Dax att bojkotta The Phone House

Alltså är vi tillbaka till punkt A, dvs en säljare är en sådan vars arbete syftar till att sälja på folk(och företag) sådant dom inte behöver eller mer än vad dom behöver.
Är det så enkelt?
Skillnad på att jag aktivt går in i en affär med målet att köpa något. En bra säljare tillgodoser mina behov på ett trevligt sätt. Det kan ibland resultera i att jag köper något mer men jag lämnar affären med en trevlig känsla. Ibland kan ju en bra säljare även få mig att avstå köp av något som inte är vad jag behöver.
En "säljare" som de som diskuteras i tråden tränger sig på mig och försöker kränga något jag inte är ute efter att köpa och man blir mest irriterad.
 
Att gå på Arlanda är rent plågsamt för alla fjortisar i billig kostym och oputsade Dinsko-skor som skall kränga American Express/SAS Eurobonus. Har ännu inte bestämt mig om man skall ignorera dem eller det är snällare att prata med dem utan intentionen att köpa?

Om det är AmEx och om man inte är allt för stressad så stannar man tvärt till, ler o säger
"Till dess du kan erbjuda mig ett så kallat AmEx Back, dvs ett centurion kort, utan årsavgift, så behöver du inte försöka få mig att skaffa era kreditkort"
Sen går man vidare
:D
 
Och du tror att den definitionen delas av ledningsgrupp, aktieägare och chefer?
Inte om de aldrig säljer något så klart. ;)
Men det är ju skillnad på sälj och sälj, det är det jag försöker få fram men verkar inte lyckas. I en slit-och-släng-kräng-till-varje-pris sväng som de reportaget handlar om är det ju snabb profit och kränga vad som helst till vem som helst som gäller. Som Starstriker är inne på finns det säljare som bygger relationer och inte ser enbart kortsiktigt på det hela.
 
Inte om de aldrig säljer något så klart. ;)
Men det är ju skillnad på sälj och sälj, det är det jag försöker få fram men verkar inte lyckas. I en slit-och-släng-kräng-till-varje-pris sväng som de reportaget handlar om är det ju snabb profit och kränga vad som helst till vem som helst som gäller. Som Starstriker är inne på finns det säljare som bygger relationer och inte ser enbart kortsiktigt på det hela.


Jag håller helt med, men det är nog inte så enkelt.

Det finns produkt- och kundsegment som kräver relations-sälj. Och det finns produktsegment som kräver töm & glöm. Mobilabb till konsument har ju sin tydliga indelning där i mina ögon.
 
Jag såg inte Dokument Inifrån, men eferspelet på Debat nu talar ju helt klart för att man skall bli storkund hos Phonehouse. Mehmet Kaplan (miljöislamist) kommenterar konstigt nog, och det är ett gäng med bortskämda, bimbocurlade brudar som sitter och gnäller om att de får jobba så hårt. Av det de visat från dolda kameror så håller jag med Phonehouse-personalen. Man kan inte komma och gnälla om ditt och datt hela tiden på en arbetsplats. Fy fan vad slöa ungdomarna är nu för tiden.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top