Bidrottninggele och annan bullshit

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vaffan är bidrottninggele? Är det gele av bidrottningar? Låter jävligt onödigt. Kallas tydligen även "Holistic royal jelly" vilket skvallrar om vilket bullshit det här är.

Det är tydligen rena mirakelmedlet om man har PMS, vill bli gravid, har acne eller om man har risigt hår. Går folk på sån här smörja?

Nä, då var vitamininstitutet i Schweiz bättre.......

Låt folk luras :)

En anna VET att det bästa för håret är begagnad motorolja från en Scania åtta :)

Låt folk luras :)

En anna VET att det bästa för håret är begagnad motorolja från en Scania åtta :)

Det täcker IAF dom grå håren!

Min far skulle byta olja på sin Mercedes Buss (220D) den var så där väl använd och alldelens kolsvart, givetvis fick han varm olja över halva skalpen, redan då var det rätt mycket silver i håret, men lyckligtvis mörkt i normalfallet.

När han hade dushat av sig och tvättat håret (flera gånger) var fortfarande sidan som hade oljats kolsvart utan gråa hår, det såg för jäkligt ut och han skulle hålla föredrag för en massa människor dagen efter, så det blev att panikköpa mörk hårtoning och tona hela håret på gubben. (om det inte skulle funka var plan B olja på den sidan också)

Det jämnade ut sig, men toningen släppte före oljan :D

Jag har också garvat åt bidrottninggelen. Bin gör mig veteligen både vax och honung, men att bidrottningen skulle skita ut så mycket av någon smörja att man skulle kunna använda det som ingrediens i en skönhetsprodukt är bara skrattretande. De har hittat på ett namn som inte var taget och satt det på sin nyuppfunna kemikalie helt enkelt. Troligen är kemikalien typ strösocker och bakpulver blandat med stora mängder vatten.

Om informationen på länken stämmer så är det ju faktiskt lite intressant.

Sen att det är patetiskt att applicera påhittade egenskaper på människor tror jag vi alla är överens om.

För några år sedan var det Aloe som gällde. Man skulle dricka den, äta den, massera den, tanka med den osv. Vad hände? Nu hittar man det i bästa fall i schampo.

När kommer motorolja-schampot?

För några år sedan var det Aloe som gällde. Man skulle dricka den, äta den, massera den, tanka med den osv. Vad hände? Nu hittar man det i bästa fall i schampo.

När kommer motorolja-schampot?

Jag ska byta till drottninggele-olja i min motorcykel! :yoparty

Motorolja innehåller massa mineraler också! Zink, fosfater, petroleum, teflon m.m...

Bara att hälla det i håret och se ;)

BTW: Har ni provat att tvätta nävarna med ny motorolja när man grejat med nått skitigt fanskap? Blir ritkigt rent!

Enligt reklamen för Vitae-Pro ska antioxidanter hindra fettet i blodkärlen och blodådrorna från att härskna. Say whot?

BTW: Har ni provat att tvätta nävarna med ny motorolja när man grejat med nått skitigt fanskap? Blir ritkigt rent!
Gammalt trick, lika löser lika.
När jag var liten och hade kladdat riktigt runt med gammal olja/fett tvättade min mormor mina händer med smör, fungerade väl.

Antioxidanter är just ämnen som försvårar oxidation. Fett härsknar när det oxiderar, eller snarare när fett oxiderar så kallar vi det för att fettet härsknar. Jag vet inte i hur utsträckning reklamen talar sanning och inte heller hur skadligt det är med härsket fett i kroppen. Jag har tvärt om fått lära mig att man ska äta mycket fet fick just för att det är en typ av fett som gör nytta, men inte kan lagras eftersom den härsknar så snabbt.

Men en annan viktig egenskap som antioxidanter har är att öka skyddet mot fria radikaler som bildas i kroppen (extra mycket vid ansträngning) och är skadligt för cellerna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antioxidant

Expansyl och pärlprotein är ett par andra fina saker som hud- och hårvårdsproduktsmakarna uppfunnit.

Man undrar ju vad de får all skit ifrån? Extacy på måndagens kreativa möten kanske?

Antioxidanter är just ämnen som försvårar oxidation. Fett härsknar när det oxiderar, eller snarare när fett oxiderar så kallar vi det för att fettet härsknar. Jag vet inte i hur utsträckning reklamen talar sanning och inte heller hur skadligt det är med härsket fett i kroppen. Jag har tvärt om fått lära mig att man ska äta mycket fet fick just för att det är en typ av fett som gör nytta, men inte kan lagras eftersom den härsknar så snabbt.

Hur skall fettet kunna oxideras!? Flyter det runt små syrebubblor i kroppen eller? Rostar allt järnet också? Kanske därför man blir solbränd?

Hur skall fettet kunna oxideras!? Flyter det runt små syrebubblor i kroppen eller? Rostar allt järnet också? Kanske därför man blir solbränd?
Du vet, blodet transporterar ju runt en del syre.

Nej, det är inte det som ger solbränna. Men däremot rost i kalsongen.

Du vet, blodet transporterar ju runt en del syre.

Nej, det är inte det som ger solbränna. Men däremot rost i kalsongen.

Men vaddå, syret flyter väl inte runt fritt? Det är ju bundet till de röda blodkropparna. Att oxideras inifrån.... njäää.

Enligt reklamen för Vitae-Pro ska antioxidanter hindra fettet i blodkärlen och blodådrorna från att härskna. Say whot?

Damn, skulle ha läst detta för typ 30 år sedan, grymt härsken i dag. :gnissla

Men vaddå, syret flyter väl inte runt fritt? Det är ju bundet till de röda blodkropparna. Att oxideras inifrån.... njäää.

Lätt åtgärdat!
36-2423_l.jpg

/e

Om jag inte minns helt fel så åker det omkring en del syre fritt i blodet också. Hur det påverkar fetter och skit orkar jag inte ens tänka på.

Har aldrig hört om någon som har haft en sådan brist på antioxidanter att de blivit sjuka av det. Lite som med vitamintillskott. Bara onödigt.

Man kanske skulle börja röra ihop nåt mirakelmedel och börja sälja i hälsokostaffärerna.

Sirap, lime, en skvätt vodka och resten vatten. Man kunde kalla det Royal Imerial Essence. Man kanske tom kunde blanda i några flakes bladguld. Det är ju inert, så det måste ju vara grymt bra att ha i kroppen.

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa