125:a

jacobbruggemann

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2011
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha yzf r125
Hej. jag funderar lite över vilken 125:a jag ska köpa. ktm, gasgas eller husqvarna. Vill inte hålla på med den jätte mycket, men jag vet inte vilken utav dom som är bäst om man inte vill meka varje dag??
 
Satsa på 4takt om du inte vill mecka. Är även bensinsnålare.

Edit: Vad ligger budgeten på så kan vi säkert ge bra förslag.
 
om du inte kan/vill mecka så köp en 4-takt, dom är lite bensinsnålare också men har ju såklart nackdelen med mer än halva effekten,

Om du nu inte kan leva med 15 häst så lär dig mecka :tummenupp

det bros helt o hållet på hur du vill köra
 
Om du inte vill/kan meka skaffa en 4takt eller en lågtrimmad 2takt (DT, CRM m.fl.), säger jag

De du nämner är väl ganska olämpliga

Husky har iofs WRE och SM (Ej WR!!!) som är lite snällare
 
Kan helt klart rekommendera en CRM, vet inte exakt men har för mig 1500-2000 mil kolvintervall om jag inte är alldeles för optimistisk. Till skillnad mot 3-500 mil på de du nämnt....

28hk ostrypt om den är fräsch, inte så svårt att få några till + att det finns 190 cc kit ;) Ser inte så jätteroliga ut original men ganska enkla att få relativt snygga

Dock drar den ganska bra med sås, men inget mot vad kåtte/ gasgas eller husky drar i soppa, och delar för den delen
 
Kan helt klart rekommendera en CRM, vet inte exakt men har för mig 1500-2000 mil kolvintervall om jag inte är alldeles för optimistisk. Till skillnad mot 3-500 mil på de du nämnt....

28hk ostrypt om den är fräsch, inte så svårt att få några till + att det finns 190 cc kit ;) Ser inte så jätteroliga ut original men ganska enkla att få relativt snygga

Dock drar den ganska bra med sås, men inget mot vad kåtte/ gasgas eller husky drar i soppa, och delar för den delen

26hk enligt papprena, kanske är 26hk på bakhjulet...?
0,6L/milen är ändå skapligt, du kommer en 15-17 mil på en tank, och det räcker, för längre brukar man inte köra i ett sträck :)

Rolig effektkurva får man inte glömma, om man vill snacka om ketchup effekt. Kommer inget... Kommer inget.... BAAAAAA!!!!!!
Mer tvåtakts känsla när man kör än en dt, men ungefär samma effekt, så ska man ha dt om man vill ha en mer sansad motor :D

Utseende messigt ser den väl ok ut, så länge man byter orginalskärmen ifram, ser ut som om den vorre en böjd spånskiva typ.
 
26hk enligt papprena, kanske är 26hk på bakhjulet...?
0,6L/milen är ändå skapligt, du kommer en 15-17 mil på en tank, och det räcker, för längre brukar man inte köra i ett sträck :)

Rolig effektkurva får man inte glömma, om man vill snacka om ketchup effekt. Kommer inget... Kommer inget.... BAAAAAA!!!!!!
Mer tvåtakts känsla när man kör än en dt, men ungefär samma effekt, så ska man ha dt om man vill ha en mer sansad motor :D

Utseende messigt ser den väl ok ut, så länge man byter orginalskärmen ifram, ser ut som om den vorre en böjd spånskiva typ.

Min ska ha 28hk i "originalutförande" i alla fall. DT:n nöjer sig ju med 24 :P

Ketchupkurva ja, men fan va skönt de e :tummenupp Vill man ha snäll kurva kan man köpa tråkig fyrtakt :banana

Men jag tycker ändå att det funkar fint att puttra på lågvarv i stan och småacca lite, helt död är den absolut inte :tungan
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top