Elfel GSX-R 600 1997

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tjenare idag när jag var ute och körde så dog tutan, blinkers och mätare all annan el funkar någon som har ett tipps på vad det kan vara?

Det är en 15A-säkring som har gått, antagligen pga att en kabel är söndernött och jordar mot ramen, eller något som sitter ihop med ramen. Högst troligt någonstans mellan instrumentpanelen och sadeln på vänster sida av hojen, oftast i höjd med kylaren.

Det KAN ju vara kortis någon helt annanstans också, men det ovan är vanligast. Och säkringen har gått, det är säkert!

Det är en 15A-säkring som har gått, antagligen pga att en kabel är söndernött och jordar mot ramen, eller något som sitter ihop med ramen. Högst troligt någonstans mellan instrumentpanelen och sadeln på vänster sida av hojen, oftast i höjd med kylaren.

Det KAN ju vara kortis någon helt annanstans också, men det ovan är vanligast. Och säkringen har gått, det är säkert!

Hmm är det en av säkringarna under tanken som har gått eller? Jag kollade dom vid mätarhuset och dom är hela.

Nix, den ska sitta där framme, säkring nummer 4. Drog du ut den och kikade? Det kan vara lite svårt att se på plats. Har du kollat kontakterna på i kabelstammen på vänster sida?

Du hade rätt nummer 4ra är gången får helt enkelt skruva av tanken och kolla kablarna usch jag hatar elfel.

Last edited:
Tackar Hoztic det var ett pyttetlitet kabelbrott på en kabel som är mellan kylaren och motorn, efter 5 minuter mek var det fixat tack vare din hjälp.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd