Ktm 660

Någon som har förgreningen (1-2)på avgassystemet till en -05 liggandes som de vill sälja?

MVH B
 
Igår plockad jag bort mitt Sebring twin titan och satte ditt original systmet.
Idag när jag skulle till jobbet så tvärdog den efter 500m och vägrade starta igen.
Behöver jag även byta stift/ställa in förgasaren nu när jag bytt system?
KTM 660-03

Tjupp
 
Igår plockad jag bort mitt Sebring twin titan och satte ditt original systmet.
Idag när jag skulle till jobbet så tvärdog den efter 500m och vägrade starta igen.
Behöver jag även byta stift/ställa in förgasaren nu när jag bytt system?
KTM 660-03

Tjupp

Nej, det brukar man inte behöva justera. Har du kontrollerat bensinkranen osv?
 
Nej, det brukar man inte behöva justera. Har du kontrollerat bensinkranen osv?

Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt
 
Japp. Jag kickade säkert 30ggr men den var tvärdöd. Ungefär som att försöka starta med dödar-knappen intryckt

Flöda förgasaren genom att luta hojjen så ser du ifall det kommer soppa från tanken eller inte - så kan du ju utesluta det. Du behöver inte byta munstycken för att den ska starta. Dock kommer den ju att gå lite fett.
 
Första turen i år.

Äntligen! Fick igång Bettan efter en stunds kickande. Härligt att bege sig ut på vägarna igen efter en lång vinter. Fortfarande mycket grus på vägarna så man får ta det lite lugnt.

När jag kom hem så såg jag att cykeln fuktar igenom lite olja någonstans. Lite blött under motorn ock jag tror att det är packningen till oljefiltret. Min fråga är om man kan lossa på locket till oljefiltret utan att bli av med oljan? Har precis servat cykeln och bytt olja så jag vill ju inte bli av med all dyr olja.

Har bytt packbox samt oring på utgående axel samt även tätat locket och bytt packning till kopplingsservot (hoppas det heter så) efter lite läckage även där. Såg ingen tendens till läckage på dessa ställen.
 
Äntligen! Fick igång Bettan efter en stunds kickande. Härligt att bege sig ut på vägarna igen efter en lång vinter. Fortfarande mycket grus på vägarna så man får ta det lite lugnt.

När jag kom hem så såg jag att cykeln fuktar igenom lite olja någonstans. Lite blött under motorn ock jag tror att det är packningen till oljefiltret. Min fråga är om man kan lossa på locket till oljefiltret utan att bli av med oljan? Har precis servat cykeln och bytt olja så jag vill ju inte bli av med all dyr olja.

Har bytt packbox samt oring på utgående axel samt även tätat locket och bytt packning till kopplingsservot (hoppas det heter så) efter lite läckage även där. Såg ingen tendens till läckage på dessa ställen.

Jo, om du lägger moppen mer ordentligt kan du byta utan problem.
 
tjena jag tänkte göra en ventiljustering men fick problem redan när jag skulle plocka av tanken , jag har tagit av dom 2 skruvarna under sadlen är det bara att dra av den sen eller?

mvh jonas
 
tjena jag tänkte göra en ventiljustering men fick problem redan när jag skulle plocka av tanken , jag har tagit av dom 2 skruvarna under sadlen är det bara att dra av den sen eller?

mvh jonas

om du har ktm? så sitter tanken fast med en stor skruv i slutet på tanken under salden plus att kylarvingarna sitter fast i kylaren så skruvar du bort den bulten längst ner i hörnet på bägge sidorna så kan du ta bort den sen:tummenupp
 
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke

Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660
 
HEJ har en fråga till dej varför vill du bytta från en 660 till 640??
jag är bara nyfiken
mvh jocke

Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660
 
Jag var ute efter en 640 när jag köpte 660.
Jag tycker att 640 är lite mysigare att åka runt på + elstart är ett stort plus i mina ögon.

Men vem vet, jag kanske har ändrat mig efter ett par mil på 660

HEJ jag tror att du kommer att ångra dej om du byter till en 640
ge 660 en chans så kommer du älska den :tummenupp
mvh jocke
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top