Dax att bojkotta The Phone House

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Någon som sett Dokument inifrån igår.
Finns på http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran__saljsekten

Kommer aldrig mer handla något från detta ställe.:mad:
Vilka äckliga svin till chefer och vilken j*vla företagskultur.

Stackars personal.

Hånades via sms
"Jag själv personligen skulle nog ta mitt eget liv eller be någon misshandla mig så hårt att jag kanska fattar nåt tills i morgon"

Står det i ett sms från en så kallad teamledare till en anställd

Last edited:
Japp, såg det där.

Han teamledaren Petter som förekommer där är gammal klasskompis till mig. :död

Jess, sen är det ett rent helvete att ha med dem att göra vid ev. fel på en lur, man ska helt enkelt inte stötta sådan skitverksamhet.

Det har varit kass där länge länge. Redan för 10 år sedan var det tydligen uselt enligt en kompis till mig som jobbade där på den tiden. Då hette det bara Geab vill jag minnas.

Alltså helt ärligt.

När jag såg SMSet "Slå mig hårt som fan så jag fattar någonting" liknande från chefen. Jag skulle fan ta och dra till chefen och spöa upp aset ordentligt om jag varit med om samma sak.

Men frågan är. Är det bättre att gå arbetslös? :va

Last edited:
Har delade åsikter om inslaget. Å ena sidan är det förjävligt, å andra sidan känns det som ett överdrivet gnäll från de i reportaget anställda (men ex. definitivt INTE ok att vägra arbetsbetyg etc.)

Jag jobbade ungefär så fast för Telenor under en tid. Visst var det få som tjänade såna pengar som de pratas om på intervju, men det fanns. Visst var det långa dagar många gånger, men vi var "ålagda" att stå på location 8 timmar, att man sen valde att stå där längre många gånger var för att man tjänade jäkligt bra vissa dagar.

Mitt starkaste minne från de månaderna är ändå att det var fantastiskt kul. Jag har vairt full och legat i stort sett i varenda svensk småstad, lärde känna MASSOR med sköna människor (varpå jag idag är sambo med en), jobbade i en grymt skön kultur där alla backade upp varandra och jag lärde mig massor om mig själv, att sätta mål och att prestera på dåliga dagar.

Sen var jag "där" innan det exploderade och de började anställa 50 team, alla andra operatörer gjorde samma sak osv. Så när jag höll på var det lite nytt och spännande även för kunderna. Och vi tjänade en hel del pengar i förhållande till den egentliga insatsen.

Gillar man det inte kan man låta bli. Inget säljjobb är för "vem som helst", så är det.

Å andra sidan.. Petter i inslaget är en jävla sopa, appearently.

Föga förvånande har fånhuset ett svar:

http://www.phonehouse.se/the-phone-house-informerar

Officiellt uttalande angående Dokument Inifråns program Säljsekten

The Phone House är Sveriges största, oberoende expert på mobil kommunikation med 112 fysiska butiker på olika platser i hela Sverige. I våra butiker strävar vi efter att ge våra kunder en bra upplevelse och oberoende råd om vilken typ av mobil lösning som fungerar bäst för dem. Under ett par år har vi som ett komplement till våra butiker även bedrivit fältförsäljning. Den verksamheten började stegvis avvecklas under 2010 och existerar idag inte längre.

I Dokument Inifrån framställs denna del av organisation som en sekt. Vi anser att programmet är en grov förvanskning som inte ger en korrekt bild av hur verksamheten har bedrivits.

Kulturen i säljorganisationer är speciell och kan vara svår att förstå för de som inte arbetat i yrket. Men vi tar givetvis starkt ta avstånd från det språkbruk som framkommit i programmet. Vi beklagar att vissa medarbetare känt sig orättvist behandlade, men vill understryka att det rör sig om enstaka undantagsfall. The Phone House värnar om alla anställda och vi genomför därför regelbundet personalutvärderingar två gånger per år enligt internationellt vedertagna metoder där full anonymitet garanteras för de svarande. I dessa undersökningar har nio av tio medarbetare svarat att de haft roligt och trivts bra på jobbet.

