Cylinder till RGV 250??

jorge sanchez

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
r1 banhoj rgv raritet
Tja ,håller på o rusta upp en rgv-91 men stötte på problems nu.. Ingen som ruvar på en bättre begagnad cylinder,ev. en vevaxel åsså .Har troligtvis varit utsatt för ett generalras..

Har nog vevskinkorna till antingen en rgv eller aprilia liggandes till ingen större nytta för mig.

Säker på att det inte går att laga cylindern?

Har nog vevskinkorna till antingen en rgv eller aprilia liggandes till ingen större nytta för mig.

Säker på att det inte går att laga cylindern?

Nja e inte så hemma på detta men de e två rejäla repor längs sidan. O ang. veven så ser de ut som om dom har gått lös me en vinkelslip,kan de vara så att dom har balanserat den så?? Motorn gick när ja köpte den..:va

Nja e inte så hemma på detta men de e två rejäla repor längs sidan. O ang. veven så ser de ut som om dom har gått lös me en vinkelslip,kan de vara så att dom har balanserat den så?? Motorn gick när ja köpte den..:va

Låter som ett kolvclips lossnat, och det är inga problem att reparera.

Någon av dessa hojar rgv eller rs har om jag inte missminner mig ganska grov gjutyta på delar av veven, samt att de med gjutskägget just stått med en slipskiva och tagit bort.

Ingen balanserar en vev med vinkelkap :huvet

Låter som ett kolvclips lossnat, och det är inga problem att reparera.

Någon av dessa hojar rgv eller rs har om jag inte missminner mig ganska grov gjutyta på delar av veven, samt att de med gjutskägget just stått med en slipskiva och tagit bort.

Ingen balanserar en vev med vinkelkap :huvet

Har ringt o snackat me nikasilproffsen idag, o de verkar inte va någe problem.. Ja tackar för tipset!!!:Bugar

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard