Om man ger bort en get till sin svärmor i 50 års present..

Ja för faan, gör det. Hon blir nog precis lika glad som du skulle bli om du fick en...:näsblod

En kollega till mig fick en get. Men nu stämmer han givaren i en annan fråga. Så populär var den geten. :hihi
Så, om du vill säkra dina kort i framtida strider så är det statistiskt sett förmodligen en dålig idé.

Min farsa fick en gris på sin 40-års dag. för många år sedan... Skrek som en gris gjorde den oxå, minns jag... :tungan

När min mormor fyllde 65, så fick hon ett får med en skylt på sig där det stod, "Jag blir aldrig någon gammal get" :D

Hon kommer säkert uppskatta den, men själv har jag aldrig riktigt förstått idén att ge välgörenhet/gåvor till tredje part i present, känns som att det är presengivaren som får det goda samvetet av gåvan, ev karmapoäng etc.

En kollega till mig fick en get. Men nu stämmer han givaren i en annan fråga. Så populär var den geten. :hihi
Så, om du vill säkra dina kort i framtida strider så är det statistiskt sett förmodligen en dålig idé.

Bra idé, jag ska nog fan stämma den som ger mig en get i födelsedagspresent eller julklapp. Riktiga paket, tack! :mad:

Last edited:
Vi gav en chef 2 getter i pensionspresent för några år sedan. Han blev jeteglad! Dom knatar fortfarande runt hemma hos honom. Så till rätt person är det en bra idé!

Vi gav en chef 2 getter i pensionspresent för några år sedan. Han blev jeteglad! Dom knatar fortfarande runt hemma hos honom. Så till rätt person är det en bra idé!

Haha känns som jätte mpnga har missuppfattat min tråd. man köper en get genom internet till en by i afrika och namnger den :) hehe

Polaren köpte en get till sin morsa när hon fyllde år, så varför inte? :va

Födelsedagspresent till dig själv: Se till att det är en enkel biljett. :tungan

Ha, ha... Var på väg att skriva något om det, men så tänkte jag att hans svärmor antagligen är en riktigt trevlig prick. :) Det måste hon ju vara, för annars hade han väl inte gett henne en get i 50-årspresent? :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back