Slowroller
Skrämmer små barn
Klart hon gjorde fel men du får inte hålla kvar henne fysiskt.
Man får väl bara göra det om brottet kan ge fängelse va? Fan det här borde jag veta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man får väl bara göra det om brottet kan ge fängelse va? Fan det här borde jag veta.
Envarsgripande
Om den som misstänks ha begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar, så kallat "envarsgripande". Under förutsättning att den misstänkte gärningsmannen oavbrutet varit inom synhåll, vilket uteslöt risken för att fel person skulle gripas, har -- trots att tio minuter förflutit -- "envarsgripande" kunnat ske eftersom gärningsmannen påträffats "på bar gärning eller flyende fot".
Vid envarsgripande ska den gripne skyndsamt överlämnas till närmaste polisman.
Så kanske det är... Kanske tur att hon fick löpa innan jag började hålla fast henne. Nu hållde jag inte fast henne fysiskt utan stog bara ivägen,

Jag håller fast henne så farbror blå kan komma och reda ut skiten!
Man får hålla fast en brottsling som försöker smitaKlart hon gjorde fel men du får inte hålla kvar henne fysiskt.
Nu får man väl inte fängelse för en insparkad bildörr kanske....
Man kan ju åtminstone lyssna på vad båda parter har att säga. Om "galningen" är i färd med att ringa polisen och säger att kvinnan har sparkat in hans bildörr så kanske man inser att han inte tänker mörda eller våldta henne. Jag tycker man är rätt blåst ifall man håller kvar honom och släpper iväg henne i det läget.
Fan det här borde jag veta.
Skulle tro att det räcker med att fängelse finns på straffskalan, vilket det gör för skadegörelse.
Ja, det borde du![]()
Sen är det väl nåt om att inte bruka för mycket våld med
Jag blir allmänt trött på att fotgängarna beter sig som en flock
bufflar på det övergångsstället! Hur jobbigt är det att bara stanna
i en halvminut och släppa förbi ett gäng bilar innan man går över??
Folk är så jävla egocentriska när det gäller övergångsställen...
Suck, ja våren verkar dra fram det sämsta ur folk......dessutom är det fullmåne.
Du skulle skjutit kärringen med en silverkula.
Kunde du inte hålla fast en kvinna?
Du skulle hävdat att du var tjänsteman och i färd med att ringa en kollega(polisen).
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |