Cool väggklocka

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Är på jakt efter en cool väggklock då vi tapetserat om i köket och vi vill inte slänga upp den gamla träfärgade klockan igen.

Så nu söker jag tips på vad ni har för klockor på väggen. Det får gärna vara en sån där som består av många delar.

Typ att man har en del i mitten där visarna sitter fast och att varje siffra är en egen del. Så kan vi styra själva hur stor eller liten vi vill ha den.

Givetvis vill jag har tips på andra coola klockor också. Dock inte klockor som kostar 1500kr eller mer.

phpNAjaQhqtia68rkvbhi5gi66s2pm41112.jpg

Illum Bolighus i Köpenhamn har en del väggklockor har jag sett när jag varit där. Har du vägarna förbi Köpenhamn och är intresserad av heminredning så titta förbi.

Jag vet inte om det här är fullständiga utbudet, men det är tre sidor med olika typer av bords och väggklockor.

http://www.v-showroom.com/dk/8200689/products/1/3230234/1

Hemsida

http://www.illumsbolighus.dk/

Har inte besökt varuhuset i Stockholm och har ingen aning om det är jämförbart med det i Köpenhamn när det gäller utbudet.

En klocka som består av många olika delar gör många olika hål i dina nyrenoverade väggar...

moraklocka-20.jpg

Som hittat! :tummenupp
Hur svårt ska det vara att göra en sån själv? En liten kugg på minutvisaren och tillräckligt med länkar för att kugget skall kunna snurra ett helt varv på en timme..

kugget lär ju, hur stort det än är, snurra ett helt varv på en timme:huvet
om det sitter istället för minutvisaren

kugget lär ju, hur stort det än är, snurra ett helt varv på en timme:huvet
om det sitter istället för minutvisaren

Tankevurpa? fler länkar på kedjan än kugg på drevet löser ju det plättlätt. Man kan använda vilken av visarna man vill egentligen, att hitta rätt utväxling blir väl det största problemet...:va

En klocka som består av många olika delar gör många olika hål i dina nyrenoverade väggar...

moraklocka-20.jpg

Ja jag vet men tapeten var bara för att få det lite fräschare.
Vi kommer att slänga ut allt inom ett par tre år så det
gör inte så mycket.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras