Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Bytte till xenon i går kväll , de e fan ingen barn lek att byta lampor!
Man måste ju ha barn händer för att få dit händerna!!

Sving och ok hållare är på pulverlack och tid till dynobänk är bokad.
 
Jaha, då väntar vi bara på det fina vädret!

Ringde från Sölle racing idag och sa att birden var klar med ca 151hk på
hjulet vilket verkar helt ok på en 13år gammal hoj.:tummenupp

Att db-killern skulle ta 5hk trodde man inte!:gnissla

Så nu har man dynojet nålar trots att det "inte behövs":va:huvet
 
Jaha, då väntar vi bara på det fina vädret!

Ringde från Sölle racing idag och sa att birden var klar med ca 151hk på
hjulet vilket verkar helt ok på en 13år gammal hoj.:tummenupp

Att db-killern skulle ta 5hk trodde man inte!:gnissla

Så nu har man dynojet nålar trots att det "inte behövs":va:huvet

Fick du bort ngt av diket i mellanreg jämfört med original ?
IA:n gör att den går bättre från botten men det brukar även bli lite bättre vid 5500 .

Grejar lite själv för tillfället och hoppas på runt 170 på hjulet med lagom komp för att kunna våga köra en säsong innan genomgång .

M
 
Jag har inte sett kurvan, men dom sa att det var en markant skillnad.

Enligt Magnus planade kurvan lite, men inte alls som innan och att nu märktes det knappt inte på bänken men att kurvan planade lite emellan 4500 till 5500rpm.
 
Kanske ett bra tips!

Just fått hem lite delar jag beställde, tror det är billigt med luftfilter, 3 oljefilter med avdragare, oljeplugg och drivpaket. Alla delar är Honda orginal för 2300 inkl frakt till dörren.

https://www.davidsilverspares.co.uk/

Mvh Patrik
 
Ingen som råkar ha ett par orginaldämpare till salu ?
Eventuellt kan även besiktningsgodkända tillbehörsdämpare duga.

Billigt och godkända för besiktning är ledordet.
Måste gardera mig ifall den inte går igenom med turbon monterad :D

Edit: Problemet är numera löst :)
 
Last edited:
Du kan låna av mig om du behöver .
Har ett komplett originalsystem , enda avsteg från original är att jag svetsat en muff där krökarna går ihop för A/F på den tiden jag trodde jag skulle montera lustgas .
Finns i Kil

Martin
 
Du kan låna av mig om du behöver .
Har ett komplett originalsystem , enda avsteg från original är att jag svetsat en muff där krökarna går ihop för A/F på den tiden jag trodde jag skulle montera lustgas .
Finns i Kil

Martin
Tack, men jag siktar på att ha ett eget extra system för besiktningarna.

Har redan ett orginal grenrör på väg hem till mig.
Så det är bara dämparna som saknas.
Ett par billiga E-bay dämpare fungerar iofs. Kostar ju inte så värst mycket nu när kronan är stark.
Men bäst vore väl några lite lagom slitna orginaldämpare för en billig penning, så att man är helt safe när man rullar in på bilprovningen.
Tror iofs att jag skulle kunna få den igenom med turbon kvar, då den är diskret monterad, men man vet ju aldrig.
 
Jag har! En hel och en skadad efter att cykeln tippat men ska nog funka att besikta med. Kan skicka bild.

Vad är billigt?

Mvh Patrik
 
Har blivit cenil..

Hur sitter tändkablarna om man ser motorn uppifrån? Börja från höger tändspole..


Mvh Patrik
 
Ingen som råkar ha ett par orginaldämpare till salu ?
Eventuellt kan även besiktningsgodkända tillbehörsdämpare duga.

Billigt och godkända för besiktning är ledordet.
Måste gardera mig ifall den inte går igenom med turbon monterad :D

Om det inte löser sig för dig så har jag.
Jag fick med systemet när jag köpte motorn och ljuddämparna är över..
 
Någon som kan rekomendera ett bra kapell till BB för uteförvaring? Gärna ett som man kan läsa fast eller liknande med t.ex. ett wirelås eller något sådant.

Gärna någonstans där man kan köpa det online eller i närheten av Jönköping :)
 
Bytte till xenon i går kväll , de e fan ingen barn lek att byta lampor!
Man måste ju ha barn händer för att få dit händerna!!

Sving och ok hållare är på pulverlack och tid till dynobänk är bokad.



Vad bidde för sort Xenon lampor då?
Vad blir det för färg på swingen och vart har du lämnat in den då??
 
Tjena gott folk!

Det blev 4300k till halvljus och 6000k till helljus.
Vilken jävla skillnad!!:yoparty

Svingen Fick jag pulverlackad matt svart som ramen.
Detta tycker jag gör att Birden ser lite "nyare" ut.

Ska fixa en bild när jag tvättat nästa gång.
Regnade HELA vägen hem från jobbet i dag:huvet
 
Ingen som sett någon snygg ombyggnad av bakdel/bakram på en Bird.
Jag gillar min hoj, men inte det lite tunga stuket bak. Blev lite bättre efter höjningen, men inte tillräckligt.
 
Hej!

Jag slog till på en Blackbird i helgen, än så länge känns det riktigt bra! :)

När jag skulle serva den noterade jag två saker, oljan verkar inte bli svart trots att den körts endel. Hojen har över 6000 mil på mätaren och ventilspel borde justeras men dessa ligger inom toleranserna. Det verkar dessutom vara EXAKT samma ventilspel på alla ventiler (inom in och ut raderna dårå). Jag vet att förre ägaren inte justerade ventilerna. Är detta typiskt för BB:n, det verkar ju för bra för att vara sant? :)

På min suzuki gsf 1200 behövde alltid nån ventil justeras efter 1000 mil och oljan blev svart direkt!

/Hejhej
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top