Blanda god drink på Pommac?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har ni några bra tips på drink man kan blanda på denna underbart goda dryck?

Jag blev bjuden på en Pommacdrink en gång men det enda innehåll jag kommer ihåg är Cointreau men det var massa mer grejer i.

Kom igen, jag är törstig och trött på Cola-drinkar!

Ingen aning, men jag kan tipsa om den godaste grogg som finnes nämligen gin och portello! Helt otippat, helt underbart. Blanda 1/3 och njuuuut!:banana

Cognac (som visserligen smakar bajs rent) och pommac kallades hertiggrogg i min ungdom.
Påminner om kejsargrogg i smaken (cognac och champagne).

Ingen aning, men jag kan tipsa om den godaste grogg som finnes nämligen gin och portello! Helt otippat, helt underbart. Blanda 1/3 och njuuuut!:banana

Nänä.
1/4 gin, 1/4 apelsinjuice, 1/2 äppelcider.
Utomordentlig musöppnare BTW.

Last edited:
Cognac (som visserligen smakar bajs rent) och pommac kallades hertiggrogg i min ungdom.
Påminner om kejsargrogg i smaken (cognac och champagne).

Nänä.
1/4 gin, 1/4 apelsinjuice, 1/2 äppelcider.
Utomordentlig musöppnare BTW.

I min ungdom kallades detta lättgrogg.

Hur såg den ut? Färg?

Typ skiktad, ljusare mot toppen och lite röd-brun på botten :va Kommer inte riktigt ihåg då det var måååånga år sen, säkert 6-7 år eller nåt åt det hållet.
Men den smakade ganska friskt och en touch av apelsin och kanske nåt sött i bakgrunden.

Kommer inte på fråga. Dryckesjom med fler än två flytande ingredienser är kärringdricka och därför odrickbart, Long Island Icetea undantaget.

Så tyckte jag med förut men har lärt mig med åren att uppskatta DRINKAR och även om nöjet ligger i att dricka upp dem så är det jävligt skoj att få till en god drink på egen hand.

Konjak och sockerdricka smakar pommac...

Mina tonårsfyllor bestod till största delen av det.

Man började med att dricka ur en enliters (japp, så gammal är jag) sockerdricka ner till 2cm under överkant på etiketten, sedan rymdes en kvarting konjak precis.

Konjak och sockerdricka smakar pommac...

Mina tonårsfyllor bestod till största delen av det.

Man började med att dricka ur en enliters (japp, så gammal är jag) sockerdricka ner till 2cm under överkant på etiketten, sedan rymdes en kvarting konjak precis.

Åh vad jag saknar läsk på enliters glasflaska. Det var bättre förr.

Kommer inte på fråga. Dryckesjom med fler än två flytande ingredienser är kärringdricka och därför odrickbart, Long Island Icetea undantaget.

Testa Long Island Långholmen :) Redbull ist för cola, det räcker oftast att säga "en långholmen" på krogen så får man det. Blir man inte full av det så ska man fan gå hem. :D

Visst var det, tomglasen var bara marginellt lättare att bära tillbaka till affären....

Det enda som var bättre förr var framtiden.

Fördelen med 1.5 är att det går blanda kanongrogg som räcker en hel kväll.
Bara hälla ut 70cl och fylla upp med ett helrör.

Att titulera en colagrogg som cola-drink tyder på en viss mognadsgrad. Blanda drinkar på Pommac ger gubbpoäng o när gubbpoängen ackumulerats kan du gott börja använda den mer korrekta beteckningen colagrogg igen.

Ähum, Pommac funkar bra att blanda med Xante (tycker jag) detta är ivarjefall ett bra sätt att få Xanten drickbar. Som vanligt gäller det som för alla andra groggar, stor andel sprit och is.

Fördelen med 1.5 är att det går blanda kanongrogg som räcker en hel kväll.
Bara hälla ut 70cl och fylla upp med ett helrör.

Förr hällde man ut 75cl ur enlitaren och slog i ett helrör.
Det var bättre.
Sedan byggde man egen apparat.
Då fick man köpa sex enlitare, hälla ut fem och fylla över en dunk.

Är det inte bättre att ta en sup ur 70an o slå på en skvätt virke? Ähh sprit är sprit o grogg är grogg. Blandas dessa på föreslagna sätt blir ju det bara äckligt. Bättre o hutta spriten än o dricka på jummen pet med "starkgrogg"

Viktiga grejer detta

Att titulera en colagrogg som cola-drink tyder på en viss mognadsgrad. Blanda drinkar på Pommac ger gubbpoäng o när gubbpoängen ackumulerats kan du gott börja använda den mer korrekta beteckningen colagrogg igen.

Ähum, Pommac funkar bra att blanda med Xante (tycker jag) detta är ivarjefall ett bra sätt att få Xanten drickbar. Som vanligt gäller det som för alla andra groggar, stor andel sprit och is.

Cola-groggar är jag kung på men det går att dricka cola-drinkar också. En grogg innehåller två ingredienser exklusive is. En drink kan innehålla endast två ingredienser men då är det inte läsk vi snackar om och oftast shakas den eller muddlas i så fall.

Det blev en ganska god drink av det hela:
6cl Southern comfort
2cl vodka
2cl cointreau
Massvis med is och sen fylla upp med Pommac.
Problemet var bara att den var för stark då jag bara fick i 1/3 läsk trots monsterglas så jag fick dricka ur och sen fylla på. Som ett Kinderägg med andra ord :yoparty

Nu ska jag testa med nåt annat, återkommer.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back