoncelli lämnar tillräckligt med utrymme för Pedorsa att klara kurvan lurar sig eftersom ni tittar på bilderna bakifrån. På de bilderna ser man inte hela kurvan och vart förarna är på väg i förhållande till den. Det utrymme som man ser i bilderna till vänster om förarna, deras höger, är yta som de redan har eller precis passerar. Man ser inte tangeringspunkten/apex dit de är på väg.
Kolla på videon och pausa/stega er fram bland bilderna framifrån, precis i början, och hävda sedan att Simoncelli ger Pedrosa tillräckligt med utrymme att klara kurvan...
[YOUTUBE-ID]Alve2XOBCXA[/YOUTUBE-ID]
Nu vaknar man väl med ett hästhuvud i sängenNu är du ute på hal isen mannenVi italienare spelar inte med rosa tröjor och lägger oss som fjollor. Kom ihåg att vi var champion 2006
![]()
Jamen då måste det ju vara okej!
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |