Lösningen på hela världens energiproblem...

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
...eller?

http://t360.idg.se/2.8229/1.364978/kall-fusion--snart-i-en-butik-nara-dig

OM det är sant så vore det fantastiskt, gratis energi åt alla! Vad tror expertpanelen på sporthoj?

Jag själv tror att OM det är sant kommer uppfinnarna snart dö i en mystisk olycka och detta glöms snabbt bort. Varför? Helt enkelt för att världsekonomin skulle rämna om det fungerar, alldeles för många stora rika bolag vars existens helt plötsligt skulle vara onödig.

Du är bara lite sen, nyheten var i Januari, och fortfarande finns det inga bevis på att det fungerar, visst ett 18 timmars test, men om det fungerar varför inte lämmna den igång i ett år eller så?

Du är bara lite sen, nyheten var i Januari, och fortfarande finns det inga bevis på att det fungerar, visst ett 18 timmars test, men om det fungerar varför inte lämmna den igång i ett år eller så?

De har ju värmt upp nån större industrilokal med manicken under ett helt år, detta test var väl bara för att visa forskarvärlden att det inte var bullshit.

Aaeee men fanken också, jag som sökte innan jag la upp tråden.

:ståriskamvrån

Last edited:
De har ju värmt upp nån större industrilokal med manicken under ett helt år, detta test var väl bara för att visa forskarvärlden att det inte var bullshit.

Dom påstår att dom har värmt upp....

Därför behövde dom bevisa....

Dom "bevisade" att manicken gör något i 18 timmar, dom påstår att den kan göra det hur länge som helst, varför då bara köra 18 timmar?

Varför inte 24 timmar? 36? 42?

Varför inte en vecka? en månad? ett år?

Dom påstår ju att det ska vara självgående hur länge som helst...

Dom påstår att dom har värmt upp....

Därför behövde dom bevisa....

Dom "bevisade" att manicken gör något i 18 timmar, dom påstår att den kan göra det hur länge som helst, varför då bara köra 18 timmar?

Varför inte 24 timmar? 36? 42?

Varför inte en vecka? en månad? ett år?

Dom påstår ju att det ska vara självgående hur länge som helst...

Håller med men det är inte vad som gör mig mest skeptisk.

Såg förra veckan vetenskapens värld på tv och det handlade just om fusion, man har lyckats med detta på jorden men det går åt en helvetes massa energi för att åstakomma detta då det krävs ohyggliga temperaturer. Dessutom är dessa apparater stora som IKEA varuhus...

Hur kan då denna pizzabagare komma med en liten foliemaskin i bordsstorlek och påstå att han lyckats?

För mig är det lite som att svensson skulle hitta aliens med sin jaktkikare på en avlägsen planet före NASA med sina rymdteleskop... :brinnerup

Instämmer tyvärr med föregående talare...
Det vore trevligt om det funkade, men det förefaller föga troliga att det är något annat än kvacksalvare som varit i farten och vill ha sina 15 minuter av berömmelse.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg