Vargarna attackerar!!!!!

Nä, åk ner till lindängen så kommer du förstå vad jag menar ;) Sen är där ingen varg som kommer via tänderna för sig. De är skygga djur. Enda anledningen de kommer bli snea på dej är om du är ute med din tigertax, barnvagn och skrikiga jävla ungar och traskar rakt in i deras bo :)

I detta fallet var det två vargar som kom fram till en person, varav den ena visade tänderna och den andra tog hunden.
Betänk även att det är mycket möjligt att vargen befann sig på hundägarens mark - Vem traskade in i vems bo då?

Vargar har ingen medfödd skygghet för människor.

- "Vargkramare" Vargar har inte dödat någon människa i modern tid!
- "sansad klok person" Det har inte funnits vargar i Stockholms län på 180 år och innan det så jagades den skoningslöst. Kanske finns ett samband här?

Dög inte den stora vargtråden :)

Tycker bara det är en bölig jävla hysteri kring detta. Vi har haft varg i tusentals år. Ingen har dött hittentills, ingen lär dö i heller. Och jo, vargar är skygga mot människor, inte så de kommer frma direkt och vill bli ompysslade.

Använd huvudet när ni rör er i skog och mark så är det nog inga problem.

Om inte annat skaffa vapenlicens, och sluta böla i pressen.. Herre jävlar..

Vapenkåta jägare göttar ju sig bara i denna hysterin. Koppla av för fan.. Större risk och dö när du går över gatan än att sluta upp som vargföda :rolleyes:

Stackare som inte vågar springa.

Sket säkert ner sig, 3x dubbelt.

Klart som fan att både kvinnan och mannen är rädda för vargen nu. Det skulle vilken vettig person som helst vara om man hade råkat ut för något dylikt.
Och jag som anser att det är helt ok med fler vargar skulle garanterat ändra åsikt om JAG hade blivit drabbad av det personligen men då är det helt plötsligt en annan femma.

Det känns avlägset så länge man själv inte råkar ut för det men därmed inte sagt att vargarna utgör något större hot för Sveriges befolkning, sen att någon enstaka individ hamnar i kläm är säkerligen ofrånkomligt men det är ju smällar man får ta.

Tycker bara det är en bölig jävla hysteri kring detta. Vi har haft varg i tusentals år. Ingen har dött hittentills, ingen lär dö i heller. Och jo, vargar är skygga mot människor, inte så de kommer frma direkt och vill bli ompysslade.

Använd huvudet när ni rör er i skog och mark så är det nog inga problem.

Om inte annat skaffa vapenlicens, och sluta böla i pressen.. Herre jävlar..

Vapenkåta jägare göttar ju sig bara i denna hysterin. Koppla av för fan.. Större risk och dö när du går över gatan än att sluta upp som vargföda :rolleyes:

Tycker hysterin snarare verkar omvänd. Folk överreagerar för att skydda vargen i tron att opinionen tycker att det har gått för långt. Jag har inte märkt av någon hysteri för att skjuta vargar efter det här. Beståndet inte så stort och problemen små än så länge. Men det kan givetvis förändras med tiden. Tills dess kan både förespråkarna och de som vill skjuta av dem kan tagga ner lite.

Men vafan, vargarna har knyckt hundar framför fötterna på folk i åtatal, varför reagera nu?

Att inte ha respekt för väldens mest effektiva och anpassningsbara rovdjur, är bara ett ytterligare ett utryck för den urbaniserade människans disneyfiering.

Sen så har vargen tagit 10-15 pers på en 50års period UTANFÖR ryssstaterna, men det är klart alla var nog rabiessmittade, uppfödda av människor eller kränkta på något vis.

Gå ut och gör någon nytta istället för fan.

Tänk om vovven suttit i koppel, och inte gått 1000 meter framför kärringen.

Såvitt jag vet ska man ju ha en hund i koppel :rolleyes:

Känns föga troligt att vargarna legat i bakhåll och väntat på hängmörad hundfilé.

