Mätare till Daytona

lekwall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2011
Hoj
1000 gixxer / daytona fighter
Har en Triumph Daytona 955i och skulle vilja byta hastighetsmätare och varvräknare och undrar vart man får tag på lämpliga mätare till vettiga priser.

Är det svårt att byta själv och att få mätarna att stämma överens med verkligheten?

Har en Triumph Daytona 955i och skulle vilja byta hastighetsmätare och varvräknare och undrar vart man får tag på lämpliga mätare till vettiga priser.

Är det svårt att byta själv och att få mätarna att stämma överens med verkligheten?

Daytonans mätare är en fröjd för ögat och bland de vackraste som tillverkats tycker jag. Men alla är vi olika som tur är...:)

Dina mätare har h-mätardrivning på framhjulet och med en digital mätare måste du fixa en digital signal som vilken cykeldator som helst.

Hur svårt det är beror mycket på din erfarenhet. Det är i princip bara att koppla ur de gamla och koppla in den nya, modifiera det som behövs och lösa eventuella problem som uppstår. Lite mer sladdar här annars inte svårare än på en gammal hoj. Du har ju ingen färddator utan bara en lampa som visar om det finns en felkod i hojens ECM. Men klipper du isär utan att ha koll kan det naturligtvis bli "intressant".

"Fungerar till alla mopeder så länge 12-voltssystem används." Borde betyda att givare följer med. Men kolla med firman om de tror att det kan fungera.

Har lyckats få ihop större delen av alla kopplingar till mätaren men jag lyckas inte få ordning på varvet...
Har ställt in mätaren efter cykeln och kopplat på diverse sätt men får den inte att fungera.
Någon som kan ha en aning om vad som är problemet eller om jag missat något sätt att koppla på??

extremt tacksam för svar

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...