Problem med bakgrund på skärmen

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag försöker lägga in ett foto som skrivbordsbakgrund på skärmen men när den visas på skärmen så är bilden liksom ihoptryckt från sidorna, vad gör jag för fel tro?

Högerklicka på skärmbakgrunden så har du lite alternativ och välja där... där du har skrivbordsbakgrund så kan du välja om den skall anpassa bilden eller om den skall låta den vara i orginal.

Högerklicka på skärmbakgrunden så har du lite alternativ och välja där... där du har skrivbordsbakgrund så kan du välja om den skall anpassa bilden eller om den skall låta den vara i orginal.

Om jag väljer centrerad så zoomar den in mitt i bilden och bara typ min mage kommer med. Väljera jag sida vid sida så kommer överkanten på bilden med dvs några grantoppar. Väljer jag anpassad så kläms den ihop från sidorna. Fler val har jag inte.

(Det är alltså en inte bilden ovan utan en bild när jag kör 4hjuling.)

Om jag väljer centrerad så zoomar den in mitt i bilden och bara typ min mage kommer med. Väljera jag sida vid sida så kommer överkanten på bilden med dvs några grantoppar. Väljer jag anpassad så kläms den ihop från sidorna. Fler val har jag inte.

(Det är alltså en inte bilden ovan utan en bild när jag kör 4hjuling.)

Du har en upplösning som är något i typ 1600x1200 och bilden är på något typ 4200x3600... dvs, den är för stor för skärmen.
Öppna den i ett program och välj att ändra storlek till den upplösning du har.

Behöver du hjälp så säg till. ;)

Det beror antaligen på att du har en bild som inte har samma proportioner som din skärm. Har du en widescreenskärm och fyller skärmen med en bild i vykortsformat (2:3) så blir den bilden väldigt utdragen åt sidorna, och tvärs om om du har en bild som är bredare än skärmen så att säga. Det här va den populistiska varianten dock :)

Oki tack, ska in på möte nu men testar sen om jag kan fixa det. Tack tack!!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt