4 st hål 2.3 mm styck

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Japp det var målet.

Ska plocka bort en strypning som sitter i förgasarna. Frågan är nu var jag får tag på lämpliga borr, eller om det finns någon mellan Malmö och Helsingborg som kan tänka sig att trolla.

Har plockat av förgasarna. Ska byta nålar i veckan, och är "ventilationshålet" in i vacum trotteln som vill växa från 1 till 2.3 mm.

Bör göras med pelarborr antar jag.

Första tanken var, a vad fan, 2.5 mm blir bra. Men lite vidare efterforskningar har gett att tydligen blir det inte så bra. 2.3, eller någon kryptisk tum enhet ska det vara. Men inga av de klassiska ställena säljer sådana.

Så, nu då det börjar bli vackert väder o det brinner i knutarna att få ihop skiten. Finns det någon som har pelarborr och lämpliga borr hemma ?

Om inte, hur bör trottlen spännas för att sitta stabilt men inte repas ?
 
Tänk på att använda vassa borrar helst nya. Begade skitborrar "svarta" från hobbex så blir inte dimensionen exakt för fem öre....
 
Svarta ? Tror det är standardborr man kan köpa i ett gäng färgglada färger o storlekar i en söt burk. Well, de har väl inte 2.3 mm i sådana ändå, eller ?

Var får jag tag på 2.3 mm borr ? Helst så snart o snabbt som möjligt. Rycker i mc tarmen.
 
Svarta ? Tror det är standardborr man kan köpa i ett gäng färgglada färger o storlekar i en söt burk. Well, de har väl inte 2.3 mm i sådana ändå, eller ?

Var får jag tag på 2.3 mm borr ? Helst så snart o snabbt som möjligt. Rycker i mc tarmen.

Om du tar dig till Lund så kan jag nog borra, är ändå i verkstan idag.
 
Svarta ? Tror det är standardborr man kan köpa i ett gäng färgglada färger o storlekar i en söt burk. Well, de har väl inte 2.3 mm i sådana ändå, eller ?

Var får jag tag på 2.3 mm borr ? Helst så snart o snabbt som möjligt. Rycker i mc tarmen.

Kolla Swedol, dom har ett ganska bra sortiment av Boschborrar.

Annars så har garanterat Wiklunds verktyg.
 
Ursäkta en kanske dum fråga och en eventuell trådkapning men

Du vill göra hålet i trotteln större för att ta bort strypningen?

På många andra ställen verkar det som att folk vill ha mindre hål i dem för att uppnå samma sak?

Eller är dina hål i botten på trotteln och inte på tvären? Om det där nu vart begripligt alls?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top