Statistik.

...dina tolkningar får du stå för själv.

Jag kan dock tycka det är intressant att fundera över varför tidningar t.ex. inte skriver om 283%-ig ökning i dödliga fallolyckor

....eller varför de inte skriver mer om den 300% ökningen av förgiftningsolyckor bland män?!?! (Se din bifogade statistik där det även syns en 100% ökning bland kvinnor)
Samtidigt meddelar Rapport att förskrivningen av ADHD-mediciner har ökat med 300%..
http://actnow.nu/artiklar/1-nyheter...av-medicin-mot-adhd-har-oekat-med-300-procent

.....Man behöver ju knappast vara forskare för att inse vad en betydande del av dessa mediciner har använts till.....
- "I'm just saying!"

Statistik är kul. Beroende på hur man läser det kan man få helt olika resultat. Dödliga våldet i samhället har tex minskat med 25 % sen 1990, som SSB skrev tidigare, så frågan är från när man räknar.

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=2&id=64

Hittar inte statistiken från 1990, hade varit intressant att se.

Vill inte uppvigla någon, bara få lite grafer och synpunkter!

Last edited:
...dina tolkningar får du stå för själv.

Jag kan dock tycka det är intressant att fundera över varför tidningar t.ex. inte skriver om 283%-ig ökning i dödliga fallolyckor (oavsett orsaken till dom), medans en ev 10% ökning av dödsfall i trafiken alltid blir rubrik. Trafikdöda är värda mer, typ ?

Fast i ditt ursprungsinlägg så pratar du om "fall/utputtning från balkong" och "puttolyckor". Vad vill du ha sagt egentligen? Det låter inte direkt som att du vill föra fram en debatt om brutna lårbenshalsar och trappgrindar på äldreboende när du använder de uttrycken.

Last edited:
Fast i ditt ursprungsinlägg så pratar du om "fall/utputtning från balkong" och "puttolyckor". Vad vill du ha sagt egentligen? Det låter inte direkt som att du vill föra fram en debatt om brutna lårbenshalsar och trappgrindar på äldreboende när du använder de uttrycken.

Du glömde isfläckar och hästakrakar.

Vi ska alltså kasta ut svenskarna ur landet också? Och bara behålla italienare, britter, norrmän, österikare, indier, taiwaneser, kineser, japaner och koreaner? Bevara sverige asiatiskt! :tummenupp

Det där är en betydligt intressantare frågeställning än den vanliga diskussionen här på sh som bara går ut på att kasta ut dom.

Att folk som hamnar i ränsten och slumområden oavsett nationalitet lättare begår brott än folk ur fina medelklassfamiljer är knappast en långsökt gissning.

Dessutom kanske människor som haft drivkraften att ta sig från ett land med stora problem. Den drivkraften kan säkert fort göra att en person som inte tar sig vidare på den smala vägen istället väljer den breda.

Jag tycker det är helt berättigat att sända hem den som begår grova brott till sitt hemland. Om en svensk våldtar två personer i ett annat land så har han rimligen förbrukat sin rätt att vistas där. Att vara så handlingssvaga som Sverige är kan jag inte se gynnar den majoriteten av invandrare som sköter sig. Utvisa dom som begår grova brott och lägg resurserna på dom som förtjänar det istället.

Att folk hamnar i "slumområden" borde väl till stor del kunna skyllas på en oansvarig politik? Det visar tydligt att Sverige inte klarar sina åtaganden på ett bra sätt.

Känner och vet många invandrare som har bra drivkraft. Dom har klarat att få bra jobb, eller kommit in på högskola, detta trots sämre förutsättningar. Att bli kriminell måste väl ses som ett väldigt medvetet val i ett bidragsland som Sverige? Fast åas så är det väl gynnsamma förhållanden att vara kriminell i landet silkesvante.