Inkomsterna för fältsäljare varierar som alla vet, men genomsnittslönen för anställda i vår fältsäljorganisation har legat på strax under 30 000 kronor per månad. I dag omfattas alla anställda på The Phone House av kollektivavtal.

Edit: Dessutom finns dom tydligen på FEjsBook så då måste dom väl vara snälla? :confused:

Att dessa jävla mobilkrängare ens finns kvar som företeelse är obegripligt.
Hur kan en ägare till en galleria tillåta att potentiella kunder till gallerians butiker blir antastade i varenda ingång till gallerian, och i vissa fall även inne i densamma?

Det är alltid lika kul att svara "jag tvingas ha skiten i jobbet, det räcker" till TeleSnor-ynglen som ska erbjuda en "lösning" när man springer förbi.

Hur kan en ägare till en galleria tillåta att potentiella kunder till gallerians butiker blir antastade i varenda ingång till gallerian, och i vissa fall även inne i densamma?

Det är alltid lika kul att svara "jag tvingas ha skiten i jobbet, det räcker" till TeleSnor-ynglen som ska erbjuda en "lösning" när man springer förbi.

Dom finns kvar för att det finns folk som är dumma nog att handla av dom.

Det är ungefär som med tiggare utanför galleriorna, om någon slänger åt dom pengar är dom ju motiverade att sitta kvar en timme till, om ingen slänger åt dom pengar på ett par timmar så drar dom...

Vadå det är väl Boultbee som äger galleriorna o bara vill ha in så mycket pengar som möjligt för att kunna ha till konkursen?? :D

Såg det precis på SVT play...
Fy. Fan.

Nog har man förstått att dom har ett obegripligt skitgöra att stå där och bara få nej, nej, sluta, stör inte, har inte tid, försvinn etc från varenda människa dom försöker prata med.

Därför försöker jag i alla fall att inte vara otrevlig mot dom, men att dom har såna djävla svin till "chefer" är helt obegripligt.
Bajs i brevlådan 250 timmar i månaden på företaget känns som en rimlig åtgärd till att börja med.
/D

Jag jobbar 4 dar i veckan 47-49 veckor om året, Lördagar, jul nyår, påsk, midsommar, alla röda dagar, ca 10 15 timmar om dan, och konstant natt, och har gjort så i snart 10 år. och det nästan alla i min bransch "Lastbilschaffisar" gör det, då branschen är helt sönder körd..

Hela samhället har blivit så, att passar det inte så kan du sluta ida, det finns folk som står och väntar för att ta din plats....

Tycker att det håller på att spåra ut lite, när man hellre ser till kunna cutta utgifter i företaget och tjäna pengar, än till den anställdas hälsa.

Men dagens ungdommar klagar lite väl mycket oxå, det ska ju helst serveras på silver fat...

Var han lika charmig då? :D
Han var inte teamledare och hobbypsykopat iaf. Sportfåne som tjejerna tyckte var skitsöt och en del andra tyckte nog att han var lite småtuff. Så där häftig som en hockeykille kan vara i en liten håla.

Resten hade ungefär den där åsikten:
Petter i inslaget är en jävla sopa, appearently.
(iofs så kan man ta bort biten om inslag, han hade inte varit med i något sånt då)

Jag jobbar 4 dar i veckan 47-49 veckor om året, Lördagar, jul nyår, påsk, midsommar, alla röda dagar, ca 10 15 timmar om dan, och konstant natt, och har gjort så i snart 10 år. och det nästan alla i min bransch "Lastbilschaffisar" gör det, då branschen är helt sönder körd..
Men då är det bara fyra dagar i veckan. Inte sju. Och du behöver inte stå upp hela tiden, du har lagstadgade vilotider och en möjlighet att kunna käka något om det behövs. Plus att du säkert snittar över 16' i månaden.

