Mc-olycka i stan

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
anthony..din mamma har frågat om vi kan hjälpa till att flytta din hoj och extra motor nu innan månaden är slut. Jag kommer hem den 24:e och hjälper till. Vet att fler också vill hjälpa. Men är din hoj körbar? isf är det lätt fixat. Då kanske nån kan köra hojen till ditt nya garage och sedan är det bara att lägga motorn i nån bil :)?

Låter det bra? :)

Ja då den går att köra så det e lugnt
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Såg att du var bokad på SRW med Sydskanes den 1:e maj. Du siktar på snabb comeback eller... ;)

Jag rullar runt en timme med rullstol idag när morsan var på besök så det går framåt. Men inte tillräckligt fort för att jag ska kunna delta då. Men jag har väl inte betalt för den dagen?

Edit: såg att jag hade betalt. Ahop 450 kr rätt ner i sjön. Jävla mög..
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Jag rullar runt en timme med rullstol idag när morsan var på besök så det går framåt. Men inte tillräckligt fort för att jag ska kunna delta då. Men jag har väl inte betalt för den dagen?

Edit: såg att jag hade betalt. Ahop 450 kr rätt ner i sjön. Jävla mög..

Jag kan ta över din plats om det går, maverick, vem är det som håller i bokningarna? Eller du kanske kan ge ett svar redan nu
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag rullar runt en timme med rullstol idag när morsan var på besök så det går framåt. Men inte tillräckligt fort för att jag ska kunna delta då. Men jag har väl inte betalt för den dagen?

Edit: såg att jag hade betalt. Ahop 450 kr rätt ner i sjön. Jävla mög..
Släpp din plats nu och hoppas att GUL grupp blir full. Då kostar det dig bara en 50-lapp i avbokningsavgift.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag kan ta över din plats om det går, maverick, vem är det som håller i bokningarna? Eller du kanske kan ge ett svar redan nu
Som Ripster konstaterar, det går inte att överlåta sin plats till någon annan. Platsen är personlig.
Man kan däremot släppa sin plats till "Marknadsplatsen", när alla andra platser är bokade så tas platserna på marknadsplatsen i tur och ordning.
Avbokningen kostar en 50-lapp.

Reglerna står på hemsidan www.sydskanesemse.nu , bara att läsa innantill.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Som Ripster konstaterar, det går inte att överlåta sin plats till någon annan. Platsen är personlig.
Man kan däremot släppa sin plats till "Marknadsplatsen", när alla andra platser är bokade så tas platserna på marknadsplatsen i tur och ordning.
Avbokningen kostar en 50-lapp.

Reglerna står på hemsidan www.sydskanesemse.nu , bara att läsa innantill.

Har släppt platsen nu. Dock känns det lite surt att det inte går att göra ett undantag i mitt fall eftersom jag är inkapabel att köra. Handlar ju inte om att jag har dubbelbokat nått eller inte pallar laga en trasig hoj (bekvämlighetsskäl)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har släppt platsen nu. Dock känns det lite surt att det inte går att göra ett undantag i mitt fall eftersom jag är inkapabel att köra. Handlar ju inte om att jag har dubbelbokat nått eller inte pallar laga en trasig hoj (bekvämlighetsskäl)
Kan hålla med dig men om man får vinterkräksjuka eller influensa så kan man inte heller köra. Vi kan inte ha en regel och sedan en massa undantag. Var ska man dra gränsen?

Jag lider med dig gubben men jag tror du max kommer att förlora en 50-lapp. :krama
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Kan hålla med dig men om man får vinterkräksjuka eller influensa så kan man inte heller köra. Vi kan inte ha en regel och sedan en massa undantag. Var ska man dra gränsen?

Jag lider med dig gubben men jag tror du max kommer att förlora en 50-lapp. :krama

Varför inte lägga till möjligheten av avboka pga av medicinska skäl där man ges möjlighet att överlämna sin plats till annan om man kan visa upp läkarintyg? Blir lite ot nu :p
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Varför inte lägga till möjligheten av avboka pga av medicinska skäl där man ges möjlighet att överlämna sin plats till annan om man kan visa upp läkarintyg? Blir lite ot nu :p
Personligen tycker jag det är ett ganska litet problem i förhållande till den administrativa apparat en sån möjlighet skulle innebära. Man kan inte förvänta sig full flexibilitet av en ideell förening, vi som är engagerade i föreningen gör detta på vår fritid och det går tillräckligt med timmar ändå.

Vill man vara helt säker på att inte riskera sin anmälningsavgift så får man boka så sent som möjligt.

Alla synpunkter skall dock beaktas så skicka ditt förslag till:
info@sydskanesemse.nu
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Personligen tycker jag det är ett ganska litet problem i förhållande till den administrativa apparat en sån möjlighet skulle innebära. Man kan inte förvänta sig full flexibilitet av en ideell förening, vi som är engagerade i föreningen gör detta på vår fritid och det går tillräckligt med timmar ändå.

Vill man vara helt säker på att inte riskera sin anmälningsavgift så får man boka så sent som möjligt.

Alla synpunkter skall dock beaktas så skicka ditt förslag till:
info@sydskanesemse.nu

Har du möjlighet att fixa det istället? Har inte energi / för mycket narkotika klassat preparat i mig för att palla fibbla med emailer via iphone
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har du möjlighet att fixa det istället? Har inte energi / för mycket narkotika klassat preparat i mig för att palla fibbla med emailer via iphone
Du kan vänta med att skicka in förslaget tills du "nyktrat" till. :)
Styrelsen lär ändå inte hinna behandla den här typen av omfattande förslag innan den 1:e maj nu när vi är mitt uppe i säsongen.

Edit: Ska jag be styrelsen bort dig från flaggningen den 8:e maj?
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
liten uppdatering har börjat använda rullstol rätt ordentligt. Idag körde jag tolv varv på avdelningen sen behövde ryggpumpens batteri fyllas på. Nästa gång någon kommer på besök får vi ha ett rullstolsrace. Ps kan wheela med rullstol :)
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
imorgon (torsdag) flyttar jag till ängelholms lasarett kl 10 kommer bår-taxin å kör iväg mig.
stort tack till er som kom å besökte mig under min tid på hbgs lasarett, hoppas vi ses i ängelholm oxå.

puss å kram
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Varför flyttas du till Ängelholm?

Hoppas på ett fortsatt bra rehabiliteringsarbete. När räknar läkarna (och när räknar du) med att du är på benen igen?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Fan vilka snåla regler SRW har. Usch o fy för dem.

Vad ska du Ä-holm att göra? Behöver de din plats i HBG?
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
De har en överdrivet mycket bättre rehab & ortoped avdelning än här i hbg sen behöver de min plats här också, var snack ett tag om nått boende kungshult eller nått sånt nää tack.

Jag ska dras med ställningen i 10-15 veckor till sen vågade nån läkare gissa på 6 månaders rehab om allt går 100% rätt vilket det aldrig gör, personligen räknar jag med 8-10 månaders rehab å framför allt... vara tillbaka på hojen till nästa sommar:kryckor -->:hojcbr
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag tycker du ska köpa en turboBusa då för alla försäkringspengarna du får. Blir det nånting över så trimma hojen :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top