....eller varför de inte skriver mer om den 300% ökningen av förgiftningsolyckor bland män?!?! (Se din bifogade statistik där det även syns en 100% ökning bland kvinnor)
Precis, ...visst undrar man, precis som jag själv skrev... "Har vi blivit så mkt mer fallbenägna &/el hur många "puttolyckor" ryms däri tro ?"
Skulle det ta 7 inlägg och femton upprörda omskrivningar för att förstå enkel svenska ?

Samtidigt meddelar Rapport att förskrivningen av ADHD-mediciner har ökat med 300%..
http://actnow.nu/artiklar/1-nyheter...av-medicin-mot-adhd-har-oekat-med-300-procent

.....Man behöver ju knappast vara forskare för att inse vad en betydande del av dessa mediciner har använts till.....
- "I'm just saying!"
Jag vet inte vad du syftar på här? Att även överrepresentationen av bokstavssjuka är väldigt stor bland de invandrade grupperna eller? Speciellt de vars mödrar aldrig/sällan utsätts för solens ljus eller har kusingifta föräldrar.

Starta du en tråd om de försämrade lårbenshalsarna, eller hosta upp ev info du vet om det. Detta handlade iaf om mord ursprungligen. Fler som inte begriper följande mening? : "Har vi blivit så mkt mer fallbenägna &/el hur många "puttolyckor" ryms däri tro ?"

Seriöst så måste vi också anta att hedersmord kan begås på andra sätt än via balkongen också? Eller står det i koranen att en dotter som vanärat familjen skall kastas ut från en hög balkong?

Vi ska alltså kasta ut svenskarna ur landet också? Och bara behålla italienare, britter, norrmän, österikare, indier, taiwaneser, kineser, japaner och koreaner? Bevara sverige asiatiskt! :tummenupp

Ja, i mörkertalet gömmer sig säkert i någon utsträckning även en del som "råkat bli" påkörda, dränkta i badkaret, nergrävda, allmänt försvunna osv. Heders- & våldskulturer verkar ha ganska livlig fantasi vad jag uppfattat.

Vad gäller utvisning av svenskar, ...ja, den dagen det finns majoritetsönskemål (och praktisk möjlighet) för det så. Så du kanske ska skaffa dig en nödplan till 2050 då svenskar är i minoritet i Sverige enl nuvarande prognos. ;)
För det är ju medbestämmanderätt som begreppet demokrati handlar om, ..eller hur var det nu? Som svensk är det ju lätt att bli förvirrad på den punkten. :va

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/YouGovOpinion-Väljaropinion-April-2011.pdf

Bifogat

• YouGov Invandr.jpg
    YouGov Invandr.jpg
    43.7 KB · Visningar: 54
http://politisktinkorrekt.info/2011/05/16/83-aring-valdtagen-och-ranad-i-hemmet/

Om det inte vore för dom handlingsförlamade politikerna och det fega politiskt korrekta folket i det här landet hade detta aldrig hänt. Blir illamående av att läsa sånt här.

"Abdikarim Ali har tidigare blivit dömd för grov våldtäkt och rån (B 1482-06) samt rån och olaga hot (B 134-08)." Man undrar vart gränsen går för utvisning.....

http://politisktinkorrekt.info/2011/05/16/83-aring-valdtagen-och-ranad-i-hemmet/

Om det inte vore för dom handlingsförlamade politikerna och det fega politiskt korrekta folket i det här landet hade detta aldrig hänt. Blir illamående av att läsa sånt här.

"Abdikarim Ali har tidigare blivit dömd för grov våldtäkt och rån (B 1482-06) samt rån och olaga hot (B 134-08)." Man undrar vart gränsen går för utvisning.....

Kan man ens bli utvisad?

Abdikarim Ali har tidigare blivit dömd för grov våldtäkt och rån (B 1482-06) samt rån och olaga hot (B 134-08).

Vilket svin. Sjukt att han knappt fick nåt straff för första våldtäkten.

