Ktm 660

Ja ha... nu hade jag sönder kopplingskorgen... fan
Någon som har en liggandes till salu??

Eller kan man forfarande använda den? Det är ju väldigt många "piggar" kvar som gräppar i kopplingsdiskarna.

Hur ska jag få bort skiten förresten, måste man köpa specialverktyget för 600pix.

Den korgen skulle iaf inte jag kört vidare med.

http://cgi.ebay.co.uk/Talon-Clutch-...ycle_Parts&hash=item5642a633ab#ht_1291wt_1139

Från England är frakten ofta bara några dagar till Sverige, skulle inte förvåna mig om du kan hitta specialverktyget på ebay också.
 
Ja ha... nu hade jag sönder kopplingskorgen... fan
Någon som har en liggandes till salu??

Eller kan man forfarande använda den? Det är ju väldigt många "piggar" kvar som gräppar i kopplingsdiskarna.

Hur ska jag få bort skiten förresten, måste man köpa specialverktyget för 600pix.
Släng den i soporna.Mutterdragare är smidigast att använda för att ta lös korgen.
 
Kan få den för lite under 1200:- på Lelles. Blir ungefär samma som den du rekomenderar. Kanske dumt att snåla här.

Aha jag trodde priset skulle skilja mycket mer mellan England och Sverige. Jag rekommenderar inte korgen från ebay menade bara att du kunde kolla där vad de kostade i England eftersom ibland är det stor prisskillnad. Har alltid bara kört med originalkorg på mina LC4or och de har det aldrig varit några problem med.

Är det en originalkorg från Lelles för 1200kr skulle jag iaf köpt en sådan.
 
Last edited:
Är bulten för att låssa korgen gängad åt rätt håll?

Svar Ja. Har du en mutterpicka så sätt i lammelerna/skivorna och tryck mot dem med tummen och några fingrar och lossa med mutterpickan, busenkelt. Ha lite koll på fingrarna däremot och använd grova handskar så du inte skulle råka klämma dig :tummenupp
 
Finns det att få tag på service/ägarmanual på svenska till 660smc-04? Den jag har står bara på engelska och eftersom detta e min första hoj och mekkunskaperna är noll så känns det snurrigt nog att fatta vad man skall göra utan att dessutom läsa allt på engelska.. Har försökt kolla på nätet men inte hittat ngt... har för mig att jag läst ngt om det här i tråden men kan inte komma ihåg vilken sida, och det finns ju några att välja på.
 
Polaren är sugen på en 660. Men hur är det nu med årsmodellerna? Det kosmetiska kvittar, bara han får nyaste versionen på motor osv. Vilken årsmodell gäller då?
 
05 uppdaterades motorn med en del nya lager (om jag inte minns fel)

Vet att -03 bytte de ett kullager till rull-lager och möjligen något mer lager.. tror inte att det var mycket nytt i motorn från 05. Däremot är det dubbla dämpare, annan bakram och framlampa från 05. Har för mig att de ökade oljemängden däremot 05 på 660in?
 
Hej!
Skulle behöva lite hjälp! har en ktm 660 -04 som börjat knäppa från " avluftnings ventilen till kompressionen. provat byta ut den där lilla fjädern, men det hjälpte ej. så frågan är vad gör jag nu? måste jag byta kam? var kan man köpa trimkam? Någon som hört eller varit med om detta innan? väldigt tacksam för snabba svar då det börjar bli hoj väder :)
 
När blev dom godkända för att skjutsa? Hur är det att skjutsa på de äldre modellerna, funkar?
 
Finns det att få tag på service/ägarmanual på svenska till 660smc-04? Den jag har står bara på engelska och eftersom detta e min första hoj och mekkunskaperna är noll så känns det snurrigt nog att fatta vad man skall göra utan att dessutom läsa allt på engelska.. Har försökt kolla på nätet men inte hittat ngt... har för mig att jag läst ngt om det här i tråden men kan inte komma ihåg vilken sida, och det finns ju några att välja på.


Nopp de chanserna är minimala tyvärr, men det brukar ju finnas bilder i den mekhandboken så det är inte helt omöjligt om man kan en gnutta Engelska.
 
Vet att -03 bytte de ett kullager till rull-lager och möjligen något mer lager.. tror inte att det var mycket nytt i motorn från 05. Däremot är det dubbla dämpare, annan bakram och framlampa från 05. Har för mig att de ökade oljemängden däremot 05 på 660in?

Oljevolymen ökades till 04 och då förbättrades driftsäkerheten som jag förstått det. Till 05 ändrades serviceintervallet från 250 mil till 500 mil utan någon egentlig uppgradering så kör man hårt är det lämpligt att ligga kvar på 250 milsintervaller eller kortare. 05 kom som sagt den nya bakramen så att det går att skjussa (stål istället för aluminium), även dubbla ljuddämpare och snyggare plast.
04 är mao den sista riktiga race-LC4an, sedan blev det touring:krama
 
Nopp de chanserna är minimala tyvärr, men det brukar ju finnas bilder i den mekhandboken så det är inte helt omöjligt om man kan en gnutta Engelska.

ok det var trist. då blir det learning by doing, eller failing by trying beroende på hur man väljer att se på saken alltså! :glömdet tack för svaret!
 
Oljevolymen ökades till 04 och då förbättrades driftsäkerheten som jag förstått det. Till 05 ändrades serviceintervallet från 250 mil till 500 mil utan någon egentlig uppgradering så kör man hårt är det lämpligt att ligga kvar på 250 milsintervaller eller kortare. 05 kom som sagt den nya bakramen så att det går att skjussa (stål istället för aluminium), även dubbla ljuddämpare och snyggare plast.
04 är mao den sista riktiga race-LC4an, sedan blev det touring:krama

Ah det var 04 oljemängden ökades! Om man ska ha en lite äldre 660 är det helt rätt att satsa på en 04, 05:an väger ju mer med chassi-förändringarna, fast sen är de snyggare också men det beror väl på vad man prioriterar/har råd med.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top