Bakljus med inbyggda blinkers, buu eller bää?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Köpte nyligen aftermarket kina baklys till ninjan från ebay. nåt kring 30 dollarsss hemfraktat.

vad tycker ni om detta?
Någon som har installerat?

Tycker blinken ser bra ut när man endast blinkar, men blink+broms så dör lite blinken bort.

Jag tänker iaf. använda dem, ser bra ut och syns bra enligt mig, blir det tillsägelse måste man väl fundera på att lägga tillbaka vanliga blinkers.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...270611242638&ssPageName=ADME:L:OU:MOTORS:1123

Sackar blinket vid bromsning har du ett jordproblem.
Nästa probl kan ju bli om nån Pappa Blå är för nitisk och mäter avståndet blinkarna emellan...

Den stora risken är att bakomliggande bilist inte fattar vad du tänker göra.

PANG! "Ojdå! Tänkte du svänga? Jaha, jag undrade just varför ditt bromsljus blinkade gult"

missförstånd.
allt fungerar som det skall.
blinkersljuset "dör bort" för att bromsljuset+körljuset blir så starkt så blinkersena inte syns så bra.

PANG! "Ojdå! Tänkte du svänga? Jaha, jag undrade just varför ditt bromsljus blinkade gult"

missförstånd.
allt fungerar som det skall.
hmm bra point, ut den synvinkeln hade jag inte sett på det.
blinkersljuset "dör bort" för att bromsljuset+körljuset blir så starkt så blinkersena inte syns så bra.

Last edited:

Ja det är säkert jättestor risk för det :rolleyes:
Fan gäller o passa sig riktigt ordentligt om man tänkt svänga o glömmer blinkers och använder motorbromsen bara, lär ju bli påkörd direkt då om inget alls börjar lysa eller blinka.

snyggt .. hade liknande på min 10a

visabild.php

Förlitar man sig på sina blinkers när man kör MC och gör sina manövrar utan att kolla bakåt så är man ändå att man är en darwin award.

Jag har kört med mina integrerade på båda mina hojar sedan 2005 och är inget annat än nöjd.

Visst syns blinkningarna ganska dåligt samtidigt som bromsljuset är aktiverat och visst är det lite mekkigt varannat år vid besiktning då man får byta till orginal.

Men på det hela taget ger det ett "cleant" utseende till hojen som iaf jag uppskattar mer än dito miniblinkers.

Förstärkt med ett par småblinkersar bredvid så tycker jag effekten blir läcker
med integrerade bakljus

Dock kan jag inte se att det blir tydligt nog med bara dom inbyggda dito

Förlitar man sig på sina blinkers när man kör MC och gör sina manövrar utan att kolla bakåt så är man ändå att man är en darwin award.

För all del, men det hjälper ju inte till att man försvårar för sina medtrafikanter, genom att välja kassa och olagliga signallösningar på sitt fordon. Integrerad blinkerfunktionen i det kombinerade bakljus/bromsljuset torde väl vara en av de mera idiotiska produkterna på marknaden.

...men utseendet är det ju inget fel på.:tummenupp

EDIT: Den där Kellermanlösningen verkar betydligt bättre

Last edited:
Jag har svårt att njuta av utseendet när prylen inte är trafiksäker.

Jag resonerar som så att hojåkning är tillräckligt farligt för hälsan ändå, utan att man behöver försämra kommunikationen med medtrafikanterna.

Har sett flera moderna hojar med originalljus bak, där blinkersen är svår att se när bromsljuset lyser samtidigt, pga att blinkerserna inte sitter tillräckligt långt isär. Hmm..., tror det var bl a en FJR1300...

För övrigt är miniblinkers en styggelse... :tungan

Jag har kört med mina integrerade på båda mina hojar sedan 2005 och är inget annat än nöjd.

Visst syns blinkningarna ganska dåligt samtidigt som bromsljuset är aktiverat och visst är det lite mekkigt varannat år vid besiktning då man får byta till orginal.

Men på det hela taget ger det ett "cleant" utseende till hojen som iaf jag uppskattar mer än dito miniblinkers.

Bara en fundering, vad säger försäkringsbolagen om man skulle vara med om en olycka med integrerade blinkers ? Då de flesta inte är lagliga så kanske de inte täcker försäkringen ?

Killen ovan skickade in ett filmklipp med en annan variant, galet snyggt ! Och de kanske är kellerman tom e-godkända ?

En kompis hade liknande på mopeden. Såg inte vilket håll han skulle svänga.

Man börjar blinkningen "alltid" före man börjar bromsa.
Kellermann föll inte ALLS i min smak.
MEN, en kombination där blinkersena endast blinkar, och blinkar också i bromsljuset vore kanske något, alltså dubbla blinkkar.
Men helt grejen baserar ju sig på att man slipper blinkers och får en mera clean röv.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back