En kille vill köpa min hoj via paypal..

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Som rubriken säger så fick jag just ett mail av en snubbe från USA lr England som vill köpa min hoj utan att titta på den pga att han e ute o seglar.

Jag vet att det är en blåsning innan ni skriver någonting :)

Frågan är ju bara om jag kan blåsa honom istället?

Borde jag inte kunna plocka ut pengarna från mitt paypal konto sekunden dom finns där? Vad skulle kunna hända rent teoretiskt?

Han påstår ju att han kommer skicka stålarna innan jag behöver lämna bort cykeln.

Är sugen på att jävlas med honom.

det hamnar aldrig några pengar på ditt paypal. Han skickar ut ett fejkat email till dig som ser ut att komma från paypal med instruktioner om att du ska skicka pengar via western union för att pengarna ska "släppas".

det hamnar aldrig några pengar på ditt paypal. Han skickar ut ett fejkat email till dig som ser ut att komma från paypal med instruktioner om att du ska skicka pengar via western union för att pengarna ska "släppas".

Hände mig något liknande på blocket.. istället för en laptop skickade jag en bajskorv i en låda :tummenupp

Inge bra tanke!

Ditt PayPalkonto är väl kopplat till ditt kreditkort. Det skulle ju bara bli ett stort minus för dig att betala när han kräver pengarna tillbaka ifrån PayPal. Men att blåsa dessa skojare vore ju kul, men de är nog garvade och man kanske hamnar i onåd.. och man vet ju inte vilka kontakter de har här hemma, bad boys collecting money. Så passa dig. Mvh Toyman

Nej det enda du kommer få är: ett falskt mail "från" paypal där det står att betalningen är genomförd.
Eller en check (usa) som saknar täckning, banken håller betalningen i upp till 5 dagar men sedan när det visar sig att checken saknar täckning är det du som löst in den som får stå för allt, o då har du redan skickat varan.
Jag blåste en sån scammer från nigeria som villa köpa min förra klocka, fick ju hans adress o namn o spela med på noterna att nu har jag skickat den men vart ör pengarna....och att jag befann mig i grannlandet på semester o hade hyrt in en dödspatrull som va rätt vanligt i d landet förut. Han blev skitsne o ville att jag skulle komma själv. Sorry sa jag har redan pröjsat tio skjutglada nigrianer med ak47or :)

Hände mig något liknande på blocket.. istället för en laptop skickade jag en bajskorv i en låda :tummenupp

Haha klockrent

Last edited:
Bättre att skita i mailet även om jag fattar att det lockar att blåsa killen. Nu tror jag inte den vanlige "Blocketblåsaren" har jättesaftiga kontakter, men risken finns ju att tre biffiga tjetjener med en vinkelslip ringer på dörren och då är det inte lika roligt längre.

Ni får det att låta som att det mestadels är tungkriminell maffia som sysslar med paypal/internet-blåsningsförsök...

Ni får det att låta som att det mestadels är tungkriminell maffia som sysslar med paypal/internet-blåsningsförsök...

Det handlar väl mer om att det KAN vara det. Även om 99% av de som håller på med det inte är det så är det inte mycket till tröst då du självklart träffat den där sista procenten..

Det handlar väl mer om att det KAN vara det. Även om 99% av de som håller på med det inte är det så är det inte mycket till tröst då du självklart träffat den där sista procenten..

Fast med den inställningen kan du ju inte skälla på kärringen som knör sig före i ICA-kön heller :tungan

Bättre att skita i mailet

Var väl precis vad Ipren gjorde :lol

Last edited:
Bättre att skita i mailet även om jag fattar att det lockar att blåsa killen. Nu tror jag inte den vanlige "Blocketblåsaren" har jättesaftiga kontakter, men risken finns ju att tre biffiga tjetjener med en vinkelslip ringer på dörren och då är det inte lika roligt längre.

Sant, men hade tjetjenerna verkligen funnits så hade dom väl lika gärna kunnat råna mig direkt om dom nu e sugna på att dyka upp här hemma :P

Förstår dock hur du resonerar :)

Vi får väl se vad han säger!

undrar vilka som går på det, det måste ju vara NÅN eftersom dom orkar fortsätta...

jag gjorde nåt liknande för ett tag sen mot en skojare på blocket
hotade med att gå till snuten eftersom jag hade kommit på hans ruffel och båg affärer på blocket.
det enda som hände var att det vart jäkligt tyst:)

annars säger du att han sätter in pengarna på paypal annars ringer du snuten.

blir det tyst så kan du ju passa på att tråka han lite då du har mailadressen.
blanda gärna in hans morsa också det brukar ta skruv

kör hårt!

Last edited:
Bad om att få en kopia på hans pass.. känns väldigt trovärdigt? :D

Speciellt eftersom det står Larry Williams där nere i kodfältet :rolleyes:
johnpickard.jpg

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back