TL-tråden - v2 !

Hej TL-folk!

Jag ska snart besikta min TLR och har en fråga om ljuddämparna/mappning: På hojen sitter nu ett helsystem som är mappad och klar med en Power Commander. Då orkestern helt klart spelar för högt för bilprovningens krässna kritiker så behöver originaltrumpeterna användas istället. Men vid en banåkning i somras så funkade inte mappningen - helsystemet - originalslutburkarna något vidare alls. Hojen var helt enkelt inte körbar, den surade direkt!
Jag undrar då, kan man bara koppla ur Power Commandern? Går originaltändboxen in och tar över då (med sin magrare inställning)?
Kan detta vara skadligt för motorn, den ska ju bara gå 10min på besikningen?
Jag är väldigt tacksam för svar.
Jonas
Tar du bort PC:n så går den in i orginalläge, gör så, absolut inga problem.
 
Hej!

Ska sälja min TLR, tänkte kika om det fanns något intresse här.
Info: TLR årsm -00, blå/vit, Exil slipons Original finns, TFI box, diod blinkers, Har gått 3200 mil.

PM:a vid intresse.

Mvh Per
 
Hej TL-folk!

Jag ska snart besikta min TLR och har en fråga om ljuddämparna/mappning: På hojen sitter nu ett helsystem som är mappad och klar med en Power Commander. Då orkestern helt klart spelar för högt för bilprovningens krässna kritiker så behöver originaltrumpeterna användas istället. Men vid en banåkning i somras så funkade inte mappningen - helsystemet - originalslutburkarna något vidare alls. Hojen var helt enkelt inte körbar, den surade direkt!
Jag undrar då, kan man bara koppla ur Power Commandern? Går originaltändboxen in och tar över då (med sin magrare inställning)?
Kan detta vara skadligt för motorn, den ska ju bara gå 10min på besikningen?
Jag är väldigt tacksam för svar.
Jonas
Yepp, som Ricken säger.
Orginalboxen (ECU:n) är med hela tiden, Power Commandern är bara där för att antingen förvänga input till ECU:n eller förvränga dess utdata (beroende på PC-version).
Kopplar man ur den har man alltid kvar "orginalet".

Annars är det med TFI/Yoshbox som mappar om själva ECU:n.
 
Kanonväder så här på morgonen.Idag ska den ur garaget för en heldag i solen.....jihaaaaa

Tomas
 
tändstift

började på vårmecken med hojen då vår kännslorna började komma :tuttar

Någon vänlig själ som kan beskriva tillvägagångssättet,,lååångt ord :näsblod för att byta främre stiftet på tl1000r ,ser iiiinget ql ut :gnissla
Bakre var ju en bagis men främre cyllen sitter illa
 
började på vårmecken med hojen då vår kännslorna började komma :tuttar

Någon vänlig själ som kan beskriva tillvägagångssättet,,lååångt ord :näsblod för att byta främre stiftet på tl1000r ,ser iiiinget ql ut :gnissla
Bakre var ju en bagis men främre cyllen sitter illa


Måste skruva bort ganska mycke, lätta på kylare för att komma åt de främre stiftet.:tummenupp
 
Dämpar inställningstips mottage tacksamt, 84 kg lätt är jag :D
Han som hade hojen innan körde mkt bana o vägde nog 90 om jag minns rätt,,var rätt stötig nu när jag var ute o provade3 en runda
 
Snart fredag!! :)

Kört en massa KLX

I morgon blir de fin runda med TLen :)

IMG_0121.jpg

14f.jpg
 
Nu skall hojen äntligen bli vår fin, =) och jag behöver nytt batteri.

Var köper ni batteri och vilket kan ni rekommendera? är biltema batteri något att ha?
 
Har kört på fultema i ett år och batteriet verkar funka bra. Har dock haft laddproblem, så det är lite svårt att svara på hur batteriet skulle fungera när allt annat också fungerar...
 
Original batteriet till min Daytona 600 pallade bara en säsong,Biltemas gick 2 säsonger innan jag sålde o funkade klockrent .
 
Har kört på fultema i ett år och batteriet verkar funka bra. Har dock haft laddproblem, så det är lite svårt att svara på hur batteriet skulle fungera när allt annat också fungerar...

Okej,


Skall man köpa biltemas gel batteri eller deras underhållningsfria?
Gel batteri
80816 v12 A9 151 x 87 x 107 3,5 kg 349,00
Underhållningsfria
80264 v12 A8 151 x 87 x 105 3,14 kg 269,00
 
Last edited:
Okej,


Skall man köpa biltemas gel batteri eller deras underhållningsfria?
Gel batteri
80816 v12 A9 151 x 87 x 107 3,5 kg 349,00
Underhållningsfria
80264 v12 A8 151 x 87 x 105 3,14 kg 269,00

Vad jag läst mig till så skall man ge fan i gel batteriet då det ger sämre start ström
 
Hej kära TL-tråden!

Idag hände det, jag köpte en TL1000R -99 och att köra hem den var helt underbart även om det var lite kallt. :)

Tänkte börja kolla igenom hojen mer noggrant i morgon och kanske byta oljor och kanske putsa.

Tänkte även kolla med er, jag mätte kolmonoxiden i avgaserna och högra röret (sett bakifrån) gav 5,5-6% och vänstra 2,7-3% kolmonoxid.
Är det här helt normala värden och fram för allt, ska det vara så ojämnt? Om inte, går detta att justera?
Det satt redan en PC3 på och kanske är det den som är knasigt inställd?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top