Superduke-tråden

Okej tackar för ett snabbt och bra svar. Då står jag över ett köp av såna och skaffar isf hellre helt nya fotpinnar och stöd :)

Jag var ockå inne på att byta hela fotpinnsatsen, det var inte meningen att göra reklam för just twinnshack, det finns ju naturligtvis massa andra schyssta. De kostar ju en slant så jag nöjde mig med att flytta de existerande. Ska byta till raceväxlat bara...

Glömde: Finns det svenska återförsäljare av Rizoma?
 
Last edited:
Bumpar min egen fråga.

Ngn som tänker stressa sin SD på en "riktig" bana?
Det vi inte har på de långa rakorna får vi försöka ta igen i böjarna :-)
Jag ska iaf köra 4 dagar 7,8,9 & 10 Juli´.

Har idag hämtat ut hojen från verkstan med ny acramapp mm.....
Det enda som skall bytas innan Gotland ring är däcken.
Diablo Corsa3 Bla.Bla,Bla är självmordskorvar vid regn & låg temp, Det är iaf mina egna erfarenhetar.................

Japp ser fram emot att få testa den banan:)
 
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"
 
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"
 
Handlat mig en sd idag ;)
Var sitter tomgångsskruven?
Ligger på 1700rpm vid temp "varm"

Detta hittade jag men vet inte om det är rätt http://www.ktm950.info/how/fuel_injection/idle_adjust/990_idle_adjust.html
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4722

Verkar som att skruven egentligen inte är till för att justera tomgången utan att man som min första misstanke är att man måste koppla in en dator och fippla lite, ändra mappen eller något liknande, tuneboy verkar kunna funka om du har det. För övrigt tycker jag att din tomgång verkar relativt lagom på en SD. :)

Förresten välkommen in i värmen!
 
Last edited:
:yoparty
Detta hittade jag men vet inte om det är rätt http://www.ktm950.info/how/fuel_injection/idle_adjust/990_idle_adjust.html
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=4722

Verkar som att skruven egentligen inte är till för att justera tomgången utan att man som min första misstanke är att man måste koppla in en dator och fippla lite, ändra mappen eller något liknande, tuneboy verkar kunna funka om du har det. För övrigt tycker jag att din tomgång verkar relativt lagom på en SD. :)

Förresten välkommen in i värmen!

Det va som fan! Ska prova ratta där!
Mäktigt förvånad ;D
 
Gör det och hör av dig om det funkar, jag är lite nyfiken och orkar inte prova själv då min är alldeles lagom :)



Hände inte ett smack neråt.
Dok gick det att höja tomgången.
Spjälen stänger helt troligen hål i de så
allt styrs via tändning.....

Markusen får fixa det när det e fax för stämpel :tummenupp
 
Hände inte ett smack neråt.
Dok gick det att höja tomgången.
Spjälen stänger helt troligen hål i de så
allt styrs via tändning.....

Markusen får fixa det när det e fax för stämpel :tummenupp

I see, bra att du har provat nu så att alla vi andra slipper :)
 
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?
 
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?

Det e ju enkelsits på R modellen.

Finns väl som man kan bygga om men då kan man ju likaväl köpa en vanlig sd.

Dock skiljer det väl en del annat oxå
 
Tja..

jag är inne på att köpa en sd, men funderar lite på om man ska ha en R? det jag funderar mest på är om det finns möjlighet till passagerare på R modellen?

Jag stod i samma val och det blev en vanlig SD då jag vill ha möjligheten att ta med mig gumman bakpå ibland. Jag ångrar inte mitt val utan tvärtom, hade ångrat mig om jag köpt en R även fast de är galet snygga, speciellt -10an :)

Har sett specialbyggen för att få med passagerare på en R men om du vet med dig att du kommer skjutsa så köp en vanlig SD och hotta sen upp den med lite powerparts om du vill ha en lite vassare :)
 
Körde mina första 200 meter igår, galet härligt! Blir riktig premiär på lördag, längtar! :D
 
Hej!

Jag har en superduke 05 som vägrar starta nu när abstinensen är svår och säsongen är här och jag har varit en dålig människa som inte haft igång den på hela vintern...

Efter lite enkel (amatör) felsökning (typ ladda batteri osv...) beslutade jag mig för att köra upp den till närmaste mc-verkstad.

Dom (liksom jag) tror att det är stiften men dom kan inte byta dom pga av att det ska vara special-verktyg så nu är jag tillbaka till ruta ett igen :(

Någon som vet om man kan få tag i dessa specialverktyg till ett humant pris??
Nånting annat vanligt fel på sd´n som jag ska kolla??

Alternativet är att transportera den 10 mil till närmaste auktioneserade verkstad men det vore ju bra med en bättre lösning...

Tacksam för hjälp!

///Gustav
 
Jag har ett eget-tillverkat tändsiftsverktyg som funkar fint. Hade samma problem som du. Jag skulle väl kunna skicka ner det, bara jag får tillbaka det sedan.
Tänk dock på att det är ganska mycket att riva bort innan du börjar. Luftfilter, luftburk, hela insprutet mm. Är inte så svårt, men det tar ett tag. Skulle även rekommendera dig att i alla fall kolla ventilerna om det börjar närma sig det miltalet, vilket är enkelt när allt ovanståeende är borta.
 
Hej!

Jag har en superduke 05 som vägrar starta nu när abstinensen är svår och säsongen är här och jag har varit en dålig människa som inte haft igång den på hela vintern...

Efter lite enkel (amatör) felsökning (typ ladda batteri osv...) beslutade jag mig för att köra upp den till närmaste mc-verkstad.

Dom (liksom jag) tror att det är stiften men dom kan inte byta dom pga av att det ska vara special-verktyg så nu är jag tillbaka till ruta ett igen :(

Någon som vet om man kan få tag i dessa specialverktyg till ett humant pris??
Nånting annat vanligt fel på sd´n som jag ska kolla??

Alternativet är att transportera den 10 mil till närmaste auktioneserade verkstad men det vore ju bra med en bättre lösning...

Tacksam för hjälp!

///Gustav

PaleRider gav ett bra svar på s.425. :)
 
Back
Top