Laga trä eller täppa till?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Måste reparera räcket på furstukvisten det är en överliggare som har mörknat. Har nu skaffat en ny överliggare men där jag skall fästa den har trät blivit angripet i den bärande pelaren. Har karvat bort allt mörket trä och hålet är väl nu lite större än en 5 krona i diameter hur gör jag för att täppa till det?

//Dafe

Kemiskt trä... Typ plastic padding... Tänk på att man inte har många minuter på sig att arbeta med det bara..

Last edited:
Du kan borra/stämjärna ur och såga till en passande träbit och använda vinter-trälim och knacka ner i hålet oxå. Eller en lång jäkla skruv bara som når ner i det friska virket ordentligt... Svårt att avgöra utan bild...

Finns massor av produkter (woodfill, snickarspackel, osv) som reagerar likadant som trä med färgen.

ok vilket plastic padding liknande matrial är bäst vill inte ha nån skit som torkar och spricker. Det ska även vara övermålningsbart.

ok vilket plastic padding liknande matrial är bäst vill inte ha nån skit som torkar och spricker. Det ska även vara övermålningsbart.

Med allt spackel jag råkat på så gäller det att lägga på i omgångar.
Även produkter som påstås vara krympfria, så brukar det krympa.

Ett sådant hål som du beskriver skulle jag fylla med en gång, för att sedan spackla det sista efter en dag eller så.

*/ ?>
Back