"Lamin Abdikarim Ali/Jassin Abdikarim Mahamud, född 1987-04-10 i Mogadishu Somalia. Dömdes 2004 för grov misshandel, grov våldtäkt samt rån till sluten ungdomsvård 2 år. 2007 dömdes han för olaga hot och tre fall av rån i Falun"

Två år för helvete. Vilket skämt. Han verkar ju dessutom ha gjort en massa andra saker både före och efter första våldtäkten.

Från Expressen:
23-åringens misstänkta brott

2003: Åtalsunderlåtelse för ett bedrägeri.
2004: Vård inom socialtjänsten för en grov knivmisshandel på Resecentrum i Skövde. Åtalsunderlåtelse för stöld. Två års sluten ungdomsvård för grov våldtäkt och rån mot Jenny Lémon i Göteborg.
2007: Två års fängelse för olaga hot och tre fall av rån i Falun.
Årtalen gäller då brotten begåtts.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2386917/23-aring-misstanks-for-valdtakt-pa-84-arig-kvinna

Den första sidan http://affes.wordpress.com/ borde kanske sättas i relation till landets storlek istället för landets befintliga befolkningsmängd?

Det brukar väl inte vara platsbrist som är problemet utan just hur många som ska bära "bördan" med asylsökande.

Jag håller inte alls med dig om vi pratar om Sverige. Men jag orkar inte utveckla det vidare.

Jo snälla gör det. (Jaja, jag vet att du har mig på ignore men vi vet båda två att du läser ändå)

http://politisktinkorrekt.info/2011...är skötsamma. Ok, bra, välkomna till Sverige!

Last edited:
Kan ingen slänga fram såna där staplar på hur överrepresenterade somalierna är när det gäller våldtäkt? Alla vet hur det skulle se ut, även korvgubbe och twostrokeman. Ändå envisas vi med att ta hit en jävla massa just av dem. Vilken idiot har bestämt det från första början egentligen? Nu är det ju kört med all anhöriginvandring.

Det är ett hopplöst miljöskadat folk. Att bedriva mottagande av dom i den mängd som görs, & har gjorts, utan att värna och väga in den egna befolkningens (finansiärenas) trygghet & välmående, för att inte nämna upprätthållandet av den civilisationsnivå som Sverige har (hade) uppnått, kan inte uppfattas som annat än bizarrt (m.m) för en nykter hjärna, ...inte minst med tanke på de godhetsstämplar, påståenden om demokrati & mänskiliga rättigheter osv som etablissemanget strör mot sig själv.

Det finns ingen stapel gällande just Somalier (man slutade göra sådana staplar öht efter nedan undersökning verkar det som, ...konstit va !?). Men det känns ju inte så otippat att deras ev egna stapel hade varit bra mycket högre än än den högsta i nedan diagram, med tanke på att det är ett av de mest uppfuckade länderna på klotet.
Både i BRÅ 1996:2 och i bifogad artikel från GP kan även läsas att ca 25% av Somaliefödda som finns i Sverige är registrerade för brott (i 1996:2 avseende under en 5-årsperiod).

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris

Bifogat

• ÖRSB19962.JPG
    ÖRSB19962.JPG
    116.4 KB · Visningar: 37
Last edited:
Att tala om det som faktiskt ligger bakom den största delen av ökningarna är inte politiskt korrekt! Only in Sweden? Det här landet är en sjunkande båt :lol

Att tala om det som faktiskt ligger bakom den största delen av ökningarna är inte politiskt korrekt! Only in Sweden? Det här landet är en sjunkande båt :lol

Håller helt med.

För övrigt håller ju hela världen på att gå åt helvete.
Varför då?

Kanske kan det bero på att människor världen över försöker hålla liv i stackare som redan är dömda till ett miserabelt skitliv utan mycket att hurra för. Sverige är då inget undantag, här fanns en gång i tiden en gemytlig stämning där det var trevligt att vistas ute bland andra människor. Kanske var det även därför vi blev så mjäkiga av oss och nu vänder kappan efter vinden, nickar snällt när omvärlden ser på samtidigt som vi knyter näven i fickan, men bara i smyg, att tycka annorlunda är fel.