Last edited:
Men då är det bara fyra dagar i veckan. Inte sju. Och du behöver inte stå upp hela tiden, du har lagstadgade vilotider och en möjlighet att kunna käka något om det behövs. Plus att du säkert snittar över 16' i månaden.

Jo vi måste ha Lagstadgad vila, men den går att kringgå...
Och jo jag snittar en bit över 16. Jo med du kunde ju tjäna 275000, eller va det nu va... för att stå i 10 timmar och snacka med lite folk... Eller hur...

Jo men att stå i 10 timmar är ju hemskt jobbigt, prata med lite folk.

Kom tillbax när du last och lossat 20 30 ton om dan för hand, slitit med tunga burar och pallar på snötäckta kullerstensgator i Sthlm. och kört ca 40 50 mil, nattetid, och speciellt vintertid, och jobbat i 12 16 timmar

Och till er alla som tycker "Aaah men va fan köra lastbil är ju soft, kan väl alla göra" tro mig det tar mer på psyket än va ni tror, speciellt nattetid och vintertid, + att man måste ju hålla kolla på er svenssons som är ute i trafiken konstant...

Seriöst är du så dum så att du tar ett provisions jobb, och tror på va dom säger, så får du fan i mig skylla dig själv om du kollapsar och hamnar på sjukhuset. Man måste väl ha lite koll på hur saker å ting fungerar. Skulle hellre ta ett städ jobb än ett provisions jobb...

Som sagt va, jag tycker dagens ungdommar klagar lite väl mycket...

Jo vi måste ha Lagstadgad vila, men den går att kringgå...
Och jo jag snittar en bit över 16. Jo med du kunde ju tjäna 275000, eller va det nu va... för att stå i 10 timmar och snacka med lite folk... Eller hur...

Jo men att stå i 10 timmar är ju hemskt jobbigt, prata med lite folk.

Kom tillbax när du last och lossat 20 30 ton om dan för hand, slitit med tunga burar och pallar på snötäckta kullerstensgator i Sthlm. och kört ca 40 50 mil, nattetid, och speciellt vintertid, och jobbat i 12 16 timmar

Och till er alla som tycker "Aaah men va fan köra lastbil är ju soft, kan väl alla göra" tro mig det tar mer på psyket än va ni tror, speciellt nattetid och vintertid, + att man måste ju hålla kolla på er svenssons som är ute i trafiken konstant...

Seriöst är du så dum så att du tar ett provisions jobb, och tror på va dom säger, så får du fan i mig skylla dig själv om du kollapsar och hamnar på sjukhuset. Man måste väl ha lite koll på hur saker å ting fungerar. Skulle hellre ta ett städ jobb än ett provisions jobb...

Som sagt va, jag tycker dagens ungdommar klagar lite väl mycket...

Och dina arbetsförhållanden rättfärdigar hur de anställda på TPH har det? Skulle du själv jobbat 250h i månaden där du bara får skit för 50kr/h?

Sen visst att många är dumma att stanna kvar är en annan fråga...

Jag jobbar själv långa pass. 12h natt i butik utan någon lunch/rast. Men jag har inget att klaga på. Kan inte bli mycket bättre när man just klivit av efter 4 nätters arbete och har en vecka ledigt... :yoparty

Last edited:
Brukar väl kallas The none Phonehouse eftersom det inte brukar gå att ringa till dom.

Dom finns kvar för att det finns folk som är dumma nog att handla av dom.

Det är ungefär som med tiggare utanför galleriorna, om någon slänger åt dom pengar är dom ju motiverade att sitta kvar en timme till, om ingen slänger åt dom pengar på ett par timmar så drar dom...

Så nära sanningen man kan komma... Gäller ju Ganska mycket annat också kan man ju säga.. gold farmers i world of warcraft till ex :glömdet

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa