Söker tjejhoj - Tips?

PMS?

På ärligt... Om någon säger just "tjejhoj" så vet 98% vad man syftar på. Sen finns det en liten klick som måste leka militanta feminister och påpeka att tjejer kan köra würstinghojar också..

Precis som det finns oljeriggsarbetare och MMA-fighters som är bögar. Det fråntar fortfarande inte faktumet att en större andel vickar på höfterna och jobbar som frisörer.

Inget fördomsfullt i det, bara fakta. Tjejer är oftare korta, oftare mindre benägna att vilja ha 200 häst och mindre benägna att vilja knäskrapa, de är ofta svagare och uppskattar en lätt hoj att baxa runt på och dessutom definierade jag i det första inlägget vad jag sökte efter.






Hahahah säg det till en av mina förra kollegor som nu tjänstgör på stockholms-piketen eller brandisdamen på botkyrka.:D

Vi alla har olika referenser som vi utgår ifrån:tummenupp

I alla fall tänker inte yttra mig om genus så visst, tjejer kör tjejhoj och vi RIKTIGA män kör killhojar.
 
Last edited:
Reklam: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=52013
in tjej kunde köra den så det måste vara en hoj för bägge könen & det lär inte synas ifall den blir repad. Annars så är denna sänkt & lättkörd med dryga 140 bakhjulshästar + billig försäkring då det i papprena är en -98:ans SP3:a.
Är man för kort så kan man lösa det såhär Iconpjuck:
 

Bifogat

  • showImage1.jpg
    showImage1.jpg
    31.4 KB · Visningar: 45
  • showImage.jpg
    showImage.jpg
    29.9 KB · Visningar: 50
Hon behöver en FZ6-S (med halvkåpa) och då speciellt den ostrypta versionen på 98 hk. Lugnt och fin upp till 8000 varv och sedan när hon är lite varmt i kläderna kan hon ha riktigt roligt på bana mellan 8000-14000 varv. Inga problem med markfrigång och samtidigt sjukt lätt att kasta runt i kurvorna.

Jag hade gått på en 2006:a "R1-blå" med runt 1330 mil på mätaren. Naturligtvis SV-såld, fullservad, nybes ua och bra däck och drivpaket. Hittar du dessutom en med rensad bakdel och miniblinkers så är det en bonus.

OJ! Jag har ju en sån!, som är lite halvt om halvt till salu...ligger dock inte blocket. Men får jag rätt pengar så hjälper jag gärna till :tummenupp
 
Hmm en SV har jag haft och funkar alldeles utmärkt billig i drift också samt så finns det en hel del piratgrejer. Men frågan är om det blir sån skillnad mot cbr600f med SV:ns 72 häst. Låt henne testa en twin först. Annars tror jag en fz6s eller n med 98 hästar kan vara nåt. Tror inte heller de faller så mycket i värde. Er6:an faller ju enormt procentmässigt.
 
Hmm en SV har jag haft och funkar alldeles utmärkt billig i drift också samt så finns det en hel del piratgrejer. Men frågan är om det blir sån skillnad mot cbr600f med SV:ns 72 häst. Låt henne testa en twin först. Annars tror jag en fz6s eller n med 98 hästar kan vara nåt. Tror inte heller de faller så mycket i värde. Er6:an faller ju enormt procentmässigt.

Man betalar inte i procent ;)


CBRen går ju riktigt bra, inte vad det hänger på. Framförallt är det att få nåt fräschare i bättre skick. Hyndan har gjort sina vändor och tjänstgör med fördel till nästa noob som tänker tappa den 6 ggr innan vanan kommer.

Finns SVn med ABS? Det är ju klar fördel ER6..

Hon behöver en FZ6-S (med halvkåpa) och då speciellt den ostrypta versionen på 98 hk. Lugnt och fin upp till 8000 varv och sedan när hon är lite varmt i kläderna kan hon ha riktigt roligt på bana mellan 8000-14000 varv. Inga problem med markfrigång och samtidigt sjukt lätt att kasta runt i kurvorna.

Jag hade gått på en 2006:a "R1-blå" med runt 1330 mil på mätaren. Naturligtvis SV-såld, fullservad, nybes ua och bra däck och drivpaket. Hittar du dessutom en med rensad bakdel och miniblinkers så är det en bonus.

OJ! Jag har ju en sån!, som är lite halvt om halvt till salu...ligger dock inte blocket. Men får jag rätt pengar så hjälper jag gärna till :tummenupp

Om hon accepterar att ha en blå hoj (:D) så kanske det är nåt.. PMa utgångspris! :tummenupp

Hahahah säg det till en av mina förra kollegor som nu tjänstgör på stockholms-piketen eller brandisdamen på botkyrka.:D


Tjänstgör han på brandisdamen på Botkyrka? :va


Nej, på ärligt.

Han är alltså piketsnut och bög.. Och? Hävdar han att han är mallen för alla andra som är gay också? Förnekar han att det finns homosexuella frisörer? Förnekar han att det finns MMA-killar som är gay?

Vad säger du egentligen?
 
Last edited:
Man betalar inte i procent ;)


CBRen går ju riktigt bra, inte vad det hänger på. Framförallt är det att få nåt fräschare i bättre skick. Hyndan har gjort sina vändor och tjänstgör med fördel till nästa noob som tänker tappa den 6 ggr innan vanan kommer.

Finns SVn med ABS? Det är ju klar fördel ER6..



Om hon accepterar att ha en blå hoj (:D) så kanske det är nåt.. PMa utgångspris! :tummenupp




Tjänstgör han på brandisdamen på Botkyrka? :va


Nej, på ärligt.

Han är alltså piketsnut och bög.. Och? Hävdar han att han är mallen för alla andra som är gay också? Förnekar han att det finns homosexuella frisörer? Förnekar han att det finns MMA-killar som är gay?

Vad säger du egentligen?

Hon är brandis! Hon jobbar på piketen.
 
Last edited:
Tycker du kan byta in din SD mot min Monster.
Tillräckligt ny för att slippa skruva med, service vid 1000 mil. Sitter även puckar monterade, och skulle någon plastdel gå sönder vid eventuellt tappning så kostar de förvånansvärt lite att ersätta. Man får en komplett uppsättning plast för ca 7000:-. Det slår du nog inte med en japsare.

Fast det kanske är fel färg...:va
 

Det är ett alternativ, och har varit uppe för diskussion (och är säkert fortfarande om det råkar dyka upp en superbra affär).. Men prio är att få en modern hoj i bra skick som hon tycker är subjektivt snygg, så billigt som möjligt (över tid).

Då faller tyvärr sporthojarna. Sen tror jag att hon snabbare kommer "över tröskeln" på en mer upprätt nakenhoj. Racetempo undantaget så ger högt, brett styre bättre kontroll.

Lätt? 240 kg är kanske lätt om det är en tjej som sysslar med kraftsport och är längre än 168cm för att slippa luta hojen för att nå ner! :D
Men jag är enig, Det är en pigg hoj som är rolig att köra.:kär Är inne på min andra z750 som hämtades idag :banana (men nu med abs).

Z750n tillhör en av de hojar jag har propsat för :tummenupp. Men för den budget som är lagd så "missar" man den nya generationen, och då känns fortfarande ER6 eller XJ6 som ett bättre köp.

Nästa hoj :tungan

Tycker du kan byta in din SD mot min Monster.
Tillräckligt ny för att slippa skruva med, service vid 1000 mil. Sitter även puckar monterade, och skulle någon plastdel gå sönder vid eventuellt tappning så kostar de förvånansvärt lite att ersätta. Man får en komplett uppsättning plast för ca 7000:-. Det slår du nog inte med en japsare.

Fast det kanske är fel färg...:va

No offense, men att byta superduken mot en monster skulle kräva en ENORM mellanskillnad. Ska jag byta så är det för att ha nåt jag kan race-kitta.

Nu är det en CBR600F(3) -97 i potten.. Byter du mot den så kanske vi har en affär! ;)
 
Last edited:
har den perfekta tjej hojen till er....en gul sv650n som rullat 1200mil med hög draget leovince helsystem...pm:a mig din email så skickar jag bilder.
 
Z750n tillhör en av de hojar jag har propsat för :tummenupp. Men för den budget som är lagd så "missar" man den nya generationen, och då känns fortfarande ER6 eller XJ6 som ett bättre köp.

Nästa hoj :tungan

Såg att du kunde tänka dig en dyrare hoj om den höll sig bra i värde. Jag köpte en Z750 -08 våren 2009 (280mil) och sålde den nyligen (vid 940mil). Köpte för 60' och sålde for 59'. 500kr i värdeminskning per säsong alltså. Vet inte om det kommer se ut så framöver dock.
 
Såg att du kunde tänka dig en dyrare hoj om den höll sig bra i värde. Jag köpte en Z750 -08 våren 2009 (280mil) och sålde den nyligen (vid 940mil). Köpte för 60' och sålde for 59'. 500kr i värdeminskning per säsong alltså. Vet inte om det kommer se ut så framöver dock.

Läskunnighet! Det uppskattas :tummenupp (Kommer alltid många kommentarer som redan är besvarade).

Tyvärr kommer det nog inte bestå. Svågern köpte en -08 FZ6 som gått typ 170 mil för 49´ förra året.. Inte heller en dålig affär.

Men de är sällsynta.
 
Svar på tidigare fråga.

Ja SV650 finns med ABS.

Jag köpte en ny 2006 SV650 februari 2008 för 49 kkr, sålde den efter 2 somrar och 1100 mil för 44kkr, med slut däck och snart dax för 1200milaservicen.
Knappt någon värdeminskning alls med andra ord, särskilt inte om man räknar in att jag inte behövde byta något annat än olja.

2006 köpte jag en ny Cagiva V-Raptor för 66900 kr, såldes efter en sommar och 700 mil för 63000, samma sak där, bara att byta däck och en service hade gjort att förlusten dubblerats.

Så stryk inte nyköp, det kan vara bra affärer.
Nytt till rätt pris och tålamod vid försäljning kan vara vägen att gå.

Varsin 690 kanske vore något, en Duke till damen och en räjserbajk till dig.
 
...

No offense, men att byta superduken mot en monster skulle kräva en ENORM mellanskillnad. Ska jag byta så är det för att ha nåt jag kan race-kitta.

Nu är det en CBR600F(3) -97 i potten.. Byter du mot den så kanske vi har en affär! ;)

Ja, nu menade jag givetvis inte att Monstret skulle vara till dig utan att du skulle offra din SD för att göra tjejen lycklig. :D Trodde inte på allvar att du skulle nappa, men försöka kan man alltid göra.

Annars kan jag väl bara stämma in i kören och rekommendera SV650. Är ju alltid manligt med lite twin-muller, även om det kommer från en tjej!
 
Ja, nu menade jag givetvis inte att Monstret skulle vara till dig utan att du skulle offra din SD för att göra tjejen lycklig. :D Trodde inte på allvar att du skulle nappa, men försöka kan man alltid göra.

Annars kan jag väl bara stämma in i kören och rekommendera SV650. Är ju alltid manligt med lite twin-muller, även om det kommer från en tjej!


Grejen är att vi har lite andra mål i livet också. Så egentligen är det nollbudget på hojbyten, att jag vill sälja är mest för omväxlingen, men ska i så fall byta till nåt i samma prisklass.

Annars skulle jag lätt kunna byta till hennes fördel. Framförallt nu när hennes hoj ligger långt efter min :).
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top