Att hjälpa andra som har det svårt är för många en självklarhet, men bara tillräckligt mycket för att det egna samvetet ska få en liten klapp på axeln av att min bidragit och är en god människa.
Vem är det egentligen som får "hjälp"? Personen i nöd eller i-landsparasiten som försöker gotta sig i det goda samvete som skapas genom att göra en heroisk insats och skänka en hundring i månaden till någon de aldrig kommer träffa...

Är det inte bättre att erkänna att hela mänskligheten håller på att förfalla, eftersom vi istället för att låta de bäst anpassade människorna frodas och göra framsteg istället lägger ner energi på att hålla liv i "någon" som bromsar människans utveckling?

Den mänskliga evolutionen har kommit in på ett skevt sidospår.
Människan har fått hybris och försöker lyckas med det omöjliga, att främja utvecklingen samtidigt som de svaga skall överleva.

Jag må tyckas vara dum i huvet och sakna medkänsla, fine!
Men se er omkring, det går ju inte så jävla bra runt om i världen.
Låt folk dö istället så vi får en naturlig balans, alternativt spräng hela skiten så vi slipper kämpa för det omöjliga. :tummenupp

:darwin

Är det inte bättre att erkänna att hela mänskligheten håller på att förfalla, eftersom vi istället för att låta de bäst anpassade människorna frodas och göra framsteg istället lägger ner energi på att hålla liv i "någon" som bromsar människans utveckling?

Den mänskliga evolutionen har kommit in på ett skevt sidospår.

Jag må tyckas vara dum i huvet och sakna medkänsla, fine!
Jag vet inte om du är dum i huvudet, tror inte det, men jag vet att du inte fattat poängen med evolution. Varför ska folk, ofta med synen på sig själv som ett drömexemplar och andra som skräp, ta upp detta? Men visar ju, utan skam, upp att man uttalar sig om saker som man inte förstått??

En enkel regel att komma ihåg: ALLA människor på jorden är resultat av evolutionen (det finns nästan ingen genetisk variation inom mänskligheten) och ALLA som lever lever bara för att ALLA dess förfädrar utan undantag har varit evolutionärt framgångsrika, d.v.s. fått barn. Evolutionen skiter i dina eventuella ekonomiska framgångar, höga moral eller andra personliga drag.

Så om det är något fel på mänsklighetens utveckling, vilken fel det nu skulle vara, så har det inte med evolutionen att göra. Däremot finns det en hel del som tyder på att vi är en evolutionär återvändsgränd, men det gäller alla människor.

En enkel regel att komma ihåg: ALLA människor på jorden är resultat av evolutionen (det finns nästan ingen genetisk variation inom mänskligheten) och ALLA som lever lever bara för att ALLA dess förfädrar utan undantag har varit evolutionärt framgångsrika, d.v.s. fått barn. Evolutionen skiter i dina eventuella ekonomiska framgångar, höga moral eller andra personliga drag.

Eftersom jag alltid tyckt om dina inlägg och den fakta du lägger fram Bonny så tänker jag inte ifrågasätta evolutionen. Du har helt rätt när du nämner förmågan att fortplanta sig, det har absolut ingenting med ekonomi att göra.

Däremot skulle jag vilja säga att den "moderna evolutionen", vilken vi skulle kunna säga är ett begrepp som beskriver människan och dennes förmåga till att anpassa sig in och framåt i samhället, beror på väldigt mycket mer än huruvida man kan fortplanta sig eller inte. Det är denna utveckling jag menar att Sverige och många andra länder bromsar genom att hjälpa de som inte direkt tillför något för att samhället och den "moderna evolutionen" ska gå framåt gällande utveckling och framsteg. För att undvika simpla påhopp och löjliga exempel (kanske inte just från dig) så nämner jag inga exempel på människor som kan tänkas falera gällande min teori.

