Uppsatser måste vara det drygaste någonsin!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Sitter med en uppsats nu som ska vara inne om tre veckor, fått klar all text, bara intervjuer kvar. Men har ett helvete med att få rätt ordning på texten, kört fast just nu. Kvittar hur jag vänder på det så får jag inte ordning på något.. Riktigt segt.

Så har man valt att skriva om datorspelsmissbruk med frågeställningen "Datorspelsberoende – Beroendepersonlighet med ett socialt accepterat objekt?"
:kulspruta

Kan inte någon här ta en 500 hundring för att göra klart resten av skiten? haha.. :rolleyes:

Baaah uppmuntra mig!

Jag vill ha sol, båge och helg!:Bugar

Det är bara att börjar skriva nånstans, bara du får ner ord går det frammåt. När det tar stopp tar du ett annat ställe och skriver lite. När du inte kan skriva så mer så läser du igenom och börjar ändra alla konstiga meningar du fått ihop.
Tillslut är den färdig.

Jag har märkt att ofta sitter man och ojar sig över hur jobbigt det är istället för att bara ta tag i det. Oja sig 2 timmar, skriva en halvtimme.
Skriv som fan i två timmar istället och sen gå å drick bärs istället för att oja sig 3 timmar skriva en.

Men jag vet att det är drygt som fan att skriva uppsatser.. glad att det är över.

Hade gärna ställt upp, men hinner inte, måste levla upp min Night Elf inför raiden ikväll.
:tungan ;)

Hahaha g33k! ;9 Nä, men seriöst detta är fan blytungt nu. Så har man tidspress att kompa upp all skit från utbildningen nu innan sommar (man krökade lika mycket som man pluggade, när man skulle plugga) Vilket suger att få i röven i efterhand, yeey :arsele

Det är bara att börjar skriva nånstans, bara du får ner ord går det frammåt. När det tar stopp tar du ett annat ställe och skriver lite. När du inte kan skriva så mer så läser du igenom och börjar ändra alla konstiga meningar du fått ihop.
Tillslut är den färdig.

Jag har märkt att ofta sitter man och ojar sig över hur jobbigt det är istället för att bara ta tag i det. Oja sig 2 timmar, skriva en halvtimme.
Skriv som fan i två timmar istället och sen gå å drick bärs istället för att oja sig 3 timmar skriva en.

Men jag vet att det är drygt som fan att skriva uppsatser.. glad att det är över.

Mjo så man får se det. Sitter med Ted Nugent på full patte med en whiskey just nu, haha.. Ojar mig och skriver samtidigt, med en hög grad av självömkan.. Funkar bra som fan ;)

Vilken avlivningsmetod har du förespråkat?

Haha vadå? :P:näsblod

Sen för det andra så tror jag nog att jag fan lider av dyslexi, eller någon form av ordblindhet. Drog ut ett ex av det jag skrivit för att gå igenom omformuleringar o stavfel. Sen när jag såg det i datorn, så hade jag fan missat 70% av alla stavfel.

Kan man utveckla dyslexi? :död

Last edited:
Du kan ju inte skriva en uppsats om datorspelsberoende utan att gå in på vilken avlivnings metod som är effektivast. Vad finns det annars man vill veta om dem:tungan

känner igen mig så väl ... :S

16 april - tenta Intermediete microeconomics
30 april - tenta Intermediete Macroeconomics
Maj - tenta International economics
Juni - tenta Labor market economics

jag är trött och orkar inte.

Jo, bara och bita ihop. Har en flickvän som pluggar till läkare, och jag bölar över min lilla uppsats. Egentligen borde det vara en smäll på det, eller två. Som ens bölar, haha

känner igen mig så väl ... :S

16 april - tenta Intermediete microeconomics
30 april - tenta Intermediete Macroeconomics
Maj - tenta International economics
Juni - tenta Labor market economics

jag är trött och orkar inte.

Haha.. känns DEFINITIVT igen..

Förra veckan - tenta Makron
18 april - omtenta Marknadsekonomin yadda yadda globala bla bla
6 maj - tenta Mikron
6 maj (problem) - tenta Associationsrätt
10 juni - tenta Ekonomisk politilk
11 juni - Omtenta Associationsrätt

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Till TS:

Sätt dig ned med ett stycke i taget. Fundera på vad du egentligen vill SÄGA, skit i flosklerna och skriv exakt det du vill få sagt! Gör´t

6 maj - tenta Mikron

jag blir fan knäpp av nationalekonomin, nästa termin blir det ekonomisk historia, fyfan va gött :)

vad läser du?

6 maj - tenta Mikron

jag blir fan knäpp av nationalekonomin, nästa termin blir det ekonomisk historia, fyfan va gött :)

vad läser du?

