Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

Läs det inlägg som han instämde i så trillar poletten kanske ner.

Jag kanske inte är lika allsmäktig som Du men läsa kan jag. Förstår dock fortfarande inte varför hans varvtider med en XR1200 har med saken att göra?

Såg bara ett medhåll i vikten av ett starkt mellanregister. På dig verkade det ju som han påstod att han spöade sporthojar med en HD?

Kan bara hålla med - så här ser kurvan ut för XR1200:an efter mappning. Flack och bra genom hela registret.
torque%20hammer2.jpg

Förvisso ett fett mellanregister. Men poängen försvinner lite när man BARA har ett mellanregister. Varför tar det slut vid 7500 varv? ;)

Därför att varvtider avslöjar vad som är snabbast. Inte newtonmeter.

Tror jag inte han motsade heller. Jag gjorde det defenitivt inte iaf. Det jag hängde upp mig på var en uppenbar tykenhet och "jag vet bäst" attityd. I en vuxen debatt lämnas dessa helst utanför och man kan diskutera på ett moget sätt och acceptera olika åsikter och inlägg utan att barnsla sig?

Tror jag inte han motsade heller. Jag gjorde det defenitivt inte iaf. Det jag hängde upp mig på var en uppenbar tykenhet och "jag vet bäst" attityd. I en vuxen debatt lämnas dessa helst utanför och man kan diskutera på ett moget sätt och acceptera olika åsikter och inlägg utan att barnsla sig?
Det är väl ingen som ”barnslar sig”?

Niklasinorr skrev:
Förra sommaren så körde jag 15 bandagar med min förra cykel, KTM 990 SMR med 115 hästar. Inte en enda 200 hästars BMW körde om mig.
Niklasinorr skrev:
Den bästa lösningen är ju ändå att ha ett fett mellanregister...
#1725 skrev:
Kan bara hålla med - så här ser kurvan ut för XR1200:an efter mappning
Ingen som har kört låga 56:or på Sviestad med sin BSA? Slipstreamat en 1198 S på Anderstorp med sin Bonneville?

:)

Bifogat

• KneeDrag.jpg
    KneeDrag.jpg
    119.1 KB · Visningar: 54
  • 349343805_5163986f40.jpg
    349343805_5163986f40.jpg
    113.9 KB · Visningar: 49
  • Harley-Board-Racer.jpg
    Harley-Board-Racer.jpg
    59.8 KB · Visningar: 52
Inte för o vara sån men jag tycker än så länge effekten i min -11ans Ninja räcker... Tvivlar starkt på dom angivna 200hk dock, men man ska köpa det man gillar ;) Det har hänt en del mot min förra Ninja, en -00'a ;)

Någon tekniskt kunnig som kan svara på om differensen skulle se likadan ut om man gjorde samma mätning på bakhjulet =?
Dvs tappar alla t ex 10% effekt rakt av till bakhjulet, eller skulle det kunna vara så att en tappar 7% medan någon annan tappar 10% och att då effektskillnaden på vevaxeln kanske är 9 hk, men på bakhjulet typ bara 2hk ? (om bmw tappar 10% får den 184 bakhjuls hk, och kawwa tappar 7% får den182hk)

Helt odugliga hojar, vafan' knappa 200? Räcker ju inte långt idag. :D

Fränt Gluffis, mycket fränt! Det luktar tisdagskörning...?

Inte det jag menar.
Effekten är ju jättehög.

Men att tillverkaren accepterar att motorn har så mycket lägre effekt än vad de annonserar tycker jag är kass.

Vissa tappar ju 25 hk, på vevaxeln vilket är ett normalt tapp på bakhjulet.

Det här är ingen ZX10R eller BMW och ingen superbike hoj men jag tycker den kan få va med här :)

200hp+ på hjulet ;) lätt trimmad orginal köp hoj.

RSV41078.jpg

Någon tekniskt kunnig som kan svara på om differensen skulle se likadan ut om man gjorde samma mätning på bakhjulet =?
Dvs tappar alla t ex 10% effekt rakt av till bakhjulet, eller skulle det kunna vara så att en tappar 7% medan någon annan tappar 10% och att då effektskillnaden på vevaxeln kanske är 9 hk, men på bakhjulet typ bara 2hk ? (om bmw tappar 10% får den 184 bakhjuls hk, och kawwa tappar 7% får den182hk)

skulle säga att det är individuellt från hoj, til hoj... har mest hållt på med bilar men där räknar vi nästan bara hk i motorn..

mvh
fredrik

skulle säga att det är individuellt från hoj, til hoj... har mest hållt på med bilar men där räknar vi nästan bara hk i motorn..

mvh
fredrik
Ok, min tanke är ju att det mest intressanta är resultatet på bakhjulet, för om hojj nr 1 har 200 på veven, och hoj nr 2, 195, men på bakhjulet har den första säg 180, men nummer två 182 (nu e ju skillnaden marginel men ändå) så om man nu är effektkåt, så hade hoj nr 2 då haft mest effekt i backen, trots "sämre" motoreffekt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!