Skrotnisse
What would Shervin do?
Idén låter helt galen i mina ögon. Men man slutar aldrig förvånas vilka saker som folk föreslår ska avhjälpa ett problem som i grund och botten beror på att det finns alldeles för mycket vapen i omlopp som är lätta att komma åt. Var och varannan familj har väl någon form av skjutvapen hemma i USA?
Tyvärr får jag nog säga att jag antagligen hade skaffat mig en licens och vapen om man bott i det landet beroende på hur min livssituation såg ut. Det känns ju trots allt tryggare att ha något att försvara sig med ifall någon som med all säkerhet ändå förutsätter att man är beväpnad bryter sig in i ens hem eller försöker råna en bil bilen. Kanske uppstår någon form av maktbalans i det hela på något sjukt sätt. Det vore intressant att höra hur de resonerar. Vapenförespråkarna i landet i väst.
Kanske lever vi i en skyddad verkstad här i Sverige även om våldet blir allt råare även här med de allt större sociala problemen om hög invandring och öppna gränser medfört. Vem är vi att döma egentligen?
Kanske vill vi ha generösare vapenlagar i framtiden beroende på hur samhället utvecklar sig.
Om det inte har ändrats på senare tid, så är brittisk polis i stort sett obeväpnad.
Låter flummigt att det skulle bromsa någon sorts kapprustning.
Men det verkar funka!
På köpet har de fått en poliskår som är oerhört duktig på att hantera hotfulla situationer.