MC-tema på Lidl, billigt!

Skulle vilja ha lite nya lås, Lidl är ju gratis! Skulle jag beställa ifrån någon MC-handlare ett ABUS lås för över 1000.-- kronor med försäkringsgodkännande vart ju säkert frakten högre än Lidl priset på hela låset.

Motorcykellås, kedja av härdat stål :va
149:-*

• Textilöverdrag skyddar motorcykeln mot repor
• Ca 10 mm kraftiga kedjelänkar
• Inkl. låscylinder med två vändbara nycklar
• Längd: ca 120 cm

Vad ska man tro, känns ju lite som ett skämt! Och vad gör tjuven..... bara skrattar och säger idag behöver en ju inte jobba för det?

Claes Ohlsson som har bra priser ska ha 729.-- för sitt lås!

Låskätting, Zeus,
med inbyggt lås. Nylonbeklädd. Längd: 100 cm. Klass 3 godkänd.
Artikelnummer 34-7837
729,00

Visst är det bäddat för en del ?

Biltmea har både godkända kättingar och lås som kostar ca 300kr st.

Skulle vilja ha lite nya lås, Lidl är ju gratis! Skulle jag beställa ifrån någon MC-handlare ett ABUS lås för över 1000.-- kronor med försäkringsgodkännande vart ju säkert frakten högre än Lidl priset på hela låset.

Motorcykellås, kedja av härdat stål :va
149:-*

• Textilöverdrag skyddar motorcykeln mot repor
• Ca 10 mm kraftiga kedjelänkar
• Inkl. låscylinder med två vändbara nycklar
• Längd: ca 120 cm

Vad ska man tro, känns ju lite som ett skämt! Och vad gör tjuven..... bara skrattar och säger idag behöver en ju inte jobba för det?

Claes Ohlsson som har bra priser ska ha 729.-- för sitt lås!

Låskätting, Zeus,
med inbyggt lås. Nylonbeklädd. Längd: 100 cm. Klass 3 godkänd.
Artikelnummer 34-7837
729,00

Visst är det bäddat för en del ?

Om Abus lås går på 17 sekunder så är det inget att jämföra med, oavsett hur dåligt Lidl-låset egentligen skulle vara.
[YOUTUBE-ID]VC3hFr8p2ck[/YOUTUBE-ID]

Ska du låsa fast dina dyrgripar i garagegolvet för att förhindra stöld finns nog ingen vettig kätting, inte om tjuven vet vad han håller på med. Exemplet nedan är bättre än många, men att den inte går av "by hand" så har nog proffs med sig vettigare elektriskt drivna hydrauliska kapare eller motsvarande.
[YOUTUBE-ID]ozppzywsLsk[/YOUTUBE-ID]

För tjuvar och långfingriga som inte vet vad de håller på med så duger säkert Lidls variant lika bra som Abus. Ska du inte bära med dig kättingarna så köp Lidl-lås för samma pengar som för ett Abus-lås så får du garanterat bättre skydd!

Last edited:
Vet att de sålde Goretex-strumpor nån gång. Såna hade jag velat ha. Någon som sett om de har några? Kampanj eller ej?

Kompisen köpte ett intercom att använda mellan förare och passagerare som funkade jätte bra tyckte jag, det var med lurar som man satte i örat kommer inte ihåg hur mikrofonen var satt men skulle vilja ha ett likadant. någon som vet om lidl ska sälja sådana i sommar igen?

Går det att beställa saker som inte finns i sin egen region?

SKulle vilja köpa deras walkie-talkie, men finns inte i "norr" (Nyköping)

Deras regnställ ska iaf finnas här, och det tänkte jag slå till på. Kan va skönt att slippa bli genomsur om man måste köra i regn, och även kan funka på längre turer när det är lite halvkallt, med ett extra lager som skyddar mot vinden tänker jag.

Går det att beställa saker som inte finns i sin egen region?

SKulle vilja köpa deras walkie-talkie, men finns inte i "norr" (Nyköping)

Deras regnställ ska iaf finnas här, och det tänkte jag slå till på. Kan va skönt att slippa bli genomsur om man måste köra i regn, och även kan funka på längre turer när det är lite halvkallt, med ett extra lager som skyddar mot vinden tänker jag.

Regnstället köpte jag förra året i april och det fungerar jättebra mot vind och vatten!

Jahapp nu var det dags å fynda igen, måste bara rekommendera alla till att inte köpa deras MC handskar. Andas INGENTING så om man har tänkt att köra mer än i en timme, så måste man förbereda sig för handsvett. Väldigt bra i övrigt, vattentäta och sköna.

Lidl låsen, är de godkända hos försäkringsbolagen?

Är låset något att ha? Någon som är hemma på området och kan säga om det är skit eller ej?

Låsen är inte godkända av försäkringsbolagen... hade dom varit det så hade det garanterat stått.. Är dom något att ha? allt är bättre än inget men om dom inte är klass 3 eller värre så skulle jag nog inte bemöda mig med att släpa omkring på det.. möjligtvis som lås #5/6/7 på hojen när jag åker på semester..

Med risk för att avslöja att jag är helt dum i huvudet... var i hela friden hittar man sortimentet för årets MC-tema? Hittar bara lite vårdprodukter på deras hemsida, mest för bil?

Med risk för att avslöja att jag är helt dum i huvudet... var i hela friden hittar man sortimentet för årets MC-tema? Hittar bara lite vårdprodukter på deras hemsida, mest för bil?

Nej, du är inte dum. Däremot verkar det som att dom har ändrat sortimentet en aning sedan igår :va

• Gilla
Reaktioner: ft
Samma fråga här, om inte blir det ett biltema lås ist! :yoparty

De flesta lås ska ha ett "godkännandemärke" från stöldskyddsföreningen (ett stiliserat öga) för att försäkringsbolagen ska ge full ersättning vid stöld.
logo.png
.

Men det är ju mest för att få pengarna tillbaka ifall cykeln blir stulen som man har ett godkänt lås. Den som vill ta hojen gör ju det iaf. Man kanske skyddar sig mot den "tillfällige tjuven".

Men ett godkänt lås från biltema för 349:- släpar man ju knappast med sig under sadeln, däremot ett godkänt skivbromslås (oavsett utformning) är ju enkelt att släpa med sig.

Vill man inte lägga en tusenlapp på ett ABUS-lås så kolla in blocket. Där är det många som säljer lås (för att dom bytt cykel t.ex. och nya cykeln kan inte ha det gamla låset). Å snart kommer kommentarerna "säljaren vet ju vem han sålt låset till å då kommer han ju några dagar senare och tar den..." Ja, den risken får man väl ta.

Och det svaret kom efter ett år! Kanon!

Någon som vet när årets "mc-tema" på lidl är?

Jahaja, då gäller det att skynda sig med svaret här, det går tydligen på tid... Anledningen till att jag svarade var för att det fanns en länk från en annan tråd som handlade som samma ämne. Men lidl's mc-tema började för ganska precis en månad sedan.

Tillräckligt snabbt svar?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back