Hoj bättre än bil när det regnar

Hojen väger 1/8 av vad bilen väger, och har 1,01hk/kg, bilen har 0,27hk/kg, det behövs ingen raketforskare för att lista ut att hojen vinner! Båda har ju motsvarande elektronik dessutom.

"Maybe the next time its the other way around". Insiktsfull analys när man fått stryk med ganska god marginal.

Bättre och bättre.. jag skulle ju välja bilen alla dagar i veckan när det är sånt här vidrigt väder som vi har nu iaf..

Oväntat resultat när de jämför den starkaste gatlagliga produktionshojen, med en bil som inte ens ligger i superbilsklassen.

Hojen väger 1/8 av vad bilen väger, och har 1,01hk/kg, bilen har 0,27hk/kg, det behövs ingen raketforskare för att lista ut att hojen vinner! Båda har ju motsvarande elektronik dessutom.

jag tycker det var konstigt att bilen inte vann...

Hoppas ni ser att det endast är ett spel för gallerierna. Men visst, motorcykeln hade nog vunnit även vid ett riktigt race. Bilen var ju inte något särskilt...

Jag tycker inte det går att jämföra äpplen med päron.

Sedan kan man räkna med arean på total kontaktyta mellan däck och asfalt samt effektfördelning och vridmoment, samt accelationsriktning kontra friktionstal och vinkel så har man de hela på raketforskarrnnivå, för att inte glömma aerodynamiken....:tummenupp

Sedan kan man räkna med arean på total kontaktyta mellan däck och asfalt samt effektfördelning och vridmoment, samt accelationsriktning kontra friktionstal och vinkel så har man de hela på raketforskarrnnivå, för att inte glömma aerodynamiken....:tummenupp
Sen får man inte glömma det viktigaste, han som håller i ratten/styret! ;)

Såg inte till speciellt mycket regn, lite fuktig vägbana på sin höjd.

Inte som ett vanligt svenskt sommarväder m.a.o.

Jag hade valt hojen även om bilen hade varvat honom tre ggr.
Vem bryr sig om vem som vinner, handlar väl om körglädje? ;)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back