lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har köpt en kamin som ska kopplas in. Har ingen skorsten så det måste jag ha. Var hittar jag vettiga och godkända grejor till bra priser? Har fått någon offert till hutlöst pris så jag tänkte fråga på lite fler ställen. Ska bara hitta dem
Tänkte på en sån där modulhistoria som man kan koppla ihop själv, och i huset hamnar kaminen så att skorstenen blir mer än 1,2 m över taket (där skorstenen går igenom) så jag behöver stege till sotaren. Ska ju sticka upp en liten bit över nocken.
Jag kan nog köpa väldigt billiga raka sektioner, men de som säljer dem har inga stegar eller fastsättningsanordningar. Då måste jag köpa det någon annanstans. Frågan är om man kanske kan köpa allt på samma ställe till bra pris? Var? Sektioner och stege. Jag bor utanför Halmstad. Har sett någonstans där man anger hur huset ser ut så fixar de resten. Men vad det kostade vet jag inte...
Någon som kan bringa klarhet i detta?
Tänkte på en sån där modulhistoria som man kan koppla ihop själv, och i huset hamnar kaminen så att skorstenen blir mer än 1,2 m över taket (där skorstenen går igenom) så jag behöver stege till sotaren. Ska ju sticka upp en liten bit över nocken.Jag kan nog köpa väldigt billiga raka sektioner, men de som säljer dem har inga stegar eller fastsättningsanordningar. Då måste jag köpa det någon annanstans. Frågan är om man kanske kan köpa allt på samma ställe till bra pris? Var? Sektioner och stege. Jag bor utanför Halmstad. Har sett någonstans där man anger hur huset ser ut så fixar de resten. Men vad det kostade vet jag inte...
Någon som kan bringa klarhet i detta?