The Great Firewall of Europe!?!!!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
EU vill införa centralt internetfilter för hela Europa
The Great Firewall of Europe?

EU har planer på att lägga fram ett förslag vars syfte är att sätta upp ett centralt filter som ska "skydda" EU-medborgare från olagligt innehåll på internet samt skapa ett "enhetligt och skyddat internet" i hela Europa.

Exakt vilket material som ska definieras som "olagligt" har man inte lagt fram några kriterier för och medborgarrätts-grupper runt om i Europa anser, med all rätt, att det här verkar vara ett riktigt ruttet förslag och jämför det med Internet-censurens hemland Kina.

Joe McNamee på European Digital Rights (EDRI) säger bland annat:
Det här förslaget kommer att användas som ett rättfärdigande av varenda förtryckarstat i världen som vill införa censur. Det mest absurda av allt är att priset för ett sådant förslag är begränsningar i demokratin, yttrandefriheten och ekonomin. Det finns ingen analys av fördelarna med ett sådant filter

Read more: http://feber.se/webb/art/208605/eu_vill_infra_centralt_interne/#ixzz1LJrpBFik

Våran demokrati, frihet och yttrandefrihet var mindre hotat när Usama bin Laden levde......
:gråta :6surkart

Läskig idé, jag är rätt säker på att Wikileaks, Wikipedia och Piratebay kommer vara några man vill "skydda" medborgarna ifrån :gnissla

Jag tror att framåt i tiden kommer vi få abonnemang alternativt appar (ifrån iPhone-världen) för ett visst antal sidor vi kan besöka, ju dyrare desto mer innehåll :(

Lite Ipred och FRA skadar inte, dom ska ju bara spionera på brottslingar...

På vilket sätt tror du Osamas eventuella levene påverkade detta beslutet? :va

Själv lindar jag in min internetlina i aluminiumfolie, då kan dom inte nå mig...

Haha, men du kan ju inte ställa en så seriös fråga på mitt ironiska inlägg och sedan dra till med en minst lika ironisk kommentar!? :näsblod

GÖR OM, GÖR RÄTT! :mattias

itsaconspiracy.jpg

EU - började som ett fredsprojekt i kol- stålunionen men slutar som förmyndarstaten fortress Europe. Hur länge skall denna utveckling pågå innan nån säger stopp?

Men lite roligt är det väl att Kina är ett föredöme man nu tar efter :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...