Jag har nationellt prov i Engelska A imorgon, får jag också vara med och böla? :näsblod

Jag har nationellt prov i Engelska A imorgon, får jag också vara med och böla? :näsblod

haha nää du går i gymnasiet.. stick! :kulspruta

Jodå, allt som har med skola, utbildning och hur jävla pisstråkigt det är, får böla i denna tråden :)

vad läser du?

Var pluggar du?

6 maj - tenta Mikron

Till TS:

Sätt dig ned med ett stycke i taget. Fundera på vad du egentligen vill SÄGA, skit i flosklerna och skriv exakt det du vill få sagt! Gör´t

Betner for president, det gillar vi..
Mina studieresultat liknar nog dina, det gillar vi..
Du verkar faktiskt vara ganska reko genom att bara konstatera de två sakerna, haha..

Nä fy fan. Ska göra klart de sista resterna, sen ska jag fan slappa hela sommaren! Våga vägra plugga mer nu tills man kommer in på rätt utbildning..

Last edited:
Jag ska som arbetsprov skriva ihop en server och en klient, samtidigt som jag jobbar fullt på vad jag snart hoppas är mitt gamla jobb. Var glad sålänge ni pluggar och har det lätt. ;)

Började på min B-uppsats idag; eller ja, resten av gruppen började, jag var barnvakt... På tisdag ska vi skriva problemformulering och hitta en grupp att studera för fallstudien. Under skrivtiden ska vi också skriva en 6p-teoritenta individuellt. Dessutom är vi stuck med en lärare som sätter betyg efter hur bra hon gillar en som person.

Projektets externa dimension handlar det om...

abelseth: jag kan korrläsa din uppsats för en femhundring om den är 40 sidor eller mindre... :tungan

haha nää du går i gymnasiet.. stick!

Jodå, allt som har med skola, utbildning och hur jävla pisstråkigt det är, får böla i denna tråden

Egentligen så känns det väldigt larvigt att sitta och gnälla över att det är jobbigt/tråkigt/strypanal i skolan. För det första är det ju helt frivilligt och det är ignen som tvignar dig, anledningen till att du gör det är för att du tror att en utbildning ger en tryggare framtid vad gäller arbete och inkomst.

Om man kuggar en tenta så är det fan inte hela världen, du har all tid i världen att ta igen den. Att sitta och hetsa upp sig över något som egentligen är så larvigt som en tenta är rätt patetiskt. Om du väl bestämt dig för att utbilda dig till vad du nu vill så är det bara att köra, du kommer ju klara det i slutändan, även om lite käppar i hjulet på vägen är svårt att undvika.

Var pluggar du?

Stockholms universitet

Håller också på med c-uppsats eller vad det nu kallas.. Men till skillnad från er andra är ju mitt roligt ;)

Last edited:
1. Betner for president, det gillar vi..
2. Mina studieresultat liknar nog dina, det gillar vi..
3. Du verkar faktiskt vara ganska reko genom att bara konstatera de två sakerna, haha..

1. :tummenupp
2. Beror på hur det går för dig.. Jag har kuggat 1 tenta, och var bara på introföreläsningen sen tog jag "ledigt" och jobbade lite mer en månad :tungan Var ändå som en introkurs till resten som man ändå skulle lära sig så omtenten borde inte va så knepig ;). Däremot brukar jag ligga så precis på gränsen det bara går. Men ska fan försöka styra upp det så man får några VG på listan också.
3. Phett reko serru

Vi är nog lika så.. Jag har jukt dåligt disciplin till vardags, men sen när det gäller så kan jag cp-plugga en vecka så jag sätter det iaf. Läste in 8 hp juridik på 4,5 dag förra terminen.. Men sen var jag sjuk några dagar efter det av seriös utmattning. Klockan ringde 06.45, sen var det äta plugga äta plugga promenad äta plugga äta plugga.. tills 22.30 då sova.. i 4 dar. Missade VG med 2 poäng :(.

Jo, bara och bita ihop. Har en flickvän som pluggar till läkare, och jag bölar över min lilla uppsats. Egentligen borde det vara en smäll på det, eller två. Som ens bölar, haha

Äh läkarstudier är överskattat, finns många program som pluggar mer för att få G. De flesta av mina CivIng kamrater lägger lätt dubbelt så många timmar ...

Man pluggar de 5 första terminerna men sen är det mest chill. Enda problemet med läkarprogrammet är att det är befolkat av överambitiösa personer som måste ha 90% rätt på tentan trots att där inte finns mer än G i betyg.

Ta dig samman och skriv färdigt skiten så du kan idka älskor med flickan eller annan trevlig aktivitet

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back