Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Biltemas 15/40 mineralolja
Kommer jag aldrig att våga Haha seriöst?![]()
Kommer jag aldrig att våga
![]()
Ytterst seriöst!Haha seriöst?![]()
Kommer jag aldrig att våga
![]()

). Har en blandning av biltemas mineral och racing olja i motarden nu vilket också funkar. En av de få saker som tom jag skulle köpa där, utan att tveka.![]()
Ytterst seriöst!
Den oljan funkar prima i en kompis fiddy motorer(vet att dom inte är lika kinkiga med olja men ändå). Har en blandning av biltemas mineral och racing olja i motarden nu vilket också funkar.
Blir bara den oljan vid nästa oljebyte, kanske i den andra hojen också![]()

Allt jag köpt där ifrån har gått sönder ungefär 2-3 veckor efter jag köpt det, så ni förstår jag är lite skeptisk, haha

Hur ska oljan gå sönder?
http://www.mc-depan.com/ har iaf castrol olja om märket är viktigt![]()
(för att vara lite anti castrol så kändes det lite som att xj900ans koppling slirade lite när den va kall med castrol gps. Och motardens koppling började slira lite smått efter en skvätt gps olja och lite stoppie träning)
Håller fullständigt med dig. Oljan och 10-årsverktygen är bra, men resten![]()
Du är inte den ende som haft problem med GPS-oljan... Men i övrigt begriper jag inte varför abelseth inte bara kollar igenom kopplingen istället för att skylla på oljan. Om den både slirar och klibbar är det knappast oljan utan lamellerna, fjädrarna eller sliten tryckstång. I någon kombination.Hur ska oljan gå sönder?
http://www.mc-depan.com/ har iaf castrol olja om märket är viktigt![]()
(för att vara lite anti castrol så kändes det lite som att xj900ans koppling slirade lite när den va kall med castrol gps. Och motardens koppling började slira lite smått efter en skvätt gps olja och lite stoppie träning)
Du är inte den ende som haft problem med GPS-oljan... Men i övrigt begriper jag inte varför abeseth inte bara kollar igenom kopplingen istället för att skylla på oljan. Om den både slirar och klibbar är det knappast oljan utan lamellerna, fjädrarna eller sliten tryckstång. I någon kombination.
Nya lameller kommer inte att göra skillnad på mineral eller syntetolja, förutom att den senare klarar värmen bättre och har en tunnare men minst lika start film (klonkar mer men smörjer längre).
Yamaha hade en period där de hade knepigt material i lamellerna original, kommer inte ihåg om det drabbade V-Max men TDM från början på 90 hade definitivt problem.
I övrigt för att hålla mig till tråden: Ska det vara mineralolja, kan man lika gärna köpa den billigaste märkesoljan: Biltema!

Kanske fel förutsatt. Möjligen avslöjade bara oljebytet ett befintligt slitage när den nya oljan gjorde rent och fick med sig lite skit den gamla inte tog med.Ah jag ska börja med att testa en annan olja, i med att problemen kom när jag bytade olja så förutsätter jag att det är det som är felet.
Viskositeten har ändå inget med detta att göra...Yeey de har 20/50 mineralolja på biltema, fast till bilar!![]()
Kanske fel förutsatt. Möjligen avslöjade bara oljebytet ett befintligt slitage när den nya oljan gjorde rent och fick med sig lite skit den gamla inte tog med.
Viskositeten har ändå inget med detta att göra...
1. Varför 20w50? 15w40 är mer lämpat för de flesta japanmotorer
2. Varför mineral (kopplingstrubbel är inte basoljans fel det beror på tillsatser)
Enda anledningen att köra mineral är priset och då skall man köpa något riktigt billigt. Jag kör en del moppar på OKQ8 T750, kostar typ 30kr/L från Swedol och fungerar utmärkt ihop med våtkopplingar. Innehåller dessutom mängder av EP tillsatser....
Nä, men jag vill ha 20/50 olja för att min motor blir väldigt varm.
Nä, men jag vill ha 20/50 olja för att min motor blir väldigt varm.
Jaja okaj. Nä det är mer det att jag blivit rekommenderad av majoriteten av alla inne på v-max klubben att köra på det, just som någon nämnde innan så strular en del av v-max hojarna med syntet.
Olja är inte billigt, och jag orkar inte experimentera, hehe. Men man kanske ska testa biltemas då? 49 kr/l ska man fan inte böla för![]()
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |