GoPro som "vanlig" videokamera...

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
tjena,
undrar om det är någon som har en GoPro och använder den till annat än att filma typ "sport"...Funkar den vid barnkalas och dop eller blir den "klumpig" där?

...flera användningsområden motiverar lättare priset :gnissla ...

I min värld finns det en uppsjö av olika fästen till GoPro...Tanken var nog att koppla loss kameran då man inte filmar från hojen...

Någon med åsikt som faktiskt grundar sig på verkligt vetande :tungan

Kanske en headsetkamera är nått? Du kan gå runt och prata i telefon samtidigt som du filmar allt du glor på och har bägge händerna fria.

1817596072_214f0150b3.jpg

Asså...
Seriöst?
Klart man vet vad man kan filma när man har händerna fria?
Eller är ni alla frikyrkliga?

Sen om man får kn*lla med hjälm, om den inte passar på skallen må väl vara hänt.

Jag tror att vidvinkeln hade ställt till det om man tänkt sig filma dop eller barnkalas beroende på hur man tänkt sig filma och i vilken miljö. Har inte testat själv. Än så länge bara använt min GoPro i bilen.

Jag tror att vidvinkeln hade ställt till det om man tänkt sig filma dop eller barnkalas beroende på hur man tänkt sig filma och i vilken miljö. Har inte testat själv. Än så länge bara använt min GoPro i bilen.

OK, kanske skiter sig då...hade tänkt slippa köpa två kameror men vad gör man...

Det finns väl ingen skärm så att du ser vad du filmar med gopro?

Jo numera finns det en skärm till den. Kostar runt tusenlappen. Går alldeles utmärkt att filma annat än hoj men inomhus är ju inget att rekommendera då den suger i svagt ljus.

OK, kanske skiter sig då...hade tänkt slippa köpa två kameror men vad gör man...

Gå in och titta lite på YouTube så får du en uppfattning hur kameran filmar och hur resultatet blir. Finns säkert någon filmsnutt ute där du kan se hur perspektivet blir för ditt tänkta användningsområde.

Tänk på att ljuset ofta inte är det bästa på barnkalas eller på dop. Gäller att ha en filmkamera som fungerar även under sämre ljusförhållanden. Det utesluter små och mellanstora pocketkameror. Många kameror har dessutom begränsning hur länge de kan filma innan den bryter av klippet. Något att ta hänsyn till också.

Jo numera finns det en skärm till den. Kostar runt tusenlappen. Går alldeles utmärkt att filma annat än hoj men inomhus är ju inget att rekommendera då den suger i svagt ljus.

Jaha. Dom har släppt skärmen nu.
Ja, då är det väl bara att länsa lönekontot och köpa sig en gopro snart då:tummenupp

Kör du 1080p så minskar vidvinkeln från ca 170-180 grader till 120-130 grader kommer ihåg exakt. Då blir det inte lika mycket fisheye

Kör du 1080p så minskar vidvinkeln från ca 170-180 grader till 120-130 grader kommer ihåg exakt. Då blir det inte lika mycket fisheye

Sen går det köpa andra slipade linser (har länkat i stora GoPro-tråden) så blir det som en vanlig kamera :)

120 grader är fortfarande hyfsat vid vidvinkel.

Sen går det köpa andra slipade linser (har länkat i stora GoPro-tråden) så blir det som en vanlig kamera :)
Så när man har köpt en skräm och tillbehörslinser så är man uppe i nästan samma kostnad som en vanlig videokamera?

120 grader är fortfarande hyfsat vid vidvinkel.

Så när man har köpt en skräm och tillbehörslinser så är man uppe i nästan samma kostnad som en vanlig videokamera?

700kr(skärm)+700kr(lins)=1400kr, det får du ingen videokamera för.

Frågan var ju om han behövde bägge eller om det räckte med GoPron

Asså...
Seriöst?
Klart man vet vad man kan filma när man har händerna fria?
Eller är ni alla frikyrkliga?

Sen om man får kn*lla med hjälm, om den inte passar på skallen må väl vara hänt.

Det kanske inte behövs ändå?

I min värld finns det en uppsjö av olika fästen till GoPro...Tanken var nog att koppla loss kameran då man inte filmar från hojen...

Någon med åsikt som faktiskt grundar sig på verkligt vetande :tungan

Finns det någon form av pung-fäste?

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...