Scandics gym

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nu när jag blivit fet och ful så slog en tanke mej förra veckan.
Då jag bor på scandic ca 2nätter i veckan så stappla jag ner till gymmet och börja "pumpa" i stället för baren. Gammal gymmare som man är så vart jag konfunderad utav maskinerna.
Vad betyder vikterna? Jag körde lite bänk och undrade vad denna 1-20scala motsvarar i hederliga vikter? Minns inte namnet på "multi"gymmet.
Hantlar och crosstrainern begriper jag mej på, lika så användandet utav dessa multi men man vill ju veta vikten inte att man kör på 12an.

Det är 1 kg styck :tummenupp

Tror jag inte. 20 Kg i bänkpress som max.
Å andra sidan är det inte 10ggr vikten då jag troligtvis inte pumpar på 120kg i bänk 8reps ggr 3 för det är vad jag top presterat i mina bästa år.

Ta med dig en fiskevåg/bagagevåg och prova?

Det lutar nog åt det hållet. För fiske vågen är faktist med =) Precis som spöt är ganska så ofta.

Last edited:
Det brukar finnas någon tabell för vad vikterna motsvarar på de olika övningarna på multigym. Om de sedan inte tillhandahåller tabellen är det ju en annan femma. ;)

Det brukar finnas någon tabell för vad vikterna motsvarar på de olika övningarna på multigym. Om de sedan inte tillhandahåller tabellen är det ju en annan femma. ;)

Letade sist.
Kanske var jag blind efter övningarna min kropp fick eller så saknades den infon.

Det kanske är pounds (lb)?

Kan stämma. Säg om man då lyfter på 10an så blir det 45Kg om man tar 10lb per nivå. Och jag då tränade på 54Kg vilket låter rimligt.

Last edited:
Letade sist.
Kanske var jag blind efter övningarna min kropp fick eller så saknades den infon.

Kan stämma. Säg om man då lyfter på 10an så blir det 45Kg om man tar 10lb per nivå. Och jag då tränade på 54Kg vilket låter rimligt.

Till mitt multigym finns den informationen bara i manualen. Hade ju varit smidigt med tabellen på själva maskinen tbh.

Kolla upp det där med fiskevågen och tejpa upp en tabell på maskinen i fråga.

Det är nog inte bara du som har undrat...

Nu har jag löst det!
Varje vikt graderad 1-20 väger 10Lbs dvs 5Kg.

Nu är det bara skriva ut en lapp och tejpa upp och debitera Scandic för mitt konsultarbete....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år