Faan va mycke modiga typer det fanns här då :Bugar

Efter att ha hälsat på hos Kolmårdens vargflock har jag en rätt hälsosam
respekt för dom där vovvarna.
Visst, dom är riktigt coola och nyfikna.
Men vid ett tillfälle blev jag grundligt "tvättad" av alfatiken när en ytterligare varg närmade sig.
Detta gillades inte och signalen var blottade tänder (jävligt stora) och en morrning som verkligen kom från källaren. Detta skedde ett par centimeter från min näsa.

Det är klart mäktiga rovdjur de där. Och att dom gör slarsylta av en hund, oavsett ras, förvånar mig inte ett dugg.

Ofarliga?
Jo, statistisk kanske men jag skulle i alla fall bli förbannat orolig om ett par vargar snappade min vovve och se´n börjar spana in mig.

Men vafan, vargarna har knyckt hundar framför fötterna på folk i åtatal, varför reagera nu?

Att inte ha respekt för väldens mest effektiva och anpassningsbara rovdjur, är bara ett ytterligare ett utryck för den urbaniserade människans disneyfiering.

Sen så har vargen tagit 10-15 pers på en 50års period UTANFÖR ryssstaterna, men det är klart alla var nog rabiessmittade, uppfödda av människor eller kränkta på något vis.

Gå ut och gör någon nytta istället för fan.

Amen to that! Palla böla!

Tänk om vovven suttit i koppel, och inte gått 1000 meter framför kärringen.

Såvitt jag vet ska man ju ha en hund i koppel :rolleyes:

Känns föga troligt att vargarna legat i bakhåll och väntat på hängmörad hundfilé.

Haha ja. Koppeltvång i Sverige retards! Gnäll lite mer! ;)

Varg/jyck-frågan kommer nog att reglera sig, iaf i Sthlmstrakten. Så fort adidaskrigarna läst i Metro att varg uppfattas som mer skrämmande än kamphundar, så kommer varg bli det nya man ska ha i kopplet. Då blir det bara ett helt vanligt vargslagsmål när friströvande vargar från skogen närmar sig bebyggda trakter och stöter på en genomsnittlig kranskommunshundägare.

Last edited:
Haha ja. Koppeltvång i Sverige retards! Gnäll lite mer! ;)

Vilket pris är du ute efter? Ballast på SH 2lax11?

Jag säger bara att hunden kanske inte blivit..hundmat, ifall den varit kopplad. Eller liknande.

Tycker också det är lustigt att hunden inte "sa" ifrån, börja morra eller liknande.

Men men, min åsikt kanske ändras när vargarna kissar på mina nya 17" alu.

Vilket pris är du ute efter? Ballast på SH 2lax11?

Ska jag tolka detta som du försöker vara rolig, eller som du har en pinne i gumpen? Eller har du bara vaknat på fel sida? :krama <3

Oavsett vad som pissar på ett par nya fälgar så förtjänar de en långsam död ;):näsblod

Ballast på SH? Tycker bara det är jävligt kul att argumentera emot alla kötthuvuden som har fel, alla har rätt till en åsikt så länge den är rätt.. Mer än så behöver man ju inte säga ;)

Varg/jyck-frågan kommer nog att reglera sig, iaf i Sthlmstrakten. Så fort adidaskrigarna läst i Metro att varg uppfattas som mer skrämmande än kamphundar, så kommer varg bli det nya man ska ha i kopplet. Då blir det bara ett helt vanligt vargslagsmål när friströvande vargar från skogen närmar sig bebyggda trakter och stöter på en genomsnittlig kranskommunshundägare.

Hahahaha

Last edited:
Jag var ute och gick med min hund en skymmningskväll.
300m framför oss står en varg som smyger ner in i skogen. Jag som hade hunden lös men som tur är bara 5m ifrån mej kallar in henne och sätter på koppel. Går på som vanligt men klampar lite extra. Ingen varg åt upp oss i vilket fall.
Varg, björn, järv, lokatt och T-rex är rädda för människan. Så länge jag respekterar dom så respekterar dom mej. Men hunden skall vara kopplad i rovdjurs närvaro om man inte är beredd att förlora denne.
På landet så har jägarna massa problem med lokatter, men det är bara jägarna, inte bönderna eller djurhållarna. Dom klipper ganska så många rådjur, man ser slaktplatserna lite var stans. Stort problem för dom skjutglada jägarna.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år