Men skulle du våga erkänna att du stundtals i livet önskar att det fanns fler människor likt du själv, människor du kan lära dig någonting av. Fler som kan bredda din kunskapsbank, någon som faktiskt gynnar din personliga men även dina barns utveckling? Hade det inte varit skönt, istället för att behöva titta på hur den "moderna evolutionen" tillåter misstag som den naturliga evolutionen för längesedan skulle gjort sig av med.

I dagsläget är det redan för sent att göra något. Man kan liksom inte bara avrätta hälften av jordens befolkning, det förstår t o m mitt uppblåsta ego. Däremot skulle man ju kunna försöka behålla det vi har i dagsläget, innan jorden äts upp av okunskap gällande resurser och framtida utveckling. Det är ju inte så att barnen blir duktigare och duktigare i skolan, man kan ju fråga sig varför...?

Eftersom jag alltid tyckt om dina inlägg och den fakta du lägger fram Bonny så tänker jag inte ifrågasätta evolutionen. Du har helt rätt när du nämner förmågan att fortplanta sig, det har absolut ingenting med ekonomi att göra.

Däremot skulle jag vilja säga att den "moderna evolutionen", vilken vi skulle kunna säga är ett begrepp som beskriver människan och dennes förmåga till att anpassa sig in och framåt i samhället, beror på väldigt mycket mer än huruvida man kan fortplanta sig eller inte. Det är denna utveckling jag menar att Sverige och många andra länder bromsar genom att hjälpa de som inte direkt tillför något för att samhället och den "moderna evolutionen" ska gå framåt gällande utveckling och framsteg. För att undvika simpla påhopp och löjliga exempel (kanske inte just från dig) så nämner jag inga exempel på människor som kan tänkas falera gällande min teori.

Men skulle du våga erkänna att du stundtals i livet önskar att det fanns fler människor likt du själv, människor du kan lära dig någonting av. Fler som kan bredda din kunskapsbank, någon som faktiskt gynnar din personliga men även dina barns utveckling? Hade det inte varit skönt, istället för att behöva titta på hur den "moderna evolutionen" tillåter misstag som den naturliga evolutionen för längesedan skulle gjort sig av med.

I dagsläget är det redan för sent att göra något. Man kan liksom inte bara avrätta hälften av jordens befolkning, det förstår t o m mitt uppblåsta ego. Däremot skulle man ju kunna försöka behålla det vi har i dagsläget, innan jorden äts upp av okunskap gällande resurser och framtida utveckling. Det är ju inte så att barnen blir duktigare och duktigare i skolan, man kan ju fråga sig varför...?
Jag får tacka för de vänliga orden!
Jag erkänner att jag är lite petig med ordvalen ibland. Jag är enig om att vi människor har en hel del bekymmer att hantera framöver och att det finns folk som jag kan reta mig på eller känner avsky för deras handlingar. Mitt ego är dock inte större än att jag inser att världen skulle vara ganska tråkig med för många av mig...

Vår genetik gör oss känsliga för utrotning men knappast p.g.a. att de misslyckade individerna utan de lyckade! Vi har potential att utrota oss själv vilket nog är ett större hot, och skapat av de duktiga, än eventuellt arbestlösa knarkare.

Vad gäller puttolyckor är det fortfarande tråkigt att se när folk hämtar info från främligsfientliga och/eller konsspirationsteoretiska sidor utan att kolla lite mer noga, eller snarare vara lite mer ärliga. Statstiken finns mer uppdelad än det Zoidberg redovisar, men då blir kanske inte spekulationerna lika spännande??
Kolla sid 159 och 160 för fallolyckorna 2005. Där finns uppdelat för olika typer av fall samt en stor grupp ospecificerade. Man kan där kolla åldersfördelningen och funderar över hur många 80-åringar som utsätts för hedersutputtningar!

Så frågan är om Zoidberg är okunnig och/eller manipulativ men det överlåter jag åt andra att bedömma!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år