Varm Cbr 125

Ezteband

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
2010, Honda CBR 125 & Gas Gas 125Ec Six Days Edition 2010
Tjena Tjena

Var ute och rullade lite med hojen idag det blev kanske en 3 km eller något. Det är en helt ny 2010a har bara åkt ca 5 km.

Turen gick bra men när jag kommer hem så känner jag på motorn och den är ju kokhet skulle gissa på runt 80 Grader. Så jag tyckte det var mycket mystiskt då värme mätaren stod bra på "kyl" sidan och sådär.
Men försäkerhetsskull kollade jag olja, kylarvätska och liknande saker men allt var fint.

Sen slog det mig är den varm för att den "sliter" in sakerna eller är det något mystiskt fel?

Tacksam för svar!:Bugar

Hej Bullen....
Du är helt normal, ingenting onormalt. Motor ska bli varm när man kör den.
Läs i handboken hur man kontrollerar kylvätskenivån. Står det att du bara ska kontrollera nivån i expansionskärlet så ska du inte pilla på kylarlocket.
Kör en längre sträcka. En mil ungefär, så ska du se att tempmätaren också kommer upp i normal temp.

Normal arbetstemp ligger på ca 90-100 grader på en lite nyare hoj.....

Mats

Hej Bullen....
Du är helt normal, ingenting onormalt. Motor ska bli varm när man kör den.
Läs i handboken hur man kontrollerar kylvätskenivån. Står det att du bara ska kontrollera nivån i expansionskärlet så ska du inte pilla på kylarlocket.
Kör en längre sträcka. En mil ungefär, så ska du se att tempmätaren också kommer upp i normal temp.

Normal arbetstemp ligger på ca 90-100 grader på en lite nyare hoj.....

Mats

Jo vet ju att de ska vara varma men den var liksom sjukligt varm.:gnissla Men nu när jag har fått ett svar så blev jag lugn tack så mycket :)

En mod kan Låsa om ni ville:yoparty

Tanken är inte att man ska använda sin motor som en bekväm handvärmare :tungan

Funkar på min:D Efter en lagom inspirerad tur i kyla så funkar dämparburkarna alldeles utmärkt som handvärmare:D

TS, det är helt normalt att motorn blir varm. Trots allt en massa explosioner där inne...:gnissla Min gissning är att den inte ens hunnit bli varm nog om tempmätaren inte stiger till ca hälften, testa att köra en längre tur med lite mer gas så ska du få se:) Det enda du ska akta dig för är om mätaren går upp på rött, men det låter ju inte som att det ska vara någon fara... Kör och var glad helt enkelt:)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!